Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn


zeebra

Anbefalte innlegg

Sint er ikke rett ord. Frustrert er mer korrekt. For jeg vet at "dere" mest sannsynlig aldri vil endre synspunkt. Og jeg mener oppriktig at deres synspunkt er ødeleggende for samfunnet.

Og hvilket ene synspunkt er dette? At man bør ha yttringsfrihet så lenge man ikke misbruker det til å trakkasere eller true andre? At man bør kunne diskutere saker uten å bare stemple de man oppfatter som uenige?

 

Du har selv kommet inn i denn tråden og stort sett kun bidratt med personangrep og nedsettende karakteristikker. Er dette en måte du mener at alle burde bidra i alle debatter?

 

Og ønsker du virkelig se noen som er ensrettede og fordommsfulle folk som er immune mot fakta og logikk og som du neppe kan få til å endre mening så har jeg allerede foreslått at du bør ta en titt i Trump-tråden. Prøv å fremlegge en moderat mening som at "selv om Trump sier og gjør mye galt så kan han faktisk ha rett av og til" og se dem gå amokk og stemple deg med alle negative karakteristikker som de kan komme på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nettopp derfor jeg skriver mest sannsynlig. Jeg påstår ikke at det er slik eller at menneskene i denne tråden absolutt ikke kan endre synspunkt. Les hva jeg skriver før du svarer.

 

Sint er ikke rett ord. Frustrert er mer korrekt. For jeg vet at "dere" mest sannsynlig aldri vil endre synspunkt.

Er denne brukeren et kunstprosjekt?

 

Som sagt, gå og bruk tilsvarende taktikk mot brukerne i Trump-tråden og sammenlign reaksjonene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hvilket ene synspunkt er dette? At man bør ha yttringsfrihet så lenge man ikke misbruker det til å trakkasere eller true andre? At man bør kunne diskutere saker uten å bare stemple de man oppfatter som uenige?

 

Du har selv kommet inn i denn tråden og stort sett kun bidratt med personangrep og nedsettende karakteristikker. Er dette en måte du mener at alle burde bidra i alle debatter?

 

Og ønsker du virkelig se noen som er ensrettede og fordommsfulle folk som er immune mot fakta og logikk og som du neppe kan få til å endre mening så har jeg allerede foreslått at du bør ta en titt i Trump-tråden. Prøv å fremlegge en moderat mening som at "selv om Trump sier og gjør mye galt så kan han faktisk ha rett av og til" og se dem gå amokk og stemple deg med alle negative karakteristikker som de kan komme på.

Denne tråden er ikke en diskusjonstråd. Det er en sirkelrunk med sinte hvite menn som bekrefter seg hverandre.

 

Hvite sinte menn diskuterer ikke. De forklarer hvorfor de har rett. Forsøker, så godt det lar seg gjøre, å diskreditere fordi det blir brukt en logisk feilslutning, slik at det ikke lenger handler om budskapet, men argumentasjonsteknikken.

 

Alt er så innlysende og enkelt. Egentlig.

Sinte hvite menn er noen av de mest gjennomskuelige skapningene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er denne brukeren et kunstprosjekt?

 

Som sagt, gå og bruk tilsvarende taktikk mot brukerne i Trump-tråden og sammenlign reaksjonene.

Igjen med denne sytingen om at andre er verre.

 

Men det er vel derfor det blir krig i verden. Ser for meg deg som president i et land og jeg i annet. Hadde blitt krig før en av oss fikk sagt kjønnsroller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å så nysgjerrig jeg ble, fortell gjerne hva ditt altseende sinn kan se, hva er så enkelt?

Sinte hvite menn og mekanikken som driver dem. Det er så enkelt, men samtidig ikke, for jeg greier ikke å formidle det på en vettig måte. Du får ta mitt ord på det.

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sinte hvite menn og mekanikken som driver dem. Det er så enkelt, men samtidig ikke, for jeg greier ikke å formidle det på en vettig måte. Du får ta mitt ord på det.

