Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn


zeebra

Anbefalte innlegg

I skolene i USA sier de også at de merker at det har blitt veldig ømtålelig å gi en beskrivelse av en gruppe mennesker selv om beskrivelsen er aldri så korrekt og nøytral.

 

Sjekk ut Ytringsfrihetsforbundet (YFO) på yfo.no. Der finner du likesinnede. På resett også, forresten, som linker til disse greiene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen ligger nok i definisjonen av ytringsfrihet, som vi har diskutert tidligere. Disse ser ut til å dele din definisjon som sier noe sånnt som at "ingen burde kunne bli mislikt på grunn av sine meninger". Min sier stort sett bare at "ingen skal bli straffet av myndighetene for sine meninger".

 

Eller har jeg misforstått?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forskjellen ligger nok i definisjonen av ytringsfrihet, som vi har diskutert tidligere. Disse ser ut til å dele din definisjon som sier noe sånnt som at "ingen burde kunne bli mislikt på grunn av sine meninger". Min sier stort sett bare at "ingen skal bli straffet av myndighetene for sine meninger".

 

Eller har jeg misforstått?

Ja, veldig.

 

Alle kan selvsagt ikke like alle, men jeg er for at man skal ta ballen og ikke mannen. Noe som ser ut til å bli en mer og mer sjelden holdning. Om noen arrangerer et møte hvor jeg tror at de vil si noe noe som jeg ikke er enig i kan jeg velge å bare holde meg unna eller møte opp og argumentere mot dette.

 

Noen jeg ser som helt uaktuelle alternativer for meg er:

-møte opp og prøve ødelegge møtet med støy eller på andre måter.

-gå til fysisk angrep mot de som arrangerer eller deltar på møtet.

-spre løgner om de som er på møtet.

-kontakte arbeidsgiver, venner og famllie for å fremsette løgnene i håp om å ødelegge livet til noen fra møttet.

-bruke trusler mot de som var på møtet.

-starte eller delta i kompanjer for å få de som er på møtet sperret ut fra sosiale medier.

 

Dette ser imidlertid ut til å være slagplanen til mange på venstresiden som er sterkt imot ytringsfrihet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen jeg ser som helt uaktuelle alternativer for meg er:

-møte opp og prøve ødelegge møtet med støy eller på andre måter.

-gå til fysisk angrep mot de som arrangerer eller deltar på møtet.

-spre løgner om de som er på møtet.

-kontakte arbeidsgiver, venner og famllie for å fremsette løgnene i håp om å ødelegge livet til noen fra møttet.

-bruke trusler mot de som var på møtet.

-starte eller delta i kompanjer for å få de som er på møtet sperret ut fra sosiale medier.

 

Dette ser imidlertid ut til å være slagplanen til mange på venstresiden som er sterkt imot ytringsfrihet.

 

Motdemonstrasjoner må selvfølgelig være tillatt om en ønsker ytringsfrihet. Jeg er dog enig i at man ikke bør ty til vold mot demonstranter. Å stille seg opp i veien der de demonstrerer/marsjerer er ikke vold.

 

Å spre sladder er ikke brudd på ytringsfriheten.

 

Å sperre noen ute fra facebook er ikke brudd på ytringsfriheten.

 

Venstresiden for deg er nok noe større enn "den halvparten som er lengst til venstre i politikken i Norge". Fok fra unge høyre demonstrerer også mot pegida, siam o.l.

 

Det er nok deres definisjon som strider mot de fleste andre sin. Ble du ikke glad for linken, i det minste?

Lenke til kommentar

Motdemonstrasjoner må selvfølgelig være tillatt om en ønsker ytringsfrihet. Jeg er dog enig i at man ikke bør ty til vold mot demonstranter. Å stille seg opp i veien der de demonstrerer/marsjerer er ikke vold.

Om noen har en møte forran Stortinget som man er uenig i så lag et større og og bedre møte på Youngstorget som motdemonstrasjon. Å prøve ødelegge det andre møtet er strategi som det verste av venstresiden har kopiert fra tyske nasjonalsosialister på 1930-tallet.

 

Å spre sladder er ikke brudd på ytringsfriheten.

Å spre løgn og true andre for å skade noen man tror man er uenig med har lite å gjøre med ytringsfrihet.

 

Å sperre noen ute fra facebook er ikke brudd på ytringsfriheten.

