Gå til innhold

PlayStation 5 slippes til sent 2020


Anbefalte innlegg

Har ingen problemer med stikkene på Playstation sine kontrollere, ettersom de blir plassert rett under tomlene mine når jeg holder kontrollerne.

Kan fortsatt ikke skjønne hva som skal være fordelen med asymmetriske design.

 

Det store problemet med Xbox kontrollerne, de nye, er plasseringen av bumperne.

De er alt for langt opp og frem til at man kan nå dem uten å løsne grepet på kontrollerne.

(Har latt flere personer prøve, og ingen nådde dem med et normalt grep)

Det er sikkert en preferansesak når det kommer til det øverste du skriver.

 

Angående bumperne, så har jeg ingen problemer. Jeg jeg bruker siden av fingeren til L1 og R1, og jeg slipper å flytte fingrene fra L2 og R2, og jeg klarer fint å bruke alle knappene samtidig om jeg må. Dette klarer jeg ikke på DS4. Testet nettopp. Jeg klarer det på Razer Raiju Tournament edt. til PS4.

 

Det er mulig det er fordi jeg har store hender at jeg ikke har problemer med Xbox-kontrolleren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har ingen problemer med stikkene på Playstation sine kontrollere, ettersom de blir plassert rett under tomlene mine når jeg holder kontrollerne.

Kan fortsatt ikke skjønne hva som skal være fordelen med asymmetriske design.

 

Det store problemet med Xbox kontrollerne, de nye, er plasseringen av bumperne.

De er alt for langt opp og frem til at man kan nå dem uten å løsne grepet på kontrollerne.

(Har latt flere personer prøve, og ingen nådde dem med et normalt grep)

Det er sikkert en preferansesak når det kommer til det øverste du skriver.

 

Angående bumperne, så har jeg ingen problemer. Jeg jeg bruker siden av fingeren til L1 og R1, og jeg slipper å flytte fingrene fra L2 og R2, og jeg klarer fint å bruke alle knappene samtidig om jeg må. Dette klarer jeg ikke på DS4. Testet nettopp. Jeg klarer det på Razer Raiju Tournament edt. til PS4.

 

Det er mulig det er fordi jeg har store hender at jeg ikke har problemer med Xbox-kontrolleren.

Jeg har selv over gjennomsnittlig stor hender, med pianofingre, men når jeg holder en Xbox kontroller så plasseres pekefingeren helt på kanten av LT og RT.

 

For å klare å flytte fingrene opp på LB og RB må jeg slippe kontrolleren, slik at den ikke lengre ligger i håndflatene men heller blir liggende på lillefingrene.

 

På dualshocken kan jeg legge pekefingrene på L1 og R1 uten å måtte flytte kontrolleren ut av håndflaten.

Da kan jeg også bruke langfingrene på L2 og R2.

 

Med samme grep som jeg må bruke på Xbox kontrolleren så vil jeg nå kryss på dualshocken med pekefingeren.

 

Dualshocken holder jeg ved å presse håndflatene mot sidene på kontrolleren, altså bruker jeg ingen fingre til å holde den fast.

Det må jeg om jeg bruker Xbox kontrolleren, noe som sliter på håndleddene.

Lenke til kommentar

Jeg har selv over gjennomsnittlig stor hender, med pianofingre, men når jeg holder en Xbox kontroller så plasseres pekefingeren helt på kanten av LT og RT.

 

For å klare å flytte fingrene opp på LB og RB må jeg slippe kontrolleren, slik at den ikke lengre ligger i håndflatene men heller blir liggende på lillefingrene.

 

På dualshocken kan jeg legge pekefingrene på L1 og R1 uten å måtte flytte kontrolleren ut av håndflaten.

Da kan jeg også bruke langfingrene på L2 og R2.

 

Med samme grep som jeg må bruke på Xbox kontrolleren så vil jeg nå kryss på dualshocken med pekefingeren.

 

Dualshocken holder jeg ved å presse håndflatene mot sidene på kontrolleren, altså bruker jeg ingen fingre til å holde den fast.

Det må jeg om jeg bruker Xbox kontrolleren, noe som sliter på håndleddene.

 

Klarer du å trykke på L1 og L2 samtidig da? Det klarer jeg med Xbox-kontrolleren, men ikke så godt med DS4.

Lenke til kommentar

Dualshock synes jeg er ganske ålreit, men jeg håper at venstrestikka og d-paden bytter plass denne gangen. Nintendos Pro Controller til Switch er fantastisk, så jeg håper den nye vil ligne mer på den. 

 

Høres også ut som det er rumble lignende HD Rumble på Switch de går for. Batterikapasiteten er også nødt til å bli ekstremt mye bedre, for der er Sony langt bak.

 

Håper også på støtte for alle bluetooth headset, ikke bare Sony sitt eget som også er stygt. Bruker heller mitt eget med kabel inn i kontrollen.

Lenke til kommentar

 

Jeg har selv over gjennomsnittlig stor hender, med pianofingre, men når jeg holder en Xbox kontroller så plasseres pekefingeren helt på kanten av LT og RT.

 

For å klare å flytte fingrene opp på LB og RB må jeg slippe kontrolleren, slik at den ikke lengre ligger i håndflatene men heller blir liggende på lillefingrene.

 

På dualshocken kan jeg legge pekefingrene på L1 og R1 uten å måtte flytte kontrolleren ut av håndflaten.

Da kan jeg også bruke langfingrene på L2 og R2.

 

Med samme grep som jeg må bruke på Xbox kontrolleren så vil jeg nå kryss på dualshocken med pekefingeren.

 

Dualshocken holder jeg ved å presse håndflatene mot sidene på kontrolleren, altså bruker jeg ingen fingre til å holde den fast.

Det må jeg om jeg bruker Xbox kontrolleren, noe som sliter på håndleddene.

Klarer du å trykke på L1 og L2 samtidig da? Det klarer jeg med Xbox-kontrolleren, men ikke så godt med DS4.

På dualshocken klarer jeg å trykke på L1, L2, R1, R2, tre av knappene og fortsatt holde kontroll på venstre stikke samtidig.

 

På Xbox kontrolleren kan jeg trykke på LB, Lt, RB og Rt samtidig, men da mister jeg kontrollen over stikkene og knappene.

Lenke til kommentar

På dualshocken klarer jeg å trykke på L1, L2, R1, R2, tre av knappene og fortsatt holde kontroll på venstre stikke samtidig.

 

På Xbox kontrolleren kan jeg trykke på LB, Lt, RB og Rt samtidig, men da mister jeg kontrollen over stikkene og knappene.

Vi har nok forskjellig teknikk. Jeg når ingen av knappene(hvis du tenker på trekant, O osv) på noen av kontrollerne hvis jeg ikke beveger høyre stikke mot knappene.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...