 

Noen av de mest sinte brukerene her på diskusjon har vært sinte hvite venstrevridde menn, som kgun og statsviter.

 

Jeg antar at du ikke snakker om slike folk, så hvem er det du egentlig snakker om når du sier sinte hvite menn.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Sinte hvite menn og mekanikken som driver dem. Det er så enkelt, men samtidig ikke, for jeg greier ikke å formidle det på en vettig måte. Du får ta mitt ord på det.

Joda, de fleste har forstått at du er en sint hvit mann som liker å anklage andre for det som du selv er den største eksponenten for. Og du klarer hverken se ironien i dette eller forklare hva det er du holder på med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan du påstå att de er gjennomskuelige og enkle da, når du ikke greier å formidle det på en vettig måte?

Fordi det er så komplisert få ut i ord form. I hodet mitt er det klinkende klart, men det blir så rotete når jeg forsøker å formulere det.

Jeg er lite utdannet med dårlig ordforråd og formuleringsevne.

Lenke til kommentar

Fordi det er så komplisert få ut i ord form. I hodet mitt er det klinkende klart, men det blir så rotete når jeg forsøker å formulere det.

Jeg er lite utdannet med dårlig ordforråd og formuleringsevne.

Hang in there!!

 

Du vil bli bedre om du fortsetter å argumentere dine synspunkter, spesielt siden andre vil påpeke hva de syns er hull i dine formuleringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva du finner som er negativt med den historien der. Er det den ti år gamle jenta som er for liberal for deg?

Donald er en fantasifigur i en tegneserie hvor dyr gis menneskelige egenskaper. Jeg har absolutt ingen problemer med at det er noen som fremstilles som homofile i Donald. Det jeg reagerer på er at vi begge vet hva som ville skjedd om ikke redaktøren straks hadde lagt deg langflat, men hadde sagt noe slikt som at dette er ikke så nøye da det bare er en tegneserie. Man ville da raskt fått en kampanje mot bladet og redaktøren ville blitt fremstilt som homofob, nazi, alt-right og alt annet som man hadde klart finne på.

 

Neste gang er det et barn som, godt hjulpet av foreldrene, finner ut at det ikke er noen som har burka i Donald og det må selvsagt raskt inkluderes for å vise at man ikke er islamofob. Og har de egentlig riktig andel av folk i rullestol? Har de riktig blanding av hudfarge? Og som jeg sier så lurer jeg på hva som vil skje når noen barn oppdager at Donald går rundt uten bukse. Hva vil redaktøren da gjøre etter å ha lagt seg langflat?

Lenke til kommentar

Donald er en fantasifigur i en tegneserie hvor dyr gis menneskelige egenskaper. Jeg har absolutt ingen problemer med at det er noen som fremstilles som homofile i Donald. Det jeg reagerer på er at vi begge vet hva som ville skjedd om ikke redaktøren straks hadde lagt deg langflat, men hadde sagt noe slikt som at dette er ikke så nøye da det bare er en tegneserie. Man ville da raskt fått en kampanje mot bladet og redaktøren ville blitt fremstilt som homofob, nazi, alt-right og alt annet som man hadde klart finne på.

 

Neste gang er det et barn som, godt hjulpet av foreldrene, finner ut at det ikke er noen som har burka i Donald og det må selvsagt raskt inkluderes for å vise at man ikke er islamofob. Og har de egentlig riktig andel av folk i rullestol? Har de riktig blanding av hudfarge? Og som jeg sier så lurer jeg på hva som vil skje når noen barn oppdager at Donald går rundt uten bukse. Hva vil redaktøren da gjøre etter å ha lagt seg langflat?

Jøss, for en merkelig paranoid verden du må leve i. Du svarte vel forresten ikke på spørsmålet mitt, men om jeg forstår deg rett blir du provosert av at du tror redaktøren ikke hadde noe valg(?).

