Gå til innhold

Her stjeler de en Tesla på bare 30 sekunder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal aldri ha bil hvor nøkkelen åpner dørene uten at man trykker på noen knapper

Vil også unngå biler med start knapp

Dette blir nok vanskelig etter noen 10 år fremover. Men hver sin ting!

 

Skal aldri ha bil der jeg må trykke på en ubrukelig bit elektronikk for å åpne bilen, starte bilen med en knapp(evt enda verre, med å sette en metall dings inn og vri om) muligens må en vente litt med å starte bilen også, for så å trykke/vri/dra i etteller annet for å få lov til å kjøre (parkbrems) osv. Makan til styr;)

Lenke til kommentar

Hvordan får du låst deg inn i bilen i en nødsituasjon og elektronikken svikter.

Produsenter med keyfob har et nøkkelblad som trekkes ut av denne og man kan manuelt låse opp (og indirekte starte) bilen med.

Jeg sier ja takk begge deler. Min nye bmw vil leveres med 2 nøkler (keyfob m/comfort access) og nøkkelblad, NFC keycard og opplåsning med mobil (nfc) samt med app.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan får du låst deg inn i bilen i en nødsituasjon og elektronikken svikter.

Produsenter med keyfob har et nøkkelblad som trekkes ut av denne og man kan manuelt låse opp (og indirekte starte) bilen med.

Jeg sier ja takk begge deler. Min nye bmw vil leveres med 2 nøkler (keyfob m/comfort access) og nøkkelblad, NFC keycard og opplåsning med mobil (nfc) samt med app.

Det er manuelle utløsere rundt bilen. Så en kommer seg inn. I tillegg er det jo app, kort på model 3 osv.

 

Trodde de fleste hadde gått vekk i fra nøkkelblad. Lenge siden jeg har sett ett nøkkelhull på nye biler.

Lenke til kommentar

De er helt manuelle, altså mekaniske. Man får ikke godkjent biler uten.

Så hvem som helst kan åpne bilen vha disse da eller siden den ikke har «fysisk nøkkel» ?

 

Du får det til å virke som det er noe negativt å levere faktiske mekaniserte låser og tilhørende nøkkelblad i tillegg til alt det automatiske : app, BT/nfc, rfid , proximity sensor basert åpning.

 

Jeg er bare glad det finns , om det oppstår en nød situasjon hvor man må raskt inn i bilen hvor alt i bilen samtidig er nede/dødt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan være en fordel at Tesla begynner med vanlig bil nøkkel. Ser at flere og flere andre bil produsenter går tilbake til vanlig nøkkel igjen.

At Tesla gjør det er vel lite sannsynleg.

 

Nei det er det ikke. Det hele løses enkelt med å sette pi koden på bilen. Det tar kun sekunder å taste den inn.

 

Nøkler er fortidens løsning og fungerte heller ikke særlig bra med tanken på biltyverier tidligere.

Lenke til kommentar

Så hvem som helst kan åpne bilen vha disse da eller siden den ikke har «fysisk nøkkel» ?

 

Du får det til å virke som det er noe negativt å levere faktiske mekaniserte låser og tilhørende nøkkelblad i tillegg til alt det automatiske : app, BT/nfc, rfid , proximity sensor basert åpning.

 

Jeg er bare glad det finns , om det oppstår en nød situasjon hvor man må raskt inn i bilen hvor alt i bilen samtidig er nede/dødt.

Ja som alle andre biler med mekaniske utløsere? Model 3 har muligens kun de på dørene, har ikke sjekket.

 

Nei ikke nødvendigvis negativt, så lenge en slipper å bruke det. Ikke så pent å se på da. Men dette kan en jo løse.

Lenke til kommentar

Ja som alle andre biler med mekaniske utløsere? Model 3 har muligens kun de på dørene, har ikke sjekket.

Nei ikke nødvendigvis negativt, så lenge en slipper å bruke det. Ikke så pent å se på da. Men dette kan en jo løse.

Jeg har aldri vært nødt til å bruke backup åpning på ti år (hvor jeg har hatt biler med fob/nøkkelblad), men det betyr ikke at jeg ikke verdsetter backupmuligheten og at det er kontrollert med en faktisk lås , kun meg (ingen tredjeperson) har mulighet til å åpne kupeén.

 

Hva mener du med ikke pent å se på, det er helt skjult. Er du der at du ikke tåler å se og ta i et dørhåndtak. Litt sært spør du meg.

Er ikke dette pent...

post-35394-0-09232100-1566738544_thumb.jpeg

 

Er en velkommen fordel at det finns en slik backupløsning som er robust og failsafe etter min mening.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...