Gå til innhold

PlayStation 5 slippes til sent 2020


Anbefalte innlegg

 

Har da vært de som har hatt de beste kontollene hver gang.

 

Enig her. Sony er viden kjent for å hatt de beste kontrollene og en av grunnene til at de aldri har endret mye på designet av de. Xbox sine syns jeg blir altfor store.

Dette er vel strengt tatt kategorisk feil. Jeg har vært PlayStation-spiller hele livet, men å si noe annet enn at Microsoft har de klart beste kontrollene blir feil. Det er allmen oppfatning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Har da vært de som har hatt de beste kontollene hver gang.

 

Enig her. Sony er viden kjent for å hatt de beste kontrollene og en av grunnene til at de aldri har endret mye på designet av de. Xbox sine syns jeg blir altfor store.

Dette er vel strengt tatt kategorisk feil. Jeg har vært PlayStation-spiller hele livet, men å si noe annet enn at Microsoft har de klart beste kontrollene blir feil. Det er allmen oppfatning.

Har det vært gjennomført noen større undersøkelse hvor begge har blitt satt opp mot hverandre?

 

En test hvor folk ikke hadde meninger fra før av?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig her. Sony er viden kjent for å hatt de beste kontrollene og en av grunnene til at de aldri har endret mye på designet av de. Xbox sine syns jeg blir altfor store.

Mjaa... Nå liker jeg også best Sony sine kontroller, men da PS3 kom og de så og si ikke gjorde noe som helst var det nok flere som foretrakk 360-kontrollene enn PS3.

 

PS4 vs Xbox One stiller seg litt annerledes, men jeg har personlig inntrykk av at sistnevnte har en knepen seier denne generasjonen også.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Enig her. Sony er viden kjent for å hatt de beste kontrollene og en av grunnene til at de aldri har endret mye på designet av de. Xbox sine syns jeg blir altfor store.

 

Er det derfor det i alle år har eksistert hundrevis av third party kontrollere og adaptere som mimicer Xbox kontrollerne for å kunne bruke de på andre plattformer mens det nesten ikke eksisterer noen DualShock mimics?

 

Til og med de fleste offisielt lisensierte elite-kontrollerne laget av third parties spesifikt for PS4 har kopiert ergonomien og layouten til Xbox mer eller mindre.

 

DualShock 4 er ekstremt middels og ikke noe mer enn det. DualShock 1-3 er så grusomme på alle måter at de er direkte skadelig for helsa å bruke.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Har det vært gjennomført noen større undersøkelse hvor begge har blitt satt opp mot hverandre?

 

En test hvor folk ikke hadde meninger fra før av?

Det er helt rett siden Commander Keen sier det er sånn.

 

:p

 

Den soleklart verste utgaven av Dual Shock finner man på PS3, hvor formen på triggerne fortsatt for meg fremstår som en gåte. Vil man seg virkelig vondt kan man plukke opp den originalen Sixaxis uten rumble og kjenne på skikkelig billig plast.

 

Jeg foretrakk 360 kontrollen forrige generasjon helt klart :) Men det endret seg denne generasjonen. Da MS utrolig nok greide å gjøre kontrollen sin hakket mindre ergonomisk behagelig i hendene for min del.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Mest spent på kva spel dei respektive konsollane får eg. Om trenden frå dagens generasjon fortsetter så er sjansen framleis stor for at det blir PS5 + PC.

Cyberpunk 2077 er allerede bekreftet til neste generasjon, og det er 90% sjanse for at TLOU2 kommer på PS5. Horizon 2 vil nok være PS5 også.

Lenke til kommentar

 

Med plasseringen til d-pad på Xbox Controller blir det i alle fall krampe. Bruker gamepad kun på spill med digital input. Sitte i 10-12 timer med tommelen i rar vinkel, nei takk.

Da skjønner du at vi andre ikke vil ha stikka på samme plassen

Har ingen problemer med stikkene på Playstation sine kontrollere, ettersom de blir plassert rett under tomlene mine når jeg holder kontrollerne.

Kan fortsatt ikke skjønne hva som skal være fordelen med asymmetriske design.

 

Det store problemet med Xbox kontrollerne, de nye, er plasseringen av bumperne.

De er alt for langt opp og frem til at man kan nå dem uten å løsne grepet på kontrollerne.

(Har latt flere personer prøve, og ingen nådde dem med et normalt grep)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...