Alle sosiale medier er private plattformer med lange brukeravtaler som gir dem rett til å gjøre som de vil så det er helt riktig at det ikke er noe lovbrudd, men at det er noe som går utover ytringsfriheten er det ingen tvil om. Og mange på venstresiden driver kampanjer mot sosiale plattformer for å begrense ytringsfriheten.

 

Ble du ikke glad for linken, i det minste?

Har ikke sjekket den. Er dette noe du selv bruker og kan anbefale eller var det som jeg antar noe er er eller som blir hengt ut for å være nazi?

 

Jeg satser uansett heller på å omvende noen av dem som er mot ytringsfrihet, og dem har vi nok av her på forumet.

Lenke til kommentar

Har ikke sjekket den. Er dette noe du selv bruker og kan anbefale eller var det som jeg antar noe er er eller som blir hengt ut for å være nazi?

 

Jeg satser uansett heller på å omvende noen av dem som er mot ytringsfrihet, og dem har vi nok av her på forumet.

 

Vi får nok bare være enige om å være uenige. Den siden anbefalte jeg for deg siden de later til å dele ditt syn på ytringsfrihet (som klinger rart for meg). Ingenting annet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Om noen har en møte forran Stortinget som man er uenig i så lag et større og og bedre møte på Youngstorget som motdemonstrasjon. Å prøve ødelegge det andre møtet er strategi som det verste av venstresiden har kopiert fra tyske nasjonalsosialister på 1930-tallet.

 

Å spre løgn og true andre for å skade noen man tror man er uenig med har lite å gjøre med ytringsfrihet.

 

Alle sosiale medier er private plattformer med lange brukeravtaler som gir dem rett til å gjøre som de vil så det er helt riktig at det ikke er noe lovbrudd, men at det er noe som går utover ytringsfriheten er det ingen tvil om. Og mange på venstresiden driver kampanjer mot sosiale plattformer for å begrense ytringsfriheten.

 

Har ikke sjekket den. Er dette noe du selv bruker og kan anbefale eller var det som jeg antar noe er er eller som blir hengt ut for å være nazi?

 

Jeg satser uansett heller på å omvende noen av dem som er mot ytringsfrihet, og dem har vi nok av her på forumet.

Du har ikke mye sak her. Det du syter over er moralisme, ikke faktisk ytringsfrihet.

Lenke til kommentar

Du har ikke mye sak her. Det du syter over er moralisme, ikke faktisk ytringsfrihet.

Enhver har rett til menings- og ytringsfrihet. Denne rett omfatter frihet til å hevde meninger uten innblanding og til å søke, motta og meddele opplysninger og ideer gjennom ethvert meddelelsesmiddel og uten hensyn til landegrenser.

 

 Så lenge man ikke sprer trusler eller oppfordringer til lovbrudd burde det ikke være noe problem med dette. Og det er ytringsfrihet etter denne definisjonen som mange på venstresiden nå arbeider hard imot om folk enda ikke har fått det med seg.

 

Hva er så din definisjon av ytringsfrihet? At folk som er enige med deg burde få lov til å uttrykke det?

Lenke til kommentar

Er det uttrykket "ethvert meddelelsesmiddel" som er vanskelig? Det betyr altså ikke at jeg skal ha rett til å male mitt budskap på huset ditt imot din vilje. Derimot kan man ytre sine meninger på papir, nett eller andre medier en selv råder over. Du kan til og med ytre dine meninger i gågata i sentrum om du vil, uten å bli straffet for det.

 

Har du turt å sjekke linken enda? Den var faktisk helt seriøst ment som et tips.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

Så lenge man ikke sprer trusler eller oppfordringer til lovbrudd burde det ikke være noe problem med dette. Og det er ytringsfrihet etter denne definisjonen som mange på venstresiden nå arbeider hard imot om folk enda ikke har fått det med seg.

 

Hva er så din definisjon av ytringsfrihet? At folk som er enige med deg burde få lov til å uttrykke det?

Vi har samme definisjon av ytringsfrihet. Slutt å vær så tåpelig med å sette opp stråmenn. Voks opp.

 

Dog er jeg ikke enig i at dette er brudd på menneskerettighetene:

 

Noen jeg ser som helt uaktuelle alternativer for meg er:

 

-møte opp og prøve ødelegge møtet med støy eller på andre måter.

 

-spre løgner om de som er på møtet.

