Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skjemmes over at faren min drar til Thailand for å få seg ung dame


Anbefalte innlegg

Hei kjære medforumister

 

Foreldrene mine gikk fra hverandre tidligere i år etter lang tid (over 20 år) som forlovet, noe som egentlig var forventet etter årevis med krangling og dårlig stemning. I ettertid av dette har jeg blitt spesielt flau over faren min som dro alene til Thailand på ferie i sommer. I og for seg helt greit at han drar på ferie, men etter flere samtaler med han i ettertid er det rimelig klart for meg hva intensjonen med ferien hans egentlig var. Nemlig å skaffe seg thaidame. 

 

Under en middag hos han etter at han kom hjem spurte jeg og moren min om vi kunne få se noen bilder fra ferien for å se hvordan han hadde hatt det. Et av bildene var fra en middag med to thaidamer (hun + ei venninne), og han satt og skrøt over at han hadde truffet denne damen foran meg og mamma som han nettopp hadde skilt lag med. Dette synes jeg var flaut og direkte respektløst ovenfor moren min. Så også på henne at hun ble såret av kommentarene hans. I ettertid har jeg snakka litt mer med han om hun thaidama og han har sagt at han synes hun er søt og at han vil gå videre med det. Har også spurt om hvor gammel hun er og han har svart at hun er 40 (han er i midten av 50-årene), men han har sagt til søsteren min at hun er 35 år så han lyger derfor om alderen. Har også sett bilder av henne og hun ser ganske ung ut (antar slutten av 20-/starten av 30-årene). 

 

I tillegg til dette har jeg ved uhell kommet over noen av chattene han har hatt med henne, og språket han bruker der er veldig grovt med mye fokus på sex. Ikke veldig gøy å få vite dette om min egen far akkurat. Jeg skjemmes rett og slett.. Har også fått vite at han har sendt over penger til henne, så varsellampene mine lyser sterkt på at dette i så fall blir et forhold på feil premisser. Samtidig er det hans liv og han bestemmer selv over hvordan han vil leve det, men jeg er stygt redd for at han kommer til å gå inn i et forhold med henne der hun egentlig kun er ute etter pengene hans. Vet ikke helt hva jeg bør gjøre. La det gå, eller konfrontere og advare han? Jeg vil jo advare han, men han bestemmer jo selv hva han vil. Det er jo hans liv..

 

Han skal forøvrig på ny ferie til Thailand igjen nå snart

 



Anonymous poster hash: 7fa2d...619
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk er forskjellige så selv om jeg personlig ikke ville betalt for "kjærlighet" så er det mange som gjør det.

 

Thai damer er bare fattigmanns trofékone. Det er ikke akkurat uvanlig for velstående forfalne gamle menn å ha spretne unge damer hvis lyst på cash & sikkerhet trumfer alle andre aspekter i et samliv. Jeg ser derfor ikke dette som særs verre enn enhver gammel gubbe som er sammen med ei ung (norsk) dame.

 

Når det gjelder seksuelt innhold i meldinger så bør du være klar over at de fleste av oss nok setter pris på ei spretten rumpe og grisesnakk til dagen vi dør. Mine egne unger har seg selv å skylde hvis de bryter seg inn i kista hvor jeg har sexlekene til meg og dama, leser meldingene våre eller ser filmene vi spiller inn.

Så ikke la dét være en faktor i hvordan du dømmer hans forhold.

 

 

 

Kanskje kunne du tatt opp - sånn helt tilfeldig - tema om folk som blir svindlet på denne måten.

Husk også at det er ikke uvanlig å regelrett kjøpe kvinnfolk der nede da det er vanlig å betale foreldrene til kvinnfolket for "tapt inntekt".

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Hei kjære medforumister

 

Foreldrene mine gikk fra hverandre tidligere i år etter lang tid (over 20 år) som forlovet, noe som egentlig var forventet etter årevis med krangling og dårlig stemning. I ettertid av dette har jeg blitt spesielt flau over faren min som dro alene til Thailand på ferie i sommer. I og for seg helt greit at han drar på ferie, men etter flere samtaler med han i ettertid er det rimelig klart for meg hva intensjonen med ferien hans egentlig var. Nemlig å skaffe seg thaidame. 

