Gå til innhold

NÅ: Apple lanserer abonnementstjeneste for nyheter – og eget kredittkort


Anbefalte innlegg

Apple Card? really Apple?? lite å gjøre om dagan dem

Når iPhone-salget stagnerer, kundene begynner å skjønne at Macbook Pro har noen alvorlige mangler, og investorene krever høyere utbetalinger er et kredittkort en rask og enkel måte å øke inntjeningen på.

 

Dessuten er det enda et kredittkort, enklere å betale regningen på de andre kredittkortene da :nei:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Synd Apple Pay ikke er mer utbredt her i Norge for dette kreditt kortet så også litt spennende ut. 

 

 

Apple Pay er da rimelig utbredt i Norge allerede? Jeg bruker det da stort sett overalt med unntak av dagligvare butikker. Selv kiosken jeg kjøper baguette til lunsjen funker Apple Pay. Med kravet om 2020 for innføring av trådløs betaling på alle terminaler tar det vel ikke lang tid før du kan bruke det overalt. Bør vel også gjelde Android Pay, uten at jeg noen gang har prøvd det..

 

Mastercard kan da også brukes i store deler av landet, men regner med det er andre grunner til at kredittkortet ikke lanseres her. Ikke det at vi trenger flere kredittkort da, skulle vel ikke mangle på tilbydere der.

Lenke til kommentar

Synes at News+ ligner en del på Readly. Har vært abonnement i flere år, og er ganske fornøyd med utvalget. Bruker den daglig på min iPad Pro.

www.readly.com

 

Jobber ikke for, kjenner ingen som jobber for, og har absolutt ingen tilknytning til Readly. Uttaler meg kun som betalende kunde.

 

Tenkte akkurat det samme...

Er ikke dette bare Readly med begrensinger til Apple brukere i USA?

Lenke til kommentar

Apple Pay er da rimelig utbredt i Norge allerede? Jeg bruker det da stort sett overalt med unntak av dagligvare butikker. Selv kiosken jeg kjøper baguette til lunsjen funker Apple Pay. Med kravet om 2020 for innføring av trådløs betaling på alle terminaler tar det vel ikke lang tid før du kan bruke det overalt. Bør vel også gjelde Android Pay, uten at jeg noen gang har prøvd det..

 

Mastercard kan da også brukes i store deler av landet, men regner med det er andre grunner til at kredittkortet ikke lanseres her. Ikke det at vi trenger flere kredittkort da, skulle vel ikke mangle på tilbydere der.

 

Kanskje det er det ja? Her jeg bor så tror jeg ikke har sett det. Men da igjen så bor jeg i en liten by hvor det ikke er trådløst betaling utenom noen få plasser. Og så er jeg DnB kunde..men det skal det jo enkelt kunne omgåes etter hva jeg har skjønt ved å åpne en annen konto for Apple Pay bruk hos andre osv osv... 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Kanskje det er det ja? Her jeg bor så tror jeg ikke har sett det. Men da igjen så bor jeg i en liten by hvor det ikke er trådløst betaling utenom noen få plasser. Og så er jeg DnB kunde..men det skal det jo enkelt kunne omgåes etter hva jeg har skjønt ved å åpne en annen konto for Apple Pay bruk hos andre osv osv... 

 

 

DNB ja, de har vel et par aksjer i Vipps.. de kommer vel ikke til å støtte Apple/Android Pay om verden gikk under :D

Lenke til kommentar

Dette var en eneste stor snooozefest. Er vel faktisk ingenting av det som ble vist frem (ikke at det var så fryktelig mye) som faktisk er tilgjengelig eller kommer til å bli tilgjengelig i Norge i det hele og store?

 

Må vel være første Apple Keynote hvor det faktisk er tilfellet.

 

Begge de "store" tjenestene de annonserte (AppleTV+, Arcade) vil være tilgjengelig i Norge fra start.

 

Og nei, det ville ikke være første gang, enten at apple lanserer masse USA ekslusive greier, eller at de har snoozefest keynotes.

Endret av Jaybug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan man få apple-pay på android? Om det ikke kommer der, så vil jo apple gjøre seg bjørnetjenester på inntektsbortfall av det potensiale androidbrukermassen utgjør.

 

 

Apple Pay finnes på Android. Der heter det Android Pay.

 

Apple Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay og alle disse her er nøyaktig samme greia: det er de forskjellige produsentenes implementasjon av EMV Payment Tokenization standarden.

Lenke til kommentar

Ganske imponert over hvor negativt alle klarer å vinkle dette.

 

 

Vel det er egentlig ikke noe å bli overrasket over lenger, det har alltid vært sånn.

 

Bare les reaksjonene i denne tråden fra 2001 når Apple lanserte "bare enda en MP3 spiller". Lite visste de hvordan historien skulle utarte seg.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sist ut var kanskje den mest beryktede nyheten på forhånd.

 

Tek.no trenger et kurs i norsk:

 

"beryktet a4; el.  berykta a3 (fra lavtysk; av foreldet berykte 'spre (dårlige) rykter om') som har dårlig rykte, er ille omtalt"

 

Jeg vil ikke si at Apple sin strømmetjeneste har hatt et dårlig rykte eller vært ille omtalt på forhånd. Ordet "rumoured" oversettes IKKE til "beryktet" på norsk.

Lenke til kommentar

Apple Pay finnes på Android. Der heter det Android Pay.

 

Apple Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay og alle disse her er nøyaktig samme greia: det er de forskjellige produsentenes implementasjon av EMV Payment Tokenization standarden.

 

Men android pay er det vel Google som står bak. Det blir kniving mellom aktørene for elektronisk betaling. Men, det jeg mente var at Apple ikke har råd til å være menighetssentriske på dette punktet. Man ser det jo med iTunes også, at det ikke kun finnes til Apple-computere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...