 

Lenge siden nå at jeg var fast leser av Donald, men jeg mener da vitterlig å ha sett både folk i burka og rullestol. Tror de aldri har hatt noe problem med å gjengi samfunnet slik det faktisk er, altså inkludert homofile. Ingen grunn til å skulle kalle dem "nazi" eller "alt-right" altså..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sinte hvite menn og mekanikken som driver dem. Det er så enkelt, men samtidig ikke, for jeg greier ikke å formidle det på en vettig måte. Du får ta mitt ord på det.

Etter å ha lest et par sider her, og sett en del av personkarakteristikkene du bruker om meningsmotstandere, samtidig som du skriver at du er frustrert over at andre ikke vil endre synspunkt:

 

Skjønner du at du med dine gjentatte nedsettende karakteristikker av andre, der du bla. fokuserer på deres kjønn og hudfarge, antagelig bidrar til å gjøre andre langt mindre mottagelig for dine synspunkter og til dels å bekrefte bildet av deres meningsmotstandere? 

Lenke til kommentar

Lenge siden nå at jeg var fast leser av Donald, men jeg mener da vitterlig å ha sett både folk i burka og rullestol. Tror de aldri har hatt noe problem med å gjengi samfunnet slik det faktisk er, altså inkludert homofile. Ingen grunn til å skulle kalle dem "nazi" eller "alt-right" altså..

At noen ikke er "nazi" eller "alt-right" eller at de er ellers har gjort alt som er "politisk korrekt" spiller lite rolle om det viser seg at de ikke er 100% enige i absolutt alle merkelige påfunn fra SJW. Sier de seg uenig i noen stemples de da raskt som "nazi" og "alt-right" og SJW vil ikke gi seg før de har ødelagt livene deres.

Lenke til kommentar

Hvor stor andel av befolkningen tror du er motstandere av at et lesbepar skal få være med i en rute i Donald? Jeg tror den andelen er så liten at de med rette kan kalles ekstreme.

 

Om 90% av folk er uenige med deg, så må du nesten finne deg i å bli putta i bås.

Endret av frohmage
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jøss, for en merkelig paranoid verden du må leve i. Du svarte vel forresten ikke på spørsmålet mitt, men om jeg forstår deg rett blir du provosert av at du tror redaktøren ikke hadde noe valg(?).

Redaktøren hadde nok ikke noe valg, dette er Disney konsernet vi snakker om nå, som har hatt en tydlig "Social Justice" agenda de siste årene noe som er tydlig i filmer som "Captain Marvel" og Star Wars ep. 8". Jeg vet heller ikke om det som ble gjort er nok for å tilfredstille LGBTG+ ideologene.
Lenke til kommentar

Hvor stor andel av befolkningen tror du er motstandere av at et lesbepar skal få være med i en rute i Donald? Jeg tror den andelen er så liten at de med rette kan kalles ekstreme.

 

Om 90% av folk er uenige med deg, så må du nesten finne deg i å bli putta i bås.

10-20% kanskje og jeg har uttrykt ganske så klart at jeg ikke er blandt disse.

 

Jeg er derimot blandt de over 80% som ikke synes det er greit at alle normale folk som ikke føyer seg raskt nok etter alle påfunn fra SJW skal henges ut offentlig og få livene sine ødelagt, men blandt de antagelig under 5% av disse som tør si dette offentlig.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Etter å ha lest et par sider her, og sett en del av personkarakteristikkene du bruker om meningsmotstandere, samtidig som du skriver at du er frustrert over at andre ikke vil endre synspunkt:

 

Skjønner du at du med dine gjentatte nedsettende karakteristikker av andre, der du bla. fokuserer på deres kjønn og hudfarge, antagelig bidrar til å gjøre andre langt mindre mottagelig for dine synspunkter og til dels å bekrefte bildet av deres meningsmotstandere?

Man kan ikke resonnere med sinte, hvite, frustrerte og redde menn. De vet de har rett. Holdningene deres påvirker samfunnet negativt. Jeg er en del av samfunnet. Jeg sier hva jeg mener og hva jeg synes om dem. Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...