Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

1 innlegg med persondiskusjon og off topic har blitt skjult. 1 innlegg som kommenterte dette ble også skjult.  I denne tråden diskuteres NVIDIA GeForce RTX 30xx, ikke hva man synes om hverandre. Sistnevnte oppfattes som støy. Hold en høflig tone og send heller rapport om du reagerer på noe(n). Dette innlegget skal som vanlig ikke kommenteres. Evt. spørsmål eller kommentarer kan rettes på PM til meg eller i kategorien for tilbakemeldinger. Ytterligere avsporinger og persondiskusjoner kan resultere i advarsler og evt. utestengelse. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nagina skrev (17 timer siden):

Kan noen rekke opp en hånd, at de faktisk gjør noe annet enn gaming med 30xx serie?

Spiller lite, men blir noe innimellom. 

Ellers går det en del i Adobe premiere pro og after effects I tillegg til de andre adobe programmene. 

Eksperimenterer også med python + AI

Edit: I tillegg til 3d modellering men det er veldig basic til 3d printeren min 

Endret av Merko
  • Liker 1
Lenke til kommentar
nagina skrev (18 timer siden):

Kan noen rekke opp en hånd, at de faktisk gjør noe annet enn gaming med 30xx serie?
Føler 90% av brukere er cinebench, forum, muligens noen med virkelig fritidsproblemer osv?
Jeg vet eller jeg ser ofte at man skal bruke ting til streaming, noen twitchere her med flere enn 1 viewer?

Bruker tegnebrett og programmer som støtter CUDA 

Lenke til kommentar
20 minutes ago, BB8bit said:

Alle kortene i 30xx serien bruker SP-CAPs.

Lenke til kommentar
31 minutes ago, L1pslide said:

Fordi ingeniører kaller SP-CAPS for POSCAP, siden det egentlig er same shit. SP-CAP er en variant av Panasonics POSCAPs. 

SP-CAPS er vel aluminum kondensator og POSCAP er tantalum kondensator.

Aluminum kodensator er vel billigere og tåler ujevne volt endringer bedere der enn tantalum med eksplosiv reponse når du overgår volt spec hvis jeg husker korrekt.

Jeg er ingen ekspert er lenge siden jeg hadde dette på skolen.

Endret av BB8bit
Lenke til kommentar
2 minutes ago, BB8bit said:

SP-CAPS er vel aluminum kondensator og POSCAP er tantalum kondensator.

Aluminum kodensator er vel billigere og tåler ujevne volt endringer bedere der enn tantalum med eksplosiv reponse når du overgår volt spec.

Quote

Panasonic's SP-CAP is marked as SP-CAP / POSCAP on their website detailing the parts. You could say they're just Panasonic's own POSCAP. They're both Polymer Capacitors.

 

Lenke til kommentar

Dette problemet virker mer innviklet enn X kodensator er dårlig og Y kodensator er bedre, NVIDIA har vel tatt inn avvik i strøm frekvenser til GPU-DIE og alle produsenter har vel fått informasjon om specc.

Virker som EVGA har gjort et markedføring stunt med og hoppe på "POSCAPs bad" hype train, sånn at de virker som et bedere merke. 

EVGA er vel en av produsentene som ikke faktisk produserer kortene sine selv, gir jo ingen troverdighet da trolig en annen konkurrent produserer kortene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Asus kort kommer det til å bli sinnsykt etterspørsel etter nå. Hva vil skje med de som allerede er laget med Poscaps i stort monn, spesielt de som bare har det? De vil bli usalgbare, for jeg ser virkelig ikke den som kjøper slike med øynene åpne. Den eneste muligheten jeg ser er retur av disse kortene og fiks av produsent hvis det går an. Her er det store penger i spill.

Personlig er jeg sjeleglad for at jeg bestilte Asus nå, ellers hadde det blitt kansellering. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...