 

Under en middag hos han etter at han kom hjem spurte jeg og moren min om vi kunne få se noen bilder fra ferien for å se hvordan han hadde hatt det. Et av bildene var fra en middag med to thaidamer (hun + ei venninne), og han satt og skrøt over at han hadde truffet denne damen foran meg og mamma som han nettopp hadde skilt lag med. Dette synes jeg var flaut og direkte respektløst ovenfor moren min. Så også på henne at hun ble såret av kommentarene hans. I ettertid har jeg snakka litt mer med han om hun thaidama og han har sagt at han synes hun er søt og at han vil gå videre med det. Har også spurt om hvor gammel hun er og han har svart at hun er 40 (han er i midten av 50-årene), men han har sagt til søsteren min at hun er 35 år så han lyger derfor om alderen. Har også sett bilder av henne og hun ser ganske ung ut (antar slutten av 20-/starten av 30-årene). 

 

I tillegg til dette har jeg ved uhell kommet over noen av chattene han har hatt med henne, og språket han bruker der er veldig grovt med mye fokus på sex. Ikke veldig gøy å få vite dette om min egen far akkurat. Jeg skjemmes rett og slett.. Har også fått vite at han har sendt over penger til henne, så varsellampene mine lyser sterkt på at dette i så fall blir et forhold på feil premisser. Samtidig er det hans liv og han bestemmer selv over hvordan han vil leve det, men jeg er stygt redd for at han kommer til å gå inn i et forhold med henne der hun egentlig kun er ute etter pengene hans. Vet ikke helt hva jeg bør gjøre. La det gå, eller konfrontere og advare han? Jeg vil jo advare han, men han bestemmer jo selv hva han vil. Det er jo hans liv..

 

Han skal forøvrig på ny ferie til Thailand igjen nå snart

 

 

Anonymous poster hash: 7fa2d...619

 

 

Det er moren din som har problemet. Hun var sammen med han i 20år, og fikk det ikke til å virke. Hun er kanskje steril nå, på grunn av overgangsalderen. Alle kvinner som ikke greier å få det til å fungere med mannen sin er i enorm fare og tar en enorm risisko. Det er ikke det samme for faren din, han er fortsatt viril nok til å lage flere unger. Mange syns at jenter er kjipe og vanskelige, men de tar en langt større risiko enn gutter når de går inn i et forhold. Å kaste bort 20år er ille for begge parter, men det er langt værre for en kvinne enn for en mann. At kvinnen ofte er den som tar initiativ til skillsmisser oftest vitner om veldig dårlig forståelse av virkeligheten, på grensen til psykose.

 

Jeg leser i grunn ikke noen som helst oppførsel i denne fortellingen din som er noe annet enn vanlig liv. Din far er mer enn bare pappaen din. I kristendom, når en når en viss alder, skal en slutte å kalle folk for titler, mor, far, padre etc. Fordi en er likestilte, det er Gud som er din far, han er den eneste som er over deg. Dette er veldig godt for mennesket, fordi det myndiggjør deg til en voksen og genuin person. Jeg ser på det du gjør som en lidelse du bringer over deg selv, med å svike din far i din tanke og ånd. Nå vil du altså gå ut å legge handling, din kropp, til den synden du allerede har gjort. Jeg sier: Hev deg over det. Bli voksen.

 

Gå heller til din far og be om tilgivelse. Be om tilgivelse for at du har latt din mor snu deg mot han og gjøre deg så hatefull mot din egen far. Hun vet da inderlig godt at han er singel, hun visste da inderlig godt hva som kunne være på de feriebildene, faren din fortalte deg langt mer sannhet og i den grad han løy var det fordi han visste at du ikke taklet å få høre sannheten. Din mor har manipulert deg. Og du selv har snoket i hans private samtaler, hva ville du sagt om din far stakk nesen sin i den sexpraten du bedriver i fortrolighet når du er singel? Så går du til din søster og baktaler, finner ut sannheten din far har skånet deg for fordi du er for sarte. Nei, du burde gå og be om tilgivelse. Du tar feil og din mor har sveket deg.

 

Din far er singel, han vil sikkert ha seg en tradisjonell kone, som er fornøyd med han. Alle vet at kvinner tennes av status og ressurser. Har du noen gang tenk over det? At disse thai damene ikke er noen ulykkelige sexslaver, men faktisk er mennesker som alle andre? Kvinner er ikke menn, gifter en kvinne seg med en konge blir hun en dronning. Gifter du deg med en dronning, så er du bare den duden som giftet seg med dronningen. En kvinne kan løfte en mann, mannen er alltid over henne. Du skal ikke se bort i fra at det er mange genuint lykkelige thai damer som er sammen med eldre hvite menn. Verden fungerer sjeldent slik som feministene påstår, det er på tide du våkner opp og ser objektivt på verden. Se på hvordan kvinner er og hva dem gjør.

