Gå til innhold

Hva burde straffen være for å brenne bilen til justisministeren?


Anbefalte innlegg

 

Hva burde straffen være for å fabrikere vold (og trusler om vold) mot en justisminister?

 

Er vel flere paragrafer som kan være aktuelle i slike tilfeller. f.eks.

 

 

 

§ 115. Angrep på de høyeste statsorganenes virksomhet

 

Med fengsel inntil 10 år straffes den som ved bruk av makt, trusler eller på annen rettsstridig måte volder fare for at Kongen, Regenten, regjeringen, Stortinget, Høyesterett eller Riksretten, eller et medlem av disse institusjonene, hindres eller påvirkes i sin virksomhet.

 

Det skal strengt tatt ikke ha noe å si om det er ektefelle/samboer eller en utenforstående som står bak. Det er jo bare "tilfeldig" at hun ble avslørt, men kunne lik så gjerne sluppet unna med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det er tagget "RASISIT", så er det ikke vanskelig å skjønne at det er en skrivefeil som er gjort med vilje for å kaste skyld mot noen andre. Jeg er ikke overrasket over at det er falske anmeldelser, men jeg må si jeg er overrasket over at det er samboeren til justisministeren som har gjort det.

 

Eneste grunnen til de har gjort dette er nok for å spre mer hat. Håper de får en straff som svir skikkelig. Og jeg er ganske sikker på at justisministeren var klar over hva som foregikk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når det er tagget "RASISIT", så er det ikke vanskelig å skjønne at det er en skrivefeil som er gjort med vilje for å kaste skyld mot noen andre. Jeg er ikke overrasket over at det er falske anmeldelser, men jeg må si jeg er overrasket over at det er samboeren til justisministeren som har gjort det.

Tror du undervurderer hvor lett det er å gjøre skrivefeil når du tagger. Høyt adrenalin og hastverk fører til mye rart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

så fint, da kan Tor Mikkel komme på jobb i morgen.

 

Fram til hun er dømt er hun uskyldig. 

 

Men det vi vet fram til nå er at de har sterke mistanker om saken, så da er det nok ikke over bare ved at hun sier dette. 

 

Det er som jeg skrev i en annen tråd svært trist at Tor Mikkel Wara blir berørt av sin samboers uaktsomhet om det stemmer.

 

La oss like være for raske nå da, kanskje kona stemmer rødt og hun faktisk ble inspirert av teaterstykket...

 

Haha, hvordan klarer du å få Rødt inn i saken?  :rofl:

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Hvis ikke de hadde solide bevis hadde de aldri tatt sjansen på å anklage samboeren til Justisministeren.

 

Vi venter vel på den endelige historien. En løs spekulasjon er at de første hærverkene ble gjort av andre og så oppdaget tiltalte at dette fikk man jo god oppmerksomhet ut av :-) 

 

Men det er kanskje litt problematisk at det blir gjort opptak av boligen til en politiker for så å bruke det i en spesiell "slem" offentlig "kunstnerisk" sammenheng?  Politikeren bør vel tåle det - men ustabile familiemedlemmer kan jo finne på å gjøre mye rart ut av dette spesielt dersom det fører til hærverk som oppleves som påfølgende angrep. Så langt virker det som at dette teaterstykket har skapt en personlig tragedie. Men en vet jo ikke enden på visa enda.

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Hva burde straffen være for å bruke vold (og trusler om vold) mot en justisminister?

 

Slikt er jo direkte angrep mot statsmakten.

 

Samme straff som mot en normal privatperson. Men straff for trusler og det å terrorisere andre individer og forfølgelse og slike ting bør være ganske streng generelt sett. Her snakker man om potensielt svært forstyrrede individer.

Lenke til kommentar

Vi venter vel på den endelige historien. En løs spekulasjon er at de første hærverkene ble gjort av andre og så oppdaget tiltalte at dette fikk man jo god oppmerksomhet ut av :-) 

 

Men det er kanskje litt problematisk at det blir gjort opptak av boligen til en politiker for så å bruke det i en spesiell "slem" offentlig "kunstnerisk" sammenheng?  Politikeren bør vel tåle det - men ustabile familiemedlemmer kan jo finne på å gjøre mye rart ut av dette spesielt dersom det fører til hærverk som oppleves som påfølgende angrep. Så langt virker det som at dette teaterstykket har skapt en personlig tragedie. Men en vet jo ikke enden på visa enda.

Man kan spekulere over en rekke ting. Hvis man har for seg et problem med flere mulige forklaringer, vil sannsynligheten være stor for at den med den enkleste forklaringen er den rette. ref Ockhams barberkniv

Lenke til kommentar

Nei, mente de som driver med terroriseringen og forfølgelsen av familien.

 

Det ser jo ut som om kanskje det er familien selv som har drevet og terrorisert og forfulgt seg selv og så lagt skylden på dem de ønsker å svartmale.

Om dette stemmer så er helt klart familien eller vedkommende i familien som har gjort det et forstyrret individ.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...