Gå til innhold

Her stjeler de en Tesla på bare 30 sekunder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går det ikke an å bare bygge inn et lite akselerometer i hver nøkkel, der den ikke sender noe form for signal om den ligger helt i ro?

 

Litt dumt om den ligger i gangen og "leter" etter en bil å låse opp.

 

Kan sikkert legge nøkkelen ned i en boks man isolerer med aluminiumsfolie.

Blir vel en ting de begynner å selge snart.

 

...etter et søk på google så ser jeg at det er en ting folk faktisk selger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nyere nøkler bruker vel gyro til å detektere om nøkkelen ligger i ro eller ikke, og som nevnt har jo Tesla allerede gått bort fra å bruke denne type nøkkel.

 

Å gå tilbake til vanlig nøkkel ville vært patetisk.

 

Forøvrig er det vel bare en liten telefon til Tesla så får dem lokalisert og stoppet den stjålne bilen.

Endret av Complexity
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Kan være en fordel at Tesla begynner med vanlig bil nøkkel. Ser at flere og flere andre bil produsenter går tilbake til vanlig nøkkel igjen.

At Tesla gjør det er vel lite sannsynleg.

 

Hvilken bilprodusent har gått tilbake til "vanlig" nøkkel? Jeg kjenner til 0 produsenter...

 

Forøvrig bruker de fleste samme teknologi som det her missbrukes, Tesla har gått vekk i fra dette i sine nyeste biler og bruker nå RFID/Blåtann/HTTP POST på sine nyere biler. 

Leste en artikkel om dette, om bil produsentene gjør dette blir en annen sak.

Selv om Tesla bruker RFID/blåtann/HTTP POST så kan de profesjonelle bil tyvene med rette utstyret stjele bilen din uten problem. Så Tesla er ikke fritatt for bil tyveri. å tru noe annet blir naivt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Leste en artikkel om dette, om bil produsentene gjør dette blir en annen sak.

Selv om Tesla bruker RFID/blåtann/HTTP POST så kan de profesjonelle bil tyvene med rette utstyret stjele bilen din uten problem. Så Tesla er ikke fritatt for bil tyveri. å tru noe annet blir naivt.

Javel, og artikkelen fant du hvor? Eller er det bare løse påstander som vanlig? Som sagt har jeg ikke kjennskap til noen og jeg kjører mye forskjellig ila ett år.

 

Alt kan jukses til med rett utstyr, spessielt en enkel nøkkel med spor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Leste en artikkel om dette, om bil produsentene gjør dette blir en annen sak.

Selv om Tesla bruker RFID/blåtann/HTTP POST så kan de profesjonelle bil tyvene med rette utstyret stjele bilen din uten problem. Så Tesla er ikke fritatt for bil tyveri. å tru noe annet blir naivt.

Javel, og artikkelen fant du hvor? Eller er det bare løse påstander som vanlig? Som sagt har jeg ikke kjennskap til noen og jeg kjører mye forskjellig ila ett år.

 

Alt kan jukses til med rett utstyr, spessielt en enkel nøkkel med spor.

Du er bra naiv hvis du ikke trur at en Tesla kan stjeles med det rette utstyret.

Bare til opplysning, Tesla er ikke verdenes beste bil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du er bra naiv hvis du ikke trur at en Tesla kan stjeles med det rette utstyret.

Bare til opplysning, Tesla er ikke verdenes beste bil.

Jeg sa jo akkurat motsatt i innlegget du siterte. Så om du starter å lese så slipper du å drite deg ut på denne måten. Fortsatt ikke ett eneste hint om bevis for påstanden din. Som vanlig er det bare tomme ord ut i intet.

 

Utrolig at dere får lov til å holde på med de falske nyhetene i evig tid.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nyere nøkler bruker vel gyro til å detektere om nøkkelen ligger i ro eller ikke, og som nevnt har jo Tesla allerede gått bort fra å bruke denne type nøkkel.

 

Å gå tilbake til vanlig nøkkel ville vært patetisk.

 

Forøvrig er det vel bare en liten telefon til Tesla så får dem lokalisert og stoppet den stjålne bilen.

 

Hjelper ikkje å ringe tesla viss di kobler ut gps og nettforbindelsen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

At bilane er blitt lettare å stjele pga at teknologien ikkje er sikker nok er da ganske normalt. Blir dog noko meir sært at dette er broren sin lånebil da begge tydeligvis har sine respektive tesla-biler på service. Sitter dog ikkje att med ein følelse av at tesla er smart å stjele. Sjansen for at låne-teslaen får behov for service med påfølgande nødmodus synast overveldande.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du er bra naiv hvis du ikke trur at en Tesla kan stjeles med det rette utstyret.

Bare til opplysning, Tesla er ikke verdenes beste bil.

Bankhvelv kan også åpnes med rette utstyr. Hva er det du vil frem til?

Virker bare som at enkelte Tesla eiere trur at bilen ikke kan stjeles når man bruker pinkode i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker bare som at enkelte Tesla eiere trur at bilen ikke kan stjeles når man bruker pinkode i tillegg.

Såklart mulig, men gjør det vanskelig. IR kamera er en mulighet, men krever at du får et klart bilde mens varme fra kroppen er i panelet. Noe som ikke er lenge. 

 

Evt koble om bilen etc, men er ting som tar tid. Biltyver er vel som regel ute etter kjapt og enkelt. Som i gode gamle dager der en skrutrekker var en nøkkel som passet til 50% av Forder og BMW om man bare presset hardt nok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Du er bra naiv hvis du ikke trur at en Tesla kan stjeles med det rette utstyret.

Bare til opplysning, Tesla er ikke verdenes beste bil.

Jeg sa jo akkurat motsatt i innlegget du siterte. Så om du starter å lese så slipper du å drite deg ut på denne måten. Fortsatt ikke ett eneste hint om bevis for påstanden din. Som vanlig er det bare tomme ord ut i intet.

 

Utrolig at dere får lov til å holde på med de falske nyhetene i evig tid.

Ja det kan du si, blir jo et sirkus uten like fra deg. Når det kommer negative artikler om Tesla.

 

Bortforklaringer og andre konklusjoner enn det artikkel sier. Du kan begynne å lese det du har skrevet her nu.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...