 

Og hva bryr du deg egentlig? Dette angår ikke deg, det angår heller ikke din mor! De valgte skillsmisse, de hadde et valg. Jeg tror du skal komme over ødipus komplekset ditt, din far er ikke et monster, din mor er ikke en engel. De er bare folk. De er like elendige og usle som alle andre. Og du har en fifty fifty mix av all den samme elendigheten og usselheten i deg selv, vær ydmyk.

Endret av Fasiten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det var litt rart av han å be deg og mor på middag rett etter en skilsmisse. Jeg ville aldri hatt noe med en eventuell eks å gjøre, i hvert fall ikke på den måten, og i hvert fall ikke når barna tydeligvis er voksne, som du er.

 

Jeg er litt sånn at foreldre kan godt gjøre som de stort sett vil (innenfor lov og etiske rammer), men da må de forvente åpne reaksjoner fra både nær krets og familie. Du har all rett til å ta avstand fra dette om du vil. Du kan bare kutte kontakt så mye du ønsker. Du har ingen plikt til å ha kontakt med far hvis han oppfører seg i strid med dine kjerneverdier.

 

Når det kommer til å si hva du mener direkte, så burde det vært avklart for lenge siden via foreldre-barn-dialogen. Hvis du er usikker nå, så betyr det at han ikke er klar for å høre meninger rundt det. Han bryr seg ikke om din mening per i dag. Derfor er det best å bare la det være.

 

Det er dermed ikke sagt at døra er lukket for alltid. Skulle han komme på bedre tanker med tiden, så kan det jo være mulig å prate igjen.

 

Trist når det blir sånn i familier. Det tristeste er at du er usikker på hva du skal gjøre, for det viser manglende kommunikasjon fra foreldre. Men stak din egen kurs og vær happy, la foreldra håndtere sine egne problemer. Du skal IKKE være en mellomperson i familien, og de skal ikke laste deg for sine personlige problemer. Det ér og blir sinnssykt. De kan godt fortelle og forklare deg om det, for p holde deg orientert, hvis du er interessert i å vite. Men det skal ikke tres ned over hodet på deg uten at du føler du har noe valg til å ta avstand eller ikke.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har rett i at det er hans liv. Vær heller glad for at faren din kanskje har funnet en kjæreste han liker. Han er antakelig ikke vesentlig dummere enn deg. Hvis forholdet bare er en transaksjon og han driter seg ut, er det eventuelt hans problem.

 

Som det ble påpekt over her, er det normalt at kjærester griseprater. Det er ikke alle som tenker på sine egne foreldre som personer som har de samme lystene og innfallene som andre, men hvis det er ubehagelig for deg, bør du holde deg unna chater og meldinger som ikke er ment for deg.

 

Hadde det ikke vært bedre om faren din ikke følte at han må lyve om alderen til kjæresten for å ikke bli stigmatisert?

 

Det var sikkert kjipt for moren din å høre at faren din har funnet en annen kjæreste, men når man har gått fra hverandre og spør om ferien, må man tåle å få svar.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Trådstarter, du får all medfølelse fra meg. Morfar, i midten av 75-årene gjorde det samme.

 

Jeg har dessverre ikke noe særlig godt tips, men jeg vil ikke at du skal føle deg alene. Forstår så inderlig godt hvorfor du er skuffet. Og ja, han er respektløs ovenfor moren din og deg. 

 

Vi valgte å ta avstand fra morfar fram til hans død for noen år tilbake. Du må finne ut hva du vil.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 739ce...c70

Når det gjelder den chatten, så sto den åpen på datamaskinen og jeg måtte forbi dataen for å gå på do i dette tilfellet. Vet selv at jeg ikke har noe med hans chatter å gjøre, så burde holdt meg for god for å se på den, men gjort er gjort. Reagerte bare på hvor nedlatende han var ovenfor henne, så jeg synes det trist å se

Grunnen til at jeg startet tråden var fordi 

Anonymous poster hash: 739ce...c70

Lenke til kommentar
Gjest 739ce...c70
Gjest 739ce...c70 skrev (Akkurat nå):

Når det gjelder den chatten, så sto den åpen på datamaskinen og jeg måtte forbi dataen for å gå på do i dette tilfellet. Vet selv at jeg ikke har noe med hans chatter å gjøre, så burde holdt meg for god for å se på den, men gjort er gjort. Reagerte bare på hvor nedlatende han var ovenfor henne, så jeg synes det trist å se

Grunnen til at jeg startet tråden var fordi 

Anonymous poster hash: 739ce...c70

Var litt for rask med å trykke lagre her.. 

