Gå til innhold

Hvorfor har ikke du joinet "bitcoinbølgen"?


MrLuni

Anbefalte innlegg

Forskjellen på vanlige aksjer og Bitcoins er at at vanlige selskaper har reelle verdier som grunnlag for verdien på selskapet. Et velldrevet aksjeselskap  sitter gjerne med ekte verdier i form av eiendom, varer, opparbeidede erfaringer, patenter osv. Disse reelle verdiene blir sjelden borte over natten, Bitcoins can være null verdt om en uke. 

Jepp sant det. Det er høy risiko for høy avkastning. Spesielt siden markedet varierer ganske heftig. Trodde faktisk ikke bitcoin kom til å falle under 5000dollar. Men shit happens. Nå er den jo på 10k+ igjen. Tror faktisk den kommer til å falle kraftig en gang til før den bikker 16k

 

Jeg er selger i en butikk nå. Sist jeg hørte kunder snakke om bitcoin var vell for noen uker siden. Da var det en som mente bitcoin var et pyramidespill. Den andre mente det var kriminell aktivitet. 

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg og alle venner (nesten) trodde bitcoin var en flopp og dreit i det.. fikk til og med tilbud om og kjøpe 100 bitcoins for en greit pris i guess en tid tilbake i tid. Men et parr andre venner kjøpte haugevis av det og har tjent nok av penger i ettertid, selv nå driver de og selger litt enda.. Sitter kun igjen med 80-90 bitcoins igjen med en gruppe på 3-4 fra en tidligere venne-gjeng. Tror de har solgt miner-utstyret sitt og selger bitcoins her og der for tiden.. Har vel sikkert tjent et parr millioner over årene som gikk til sparing / mining videre.

 

Angrer sikkert litt etter at jeg ikke hoppet på bølgen nå også, fra 5000 dollar til 10000 dollar.. Men er et stort sjanse spill jeg ikke kan ta del i, ettersom tannlege regningen min kostet 3400~ cirka og jeg VET jeg skal ut med ytterligere 10 laken for en operasjon.. fuck nei :(

Lenke til kommentar

Setter heller pengene i askjer. Føler meg mer komfortabel med det. Det er generelt en god del svindeloperatører tilknyttet Bitcoin-trading.

 BitCoin eller crypto generelt er high risk, high reward.

Aksjer er gjerne noe man har i mange mange år før man får en liten fortjeneste, mens crypto kan man tjene 100-200% over natta.

 

Bitconnect hørte alle om for et par år siden.

 Men de fleste crypto-entusiastene visste at det luktet svindel lang vei, mens de som ikke gjorde noe research kjøpte seg inn i god tro

 

 

Satt selv inn deler av feriepengene på bitcoin. Tenker det blir en ny ATH om man skal "følge trenden", så får bare krysse fingrene. :)

Lenke til kommentar

Sitter kun igjen med 80-90 bitcoins igjen med en gruppe på 3-4 fra en tidligere venne-gjeng. Tror de har solgt miner-utstyret sitt og selger bitcoins her og der for tiden.. Har vel sikkert tjent et parr millioner over årene som gikk til sparing / mining videre.

 

Forferdelig tidspunkt å selge bitcoin nå. Bitcoin-prisen kan gå til 50 000-100 000$ i løpet av 2020.

 

Lenke til kommentar

- Bitcoin bruker globalt like mye energi som Sveits. Uhyre lite effektivt.

- Det er for volatilt

- Det har ikke blitt benyttet til noe seriøst

 

Funker bra for spekulering og day trading, intet annet.

Jo forresten, utmerket for weed, ransomware, hvitvasking av penger og dark web.

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

Bitcoins har jo egentlig ingen verdi eller nytte i samfunnet slik jeg ser det. Kan ikke brukes til annet enn spekulasjon. Bruker alt for mye energi, går tregt og verdien endres for fort til å kunne nyttes som valuta for kjøp. Det har vært mange rare ting å bruke penger på opp gjennom tiden, som pogs, pins, tulipaner og bitcoins. Felles for dem alle er at de egentlig ikke har noen verdi. 

