Gå til innhold

PlayStation 5 slippes til sent 2020


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fortsetter med fysiske disker, ja. Wired-artikkelen var mye mer spennende enn blogg-posten hvertfall. Litt skeptisk til at de legger så mye vekt på hvor mye plass man sparer med å skifte til SSD fordi man ikke trenger duplikater av filer. Føler de hinter om at SSD-en de bundler den med blir i minste laget. Selv hadde jeg håpet på 1TB.

Lenke til kommentar

Begynner å stramme seg til med fin informasjon her nå :) For min del håper jeg de ikke endrer for mye av selve DS4 designet, da jeg rent personlig syns det har nailet dette veldig, veldig bra denne generasjonen på hvor godt kontrollert nærmest smelter inn i hendene. Mange er nok uenige her og foretrekker ett design lignende Xbox, men det får så være. Og betryggende, men ikke uventet, at de fortsette å støtte fysiske spill. Verden er ikke klar for en hel-digitalisering av konsoller enda!

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gleder meg. Er spent å se hvordan ytelse maskinen har, eksklusiver, eventuelt om PS4 spill som f.eks Spider-Man, Bloodborne, Uncharted 4 osv kan kjøre på PS5 bare med f.eks høyere oppløsning / høyere bildeflyt og er også meget spent på eventuelt hvordan den nye kontroller vil føles. Liker veldig godt ps4 kontrolleren.

 

Det er vel en video som viser en liten smakebit av hvordan ssd'en forbedrer opplevelsen av eldre spill.

 

https://twitter.com/mochi_wsj/status/1130645990627631105?s=20

 

Samtidig har vi hørt at den ligger på nivå med et 2070 super i grafikk ytelse.

 

Det lover ganske godt for eksklusive spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir veldig spennende. Syns det er ganske utrolig det se presser ut av gode gamle ps4.

 

Ps4 standard ligger rett over 1,8 tflops.

Pro ligger på 4,2 tflops.

 

Så man kan jo da se på god of war, og hvordan det klarer seg på konsollene.

 

Ps5 slik den er nå, ligger på 14 tflops i sammenligning med dem.

 

(Pga arkitekturen ligger ps5 på 9,2 tflops sammenlignet med rtx 2070 som ligger på 7,5)

Endret av Iki
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fortsetter med fysiske disker, ja. Wired-artikkelen var mye mer spennende enn blogg-posten hvertfall. Litt skeptisk til at de legger så mye vekt på hvor mye plass man sparer med å skifte til SSD fordi man ikke trenger duplikater av filer. Føler de hinter om at SSD-en de bundler den med blir i minste laget. Selv hadde jeg håpet på 1TB.

Selvfølgelig fortsetter de med diskdrev. Har du prøvd å laste ned et spill på 100 GB med 3 mbit før?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

PS4 har støtte for tastatur og mus.

Ok, da har jeg misforstått. Da er det kun spill uten støtte som trenger adapter, hvor man igjen kan bli bannet. Det var ikke mange spill med støtte. Under 10 i følge en liste fra tidligere i år hvor flere kun støtter tastatur.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Alltid gøy når info om nye konsoller begynner å komme. Er veldig spent på denne kontrolleren men samtidig litt skeptisk da «impuls» funksjonen på Xbox One sine triggere har blitt totalt ignorert. Men nå er jo disse gamle rumble motorene helt borte så den biten vil bli støttet ihvertfall. Spørs om funksjonen på triggerne vil...

 

Ellers så skal det jo bli spennende å se hvor mye eller ikke 60fps spill vi vil se ifra slutten av 2020 og utover på PS5 og Scarlett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...