Grunnen til at jeg startet tråden var fordi at jo mer jeg får høre om dette forholdet, jo mer skjønner jeg at det ikke virker bra for faren min. Hun er kun ute etter pengene hans rett og slett virker det som, og jeg liker ikke å sitte å se på at faren min blir lurt

TS

Anonymous poster hash: 739ce...c70

Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon skrev (På 4.11.2019 den 3.22):

Hei kjære medforumister

 

Foreldrene mine gikk fra hverandre tidligere i år etter lang tid (over 20 år) som forlovet, noe som egentlig var forventet etter årevis med krangling og dårlig stemning. I ettertid av dette har jeg blitt spesielt flau over faren min som dro alene til Thailand på ferie i sommer. I og for seg helt greit at han drar på ferie, men etter flere samtaler med han i ettertid er det rimelig klart for meg hva intensjonen med ferien hans egentlig var. Nemlig å skaffe seg thaidame. 

 

Under en middag hos han etter at han kom hjem spurte jeg og moren min om vi kunne få se noen bilder fra ferien for å se hvordan han hadde hatt det. Et av bildene var fra en middag med to thaidamer (hun + ei venninne), og han satt og skrøt over at han hadde truffet denne damen foran meg og mamma som han nettopp hadde skilt lag med. Dette synes jeg var flaut og direkte respektløst ovenfor moren min. Så også på henne at hun ble såret av kommentarene hans. I ettertid har jeg snakka litt mer med han om hun thaidama og han har sagt at han synes hun er søt og at han vil gå videre med det. Har også spurt om hvor gammel hun er og han har svart at hun er 40 (han er i midten av 50-årene), men han har sagt til søsteren min at hun er 35 år så han lyger derfor om alderen. Har også sett bilder av henne og hun ser ganske ung ut (antar slutten av 20-/starten av 30-årene). 

 

I tillegg til dette har jeg ved uhell kommet over noen av chattene han har hatt med henne, og språket han bruker der er veldig grovt med mye fokus på sex. Ikke veldig gøy å få vite dette om min egen far akkurat. Jeg skjemmes rett og slett.. Har også fått vite at han har sendt over penger til henne, så varsellampene mine lyser sterkt på at dette i så fall blir et forhold på feil premisser. Samtidig er det hans liv og han bestemmer selv over hvordan han vil leve det, men jeg er stygt redd for at han kommer til å gå inn i et forhold med henne der hun egentlig kun er ute etter pengene hans. Vet ikke helt hva jeg bør gjøre. La det gå, eller konfrontere og advare han? Jeg vil jo advare han, men han bestemmer jo selv hva han vil. Det er jo hans liv..

 

Han skal forøvrig på ny ferie til Thailand igjen nå snart

 

 


Anonymous poster hash: 7fa2d...619

 

35 er ingenting, alltid vanlig at menn finner yngre dame, dessuten ser alle asiater yngre ut enn de er, jeg kjenner 35 åringer venners samboer/ektefelle som ser ut som de er 18-19!!

Vær heller glad hun ikke er 20 typ.

Betaling er helt vanlig, han må bare regne med å fortsette med det. Å ha dame fra Asia er en utgift-post. Dette er fordi de ikke har NAV og hun har sikkert gamle foreldre og de trenger ris, mat og medisiner, samt det er sikkert søsken som ikke har betalt arbeid osv... Medisiner er sinnsykt dyrt, amerikanske tilstander, 1000nkr for blodprøve, 1000 nkr for blodtrykk medisin etc. Ris er dyrere enn i Norge også 500kr for en stor sekk 1mnd.

Det er mulig hun var såkalt prostituert, i såfall jobbet hun som bardame osv.

Han må uansett betale.

Dersom han møtte henne på nett feks, så er det god sjanse for at hun er en helt vanlig dame.

 

 

Lenke til kommentar

Har en venn som er gift med en Thailandsk dame.

Jeg er gift med en filippinsk dame jeg møtte i Norge, hun jobbet som Au-pair. 5 års forskjell. 

I Thailand så er det betingelser på medgift ved ekteskap. Mannen betaler hele 40000 til familien, iallefall han jeg kjenner.

Feil premisser er det nødvendigvis ikke, bare fordi han sender penger. Må tenke på at det er forskjellig fra Norge.

Mange som ikke forstår hvor bra vi har det her i landet. I gamle dager var det fullt av bordeller i Oslo da Kristiania.

Dette var før Nav og da jobbet helt vanlige jenter der for børsfolket...

