Gå til innhold

Hva burde straffen være for å brenne bilen til justisministeren?


Anbefalte innlegg

Man kan spekulere over en rekke ting. Hvis man har for seg et problem med flere mulige forklaringer, vil sannsynligheten være stor for at den med den enkleste forklaringen er den rette. ref Ockhams barberkniv

 

Og hva blir den enkleste forklaringen her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser jo ut som om kanskje det er familien selv som har drevet og terrorisert og forfulgt seg selv og så lagt skylden på dem de ønsker å svartmale.

Om dette stemmer så er helt klart familien eller vedkommende i familien som har gjort det et forstyrret individ.

 

Alle som driver med forfølgelse og terrorisering av individer er normalt sett forstyrrede individer. Hvem de er eller hvem de forfølger er stort sett irrelevant.

Lenke til kommentar

Vi venter vel på den endelige historien. En løs spekulasjon er at de første hærverkene ble gjort av andre og så oppdaget tiltalte at dette fikk man jo god oppmerksomhet ut av :-) 

 

Men det er kanskje litt problematisk at det blir gjort opptak av boligen til en politiker for så å bruke det i en spesiell "slem" offentlig "kunstnerisk" sammenheng?  Politikeren bør vel tåle det - men ustabile familiemedlemmer kan jo finne på å gjøre mye rart ut av dette spesielt dersom det fører til hærverk som oppleves som påfølgende angrep. Så langt virker det som at dette teaterstykket har skapt en personlig tragedie. Men en vet jo ikke enden på visa enda.

 

Black box er et lite teater og forestillingene derfra går ikke akkurat ut til massene. Jeg tror neppe de har inspirert noen til å tagge justisministerens bolig. 

 

Utfra det lille vi vet om saken og hvordan Waras samboer reagerte på teaterforestillingen virker det heller som om hun er en temmelig ustabil person som ikke taklet det at teateret hadde filmet boligen, og nøt tydeligvis sympatierklæringene som fulgte med "terroren".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Iskald og kalkulerende psykopat, er det hun mest sannsynlig er. Leste at PST satt opp skjult kamera og da antar jeg at de har meget sterke bevis.

Dette må straffes hardt! Bare mengden skattepenger som er kastet bort på dette, forsøkt på å lage splid og uro. En kvalmende handling!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Iskald og kalkulerende psykopat, er det hun mest sannsynlig er. Leste at PST satt opp skjult kamera og da antar jeg at de har meget sterke bevis.

Dette må straffes hardt! Bare mengden skattepenger som er kastet bort på dette, forsøkt på å lage splid og uro. En kvalmende handling!

 

Et argument mot "psykopat-hypotesen" er at psykopater vanligvis er svært flinke på detaljer og unngår å bli tatt på så trivielle måter. Virker det ikke sannsynlig at PST ville satte opp skjult kamera? Det hadde vært det første jeg tenkte på - uten at jeg kan sies å være psykopat :-)

 

Alternativ hypotese: hun ble "addict" på oppmerksomhet! Som narkotika. Er det ikke enkelte som har det slik? Spesielt damer?  En bedre hypotese?

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Et argument mot "psykopat-hypotesen" er at psykopater vanligvis er svært flinke på detaljer og unngår å bli tatt på så trivielle måter. Virker det ikke sannsynlig at PST ville satte opp skjult kamera? Det hadde vært det første jeg tenkte på - uten at jeg kan sies å være psykopat :-)

 

Alternativ hypotese: hun ble "addict" på oppmerksomhet! Som narkotika. Er det ikke enkelte som har det slik? Spesielt damer?  En bedre hypotese?

Eller hun er like rabid gal som mange FPRe, som frykter disse farlige sosialistene som vil at alle mennesker skal ha det bra og ha likeverd. Så om iscenesatte det hele for å demonisere fienden sin.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det første avhøret lot de nok henne prate i vei, uten å konfrontere henne med hva de sitter på av bevis/indisier. Derfor kunne hun tillate seg å være eplekjekk of hevde PST er på villspor.

 

Men det blir flere avhør fremover og da skrur de opp trykket for å se om hun kommer på bedre tanker. Det er heller ikke utenkelig at tiltalen utvides til flere av de andre hendelsene, avhengig av hva evt. bevismateriale PST "rasket" med seg fra boligen.

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/KvO1eX/opplysninger-til-vg-pst-sikret-bevis-med-hemmelig-kamera?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

 

Hun må da tilslutt vurdere i samråd med Elden, om hun skal ta en "enkel" tilståelsesdom i Tingretten, eller stå på sitt og saken havner i full bredde i lagmannsretten.

 

btw, en får vel også ta høyde for at PST evt. frafaller siktelsen, men akkurat det fremstår lite trolig slik saken har vært presentert hittil.

Lenke til kommentar

Et argument mot "psykopat-hypotesen" er at psykopater vanligvis er svært flinke på detaljer og unngår å bli tatt på så trivielle måter. Virker det ikke sannsynlig at PST ville satte opp skjult kamera? Det hadde vært det første jeg tenkte på - uten at jeg kan sies å være psykopat :-)

 

Alternativ hypotese: hun ble "addict" på oppmerksomhet! Som narkotika. Er det ikke enkelte som har det slik? Spesielt damer?  En bedre hypotese?

Et annet alternativ er noe lignende Münchausens syndrom Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Det som er spennende her, er at kunstnerne anmoder at de er skjermet for Norsk lov siden det er kunst.

Ideele tilfelle er at de blir dømt, og at loven så håndheves mot tabloidmedia.

 

Kunst og såkalt kunstneriske uttrykksformer har vel en del unntak fra lover og regler, det er ikke noe nytt?

 

Men det kan hende de har gått for langt, selv om jeg synes at samboerens kronikk om saken var veldig sytede i form og hun fremstiller seg selv som et skrøpelig forsvarsløst menneske full av helseplager, som nærmest ble invadert i heimen av snik-filmere. Dette i kontrast til de som produserte teater-forestillingen, som hevder at bilde-klippet ikke viser mer av fasaden på huset enn det man kan se på Google Earth (eller hvem som helst kan se fra veien forbi)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...