Et selskap hvor man handler aksjer har som regel en kontantstrøm, genererer verdier og avkastning for aksjonærer, og har en form for nytteverdi for samfunnet. 

 

Mulig jeg bare er for gammel til å skjønne greia

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 BitCoin eller crypto generelt er high risk, high reward.

Aksjer er gjerne noe man har i mange mange år før man får en liten fortjeneste, mens crypto kan man tjene 100-200% over natta.

 

Noen aksjer er high-reward, high risk også. Du kan fint få 50 % gevinst eller 50 % tap i løpet av en handelsdag. 

Lenke til kommentar

Hvorfor? Redd for å tape penger? Tror du det er fake? Har hørt flere tro det er et pyramidespill.

Jeg har tjent litt. Veldig artig hobby. Har tatt ut det jeg satt inn, så nå "spiller" jeg bare med gevinsten.

 

Jeg holder meg fra al gambling og "get rich quick"-schemes. 

 

Velger hellere å investere langsiktig i aksjer / samfunnet som tilbyr varer og tjenester som menneskene ønsker eller trenger.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg holder meg fra al gambling og "get rich quick"-schemes. 

 

Velger hellere å investere langsiktig i aksjer / samfunnet som tilbyr varer og tjenester som menneskene ønsker eller trenger.

 

Eller at du ikkje tør å satse eller innser at flere, og flere store aktører kommer inn

Lenke til kommentar

Hvorfor? Redd for å tape penger? Tror du det er fake? Har hørt flere tro det er et pyramidespill.

Jeg har tjent litt. Veldig artig hobby. Har tatt ut det jeg satt inn, så nå "spiller" jeg bare med gevinsten.

 

Dette er på ingen måte noen "verving". Jeg er bare nysgjerrig på hvorfor folk ikke joiner. 

Jeg har ikke hatt overskuddet til å kunne spekulere. Jeg inviserterer aldri penger jeg ikke har råd til å tape.

Lenke til kommentar

Investere penger man ikke har råd til å tape bør man absolutt ikke gjøre nei.

 

Brukte selv store deler av feriepengene på bitcoin. Om jeg taper det, så spiller det jo ingen stor rolle. verdt risikoen om det kan dobbles :)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

- Bitcoin bruker globalt like mye energi som Sveits. Uhyre lite effektivt.

Dette.

 

Hver transaksjon som gjøres på bitcoin blokkjeden koster noe omkring 100kg CO2 utslipp (Antar 0.5kg/kWh, 3500 transaksjoner pr. blokk). Dette er nok energi for flere dager for en vanlig norsk husstand, og det helt uten å produsere noe av reell verdi. Etter mitt syn er bitcoin noe av det mest moralsk forkastelige man kan investere i.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Investere penger man ikke har råd til å tape bør man absolutt ikke gjøre nei.

 

Brukte selv store deler av feriepengene på bitcoin. Om jeg taper det, så spiller det jo ingen stor rolle. verdt risikoen om det kan dobbles :)

 

Bitcoin er bare et av titusenvis av investeringsobjekter. Alle kan rangeres etter risiko basert på tidligere svinginger, market cap, volum og evt mer variable faktorer som politisk risiko. Matematisk skiller ikke bitcoin seg fra noen av de andre. Det er kun et spørsmål om priset risiko. 

 

Hvorfor ikke et hvilket som helst annet investeringsobjekt med tilsvarende risiko? Det går alltid et tog. Hvorfor hoppe på akkurat dette? Og skal man først argumentere for å hoppe på, hvorfor hopper man ikke på et nytt tog hver dag? 

Lenke til kommentar

Dette.

 

Hver transaksjon som gjøres på bitcoin blokkjeden koster noe omkring 100kg CO2 utslipp (Antar 0.5kg/kWh, 3500 transaksjoner pr. blokk). Dette er nok energi for flere dager for en vanlig norsk husstand, og det helt uten å produsere noe av reell verdi. Etter mitt syn er bitcoin noe av det mest moralsk forkastelige man kan investere i.

En brøkdel av en flytur til syden altså. Håper ikke du drar på mange meningsløse ferier med fly...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...