Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Idrin skrev (26 minutter siden):

Vil en PSU støtte å bruke 3 dedikerte 8pin PCIe kabler til 3080 Strix eller må man bruke 1 dedikert og en daisy chained for å fylle alle 3 connectorene?

Jeg tenker siden vanligvis så følger det ikke med 3 dedikerte 8pin PCIe kabler med PSU å man må kjøpe en ekstra.

Jeg ser ikke hvorfor PSU ikke ville støttet dette, men jeg vil være helt sikker.

Dette kommer helt an på strømforsyningen. Noen kommer med single kabler, noen kommer med daisy chained og noen kommer med begge. Min EVGA Supernova 850G3 kom med to av hver, synes jeg å huske.

 

G skrev (4 minutter siden):

Om PSU-en din er kraftig nok så vil den nok ha mange nok PCIe-strømuttak også. Vær obs på at noen av disse kan dele 12V rail. Er hyggelig å spre det på ulike 12V rails om mulig så ingen rails kjører med unødvendig høy belastning. Dette må du kikke detaljer på for hver enkelt PSU du vurderer. Er ingen annen vei utenom.

Jeg ville valgt å se etter en PSU med en single 12V rail. Multi rail er avleggs og har ingen grunn til å eksistere med dagens teknologi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
36 minutes ago, 6u4rdi4n said:

Jeg ville valgt å se etter en PSU med en single 12V rail. Multi rail er avleggs og har ingen grunn til å eksistere med dagens teknologi.

Ok, takker for info. Er jo ikke utlært jeg heller tydeligvis. Har jo et luksusproblem i så måte vil jeg tro som sitter med en EVGA 1000 W Titanium. Vil tro den driver det meste av det meste, kanskje med unntak av blodklokkede systemer som har multiple CPU-er, GPU og RAM overklokket samtidig, og kanskje noen doser lagringsenheter, vannpumper og alskens. En del av dette bør nok også min greie å drive om jeg ønsker, men det går nok en grense et sted for de fleste strømforsyninger. Hva skal man si 1000 W Titanium er god for i disse dager da?

Tydeligvis noen grenser som finnes:

https://forums.evga.com/Will-1000W-Titanium-PSU-be-enough-for-2080Ti-Black-Edition-in-SLI-m2900340.aspx

 

EDIT:

Er visst noe RTX 3060Ti skriverier her. Timen gammelt:

Quote

NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti Will Have 512 More Cores Than The RTX 2080 Ti

Quote

Videocardz has confirmed from their own sources that the RTX 3060 Ti will be launching soon after the RTX 3070. It will be the first budget entry from NVIDIA and will feature a new GA106 GPU. According to WhyCry, there is currently no word for the non-Ti version of the 3060 and the Ti variant will actually come first. The card is expected to feature a core count greater than RTX 2080 Ti (which should translate to greater than 2080 Ti performance as well assuming the clocks are on par).

Quote

Keep in mind that the reason NVIDIA's RTX 3090 and RTX 3080 cards are not scaling linearly in performance is due to bottlenecking by game engines and binaries that are not designed to handle this much amount of cores.

We know that the hardware and driver stack scales linearly because of the benchmark performance of these cards in software like vRAY and Octane - which are designed to handle a huge amount of graphics power. This means that as you scale down cores, performance will not scale down linearly. In fact, I fully expect the RTX 3060 Ti to beat the RTX 2080 clock for clock! Assuming slightly less clocks than the RTX 2080 Ti, it should easily trade blows with the former flagship.

https://wccftech.com/nvidia-geforce-rtx-3060-ti-will-have-512-more-cores-than-the-rtx-2080-ti/

Et 3070Ti kommer etter Big-Navi og vil ha 16 Gig RAM sier ryktet:

Quote
RTX 3070 Ti 8nm GA104-400 PG142/141 SKU 0 6144 16GB G6 After Big Navi

Kan dette bli Nvidia-tilhengerenes typiske folkekortet montro?

Ligger faktisk ikke langt unna med unntak for litt redusert cuda cores og kun GDDR6 og ikke det nye spesialminnet.

Vil Nvidia implementere feilkorrigeringen også på GDDR6, eller er dette kun reservert av absolutte nødvendigheter på GDDR6X ?