Overklassen hadde kone hjemme på gress som klikket av sånt... De ble da sent på psykiatrisk avdeling for kvinnelig Hysteri...

Det er masse samtidslitteratur om dette,  kalles Sosial-realisme tror jeg, sjekk ut Henrik Ibsen og Amalie Skram.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg forstår at trådstarter reagerer. 

Samtidig må man se på det fra et kulturelt perspektiv. Kjærlighetsvekta skal skape balanse og harmoni mellom to partnere. I norge er vi så heldige, at tryggheten med økonomi og egen selvstendighet er en selvfølge. Derfor ser vi på andre kvaliteter hos en partner, utsende, interesse, personlige trekk og utdannelse og kvalifikasjoner. Man bør være på samme "nivå" om man kan si det slik, for at vekta skal jevnes ut - og skape en balanse som holder. En ting kan veie opp for noe annet. Har man penger stiller man sterkt på vekta, og kan putte dette på "målebåndet" for å kompensere med andre, mindre tiltalende ting som dårlig hårvekst og en manglende fortann.

I Thailand handler ofte kjærlighet om trygghet og stabilitet. Dersom en mann kan tilby dette - som er det viktigste i livet for ei dame fra Thailand, fordi trygghet og stabilitet slettes ikke er en selvfølge. Så stiller en hvilken som helst nordmann opp med de største vektloddene i veka. Og dette vet dessverre mange å utnytte, og tillater seg derfor mer enn hva de ville gjort med ei norsk dame - fordi de vet at kjerringa aldri vil gå fra dem uansett. 

Dette ble nylig tatt opp på Dagsnytt 18 på NRK, for å regulere en ny lov rettet mot den type mishandling - for å beskytte damene. 

En kollega av meg, litt sosialt enkel vil jeg påstå - reiste noen turer til Thailand. Første dama han forsøkte, da ble maset etter penger for stort til at han holdt ut. Så prøve han på nytt, da fant han ei stripper han likte. Og hadde det "mest romantiske badet i hele sitt liv" med henne i bassenget. For han var det oppriktig kjærlighet - han smilte fra øre til øre og jeg har aldri sett han så stolt før, mens vi som satt å hørte på måtte konsentere oss for å ikke le (dessverre). Hu kom til Norge, de har vært gift i 3 år og har nå fått et barn sammen. Det morsomme var at dama gikk fra en italiener til fordel for nordmannen, altså min kollega. Han måtte også betale medgift til mora til dama....  20 000 kr.- Samt penger til UDI for søknadsprosessen osv. 

Faren din må i tillegg kunne dokumentere at han har nok penger til å forsørge begge to. D

Jeg har ikke noe i mot at folk reiser til Thailand eller andre land for å finne seg ei kone. Både min far og alle mine tre onkler har koner fra Asia (merkelig nok). Og de har alle vært gift i mellom 10 og 20 år, og behandler konene sine med respekt. Men dessverre, så er det alt for mange som misbruker damer seksuelt, fysisk og behandler dem som slaver. Thai damer har gjerne sine egne klubber der de møtes, og når min onkel ble invitert på et "familietreff" - ble han nærmest sjokkert, over at det gikk sport i hvem som (i mine øre) misbrukte damene sine mest. Så det er klart at stigmatiseringen er skyhøy! Og sex-chatten er jo et eksempel på dette. 

Personlig hadde jeg gitt knallharde tilbakemeldinger på hva jeg syntes om dette. Samtidig skal det ikke mye til før UDI avviser en søknad (får man håpe), så dersom din far sender søknad om opphold for henne til UDI, kan du alltids ta en "bekymringstelefon". 

Men forstår veldig godt at dette er flaut for deg. Forhåpentligvis ser han dette selv når etter en stund.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Uten å ha lest annet enn overskrift og sett raskt over OT: ja forstår at OT merker følelser i sving da far viser ny side av seg i et ømfintlig tema. Samtidig er livet kort, det er hans liv, han har mest sannsynlig gitt OT og co god omsorg - han fortjener den respekten at man respekterer hans valg, mens det er lov å ikke føle seg bekvem. OT har sitt eget liv å ta vare på :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ser ikke problemet. Det er en del golddiggers i asiatiske land, men langt fra alle er slik. Kan fort finne flotte kvinnfolk der som er mye bedre kjæresteemner enn mange norske damer og som faktisk forelsker seg i deg selv om aldersforskjellen er stor. 

Det er ikke banka inn i kulturen deres at alder er så viktig som det er her i nord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...