RTX 3080 20GB 8nm GA102-200 PG133/132 SKU 20 8704 20GB G6X After Big Navi
Endret av G
Lenke til kommentar
48 minutes ago, meg0709 said:

Fordi boost clocks er ikke garantert i det hele tatt? Boost er jo ikke en stock value, om du mener at boost er noe som du har krav på har du mistforstått, skal du ta RMA fordi kortet ditt ikke klarer booste over 2k mhz fordi du har ett varmt kabinett fordi kompisen din klarer over 2k mhz? Boosting skjer jo bare om det er idelle forhold så om du har ett varmt kabinett med null luftflyt så kan du faktisk ende opp med at kortet bare kjører stock mhz.
Men som sagt, kan jo være at de tar kortene inn på RMA uansett, men jeg hadde ikke vært overrasket om noen sa nei til å gjøre det heller.

Syns det er feil å kalle 1710mhz for boost klokk, hva er da laveste klokk som er garantert, 1mhz? Det må være en laveste stock value ett sted.

 

En jeg kjenner har 3080 ventus og det klikker når det booster over 2k mhzog han har ikke rørt kortet annet enn å bare satt det inn så han må underklokke det i noen spill. Og dette blir fikset på den måten at de bare lager en bios som struper boostinga på kortet, billigste måten å gjøre det på også fikser de bare de andre kortene i produksjonen, kort som allerede er ute er for seint å fikse hardware messig.

Viser seg jo gang på gang at man gjør smart i å vente til barnesykdommene er ute av verden.

Få inn han du "kjenner" inn i denne tråden, så kan vi få finne ut av eksakt hva som skjer. Skulle gjerne sett video at ventus 3080 er satt til stock og at drt booster over 2000mhz, og i tillegg at det krasjer. 

Mange "kjenner" noen med problemer, men det kommer liksom aldri noen bevis. Jeg vil gjerne tro på at dette er sant, men uten håndfaste bevis er det meningsløst. 

Gjør forumet bedre, og få han inn her ?

Endret av Nizzen
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Nizzen said:

Få inn han du "kjenner" inn i denne tråden, så kan vi få finne ut av eksakt hva som skjer. Skulle gjerne sett video at ventus 3080 er satt til stock og at drt booster over 2000mhz, og i tillegg at det krasjer. 

Mange "kjenner" noen med problemer, men det kommer liksom aldri noen bevis. Jeg vil gjerne tro på at dette er sant, men uten håndfaste bevis er det meningsløst. 

Gjør forumet bedre, og få han inn her ?

Mitt Ventus booster til nærmere 2100mhz uten å kræsje?

Lenke til kommentar
11 hours ago, nagina said:

Kan noen rekke opp en hånd, at de faktisk gjør noe annet enn gaming med 30xx serie?
Føler 90% av brukere er cinebench, forum, muligens noen med virkelig fritidsproblemer osv?
Jeg vet eller jeg ser ofte at man skal bruke ting til streaming, noen twitchere her med flere enn 1 viewer?

Jepp jeg vil, men ikke lett å få noen.

Så venter, men er mest interessert i 3070/60ti

Lenke til kommentar

  

2 hours ago, Nizzen said:
13 minutes ago, Kjetil Lura said:

Er du 100% sikker på det?

Må du ta med: Noe mere du lurte på?

Jeg har et godt kort uten noe bugg. Palit 3080 gaming pro OC :) Noe mere du lurte på?

Han skal sikkert shunt-modde. Så han kan vel like gjerne lodde på noen MLCC bakpå kortet i samme slengen? :p

Sorry, manuell redigering fungerte ikke som jeg trodde. Nå ble rekkefølgen på dere motsatt av intensjonen.

Endret av G
Lenke til kommentar
20 minutes ago, FuzzyLogic said:

Har man litt stødige hender og riktig utstyr, burde det være fullt mulig å selv bytte ut POSCAP'ene med MLCC bak på kortet

Ja, men du må sikkert ha litt loddekompetanse antar jeg (fjerne de gamle komponentene, rense og det som må til). Forstørrelsesglassrigging er nok et must. Og frickin små komponenter er det også.

Endret av G
Lenke til kommentar
34 minutes ago, Centy88 said:

Jeg skal ikke klokke kortet i det hele tatt, gjør det heller aldri med annet datautstyr. Så saken er veldig grei, bare plugg and play all the way

Jo, det skal du. Kortet klokker seg selv enten du vil eller ikke. Enten det er prosessor, minne eller grafikkort vil du i dag få boost som standard.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...