 

-kontakte arbeidsgiver, venner og famllie for å fremsette løgnene i håp om å ødelegge livet til noen fra møttet.

 

-starte eller delta i kompanjer for å få de som er på møtet sperret ut fra sosiale medier.

Lenke til kommentar

Er det uttrykket "ethvert meddelelsesmiddel" som er vanskelig? Det betyr altså ikke at jeg skal ha rett til å male mitt budskap på huset ditt imot din vilje. Derimot kan man ytre sine meninger på papir, nett eller andre medier en selv råder over. Du kan til og med ytre dine meninger i gågata i sentrum om du vil, uten å bli straffet for det.

Her er du useriøs. Man skal selvsagt ikke ødelegge andres eiendom. Idag er skjer offentlig diskusjon via aviser, tv-kanaler og sosiale medier. Om det er meninger som ikke slippes frem i disse så er de defakto sensurert.

 

Og selv i gågata som risikerer man jo å bli angrepet av antidemokratene på venstresiden om de mistenker at noen sier noe som de ikke er enige i.

Har du turt å sjekke linken enda? Den var faktisk helt seriøst ment som et tips.

Du har ikke svart på spørsmålene jeg hadde om linken så jeg regner med at det ikke var seriøst ment.

 

Vi har samme definisjon av ytringsfrihet. Slutt å vær så tåpelig med å sette opp stråmenn. Voks opp.

 

Dog er jeg ikke enig i at dette er brudd på menneskerettighetene:

 

Noen jeg ser som helt uaktuelle alternativer for meg er:

 

-møte opp og prøve ødelegge møtet med støy eller på andre måter.

 

-spre løgner om de som er på møtet.

 

-kontakte arbeidsgiver, venner og famllie for å fremsette løgnene i håp om å ødelegge livet til noen fra møttet.

 

-starte eller delta i kompanjer for å få de som er på møtet sperret ut fra sosiale medier.

Om du faktisk mener dette så er du også mot at antidemokrater på venstresiden hindrer ytringsfriheten. Dette stemmer imidlertid ikke med det du selv har postet tidligere.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Det er Oscar utdelig idag!

 

Hadde helt glemt at Kevin Hart ikke får lov å være vært for showet, etter at noen hadde gravd opp flere år gamle twitter meldinger fra kontoen hans og funnet noe de anså som "homofiendlig".

 

Snakk om å være smålige og søke enhver konfrontasjon.

 

Kilde:

Søkeord: "kevin hart oscars"

 

 

Vedkommende prøvde seg som komiker på Twitter for 10 år siden og forsøkene var heller desperate og talentløse, slik som at profilbildet til noen så ut som "gay bill board for AIDS" samt at han kalte noen "fat fag". Og dårlig humor for 10 år siden er grunn til å si opp folk nå.

 

 

Kevin Hart sa fra seg jobben selv, da han følte at fokuset ville blitt dratt for mye over på han, og for lite på menneskene som faktisk kunne vinne. Akademiet ba han flere ganger revurdere, og blant annet Ellen Degeneres hadde han med på showet sitt for å si at han burde ta jobben likevel. Men fakta er ikke så viktig for dere så lenge det ikke passer narrativet, er det vel?

 

Til trådstarter. Jeg setter pris på forsøket, og er helt enig med deg at mye har gått alt for langt. Anbefaler Bill Maher sitt program på HBO, som heter Real Time. Han er liberal av den gamle skolen, og er ikke redd for å si fra når ting blir for latterlig. Likevel, denne tråden er dømt til å tiltrekke de verste blant oss. Og jeg ser jo at mange av gjengangerne her ikke akkurat er beskjedne andre steder på forumet, og kaster rundt seg med både konspirasjonsteorier og skjellsord av verste sort. Så, takk for forsøket, men det er noen folk her inne som minner oss på at vi ikke kan ha fine ting.

Endret av CommanderKeen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og selv i gågata som risikerer man jo å bli angrepet av antidemokratene på venstresiden om de mistenker at noen sier noe som de ikke er enige i.

 

 

Har sagt det til deg før. Du lever i en absurd fantasiverden, der alle mennesker er karikaturer, og alt er preget av oss mot dem. Hadde det ikke vært fint å prøve og bare være litt.. oppegående, eller noe sånn?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her er du useriøs. Man skal selvsagt ikke ødelegge andres eiendom. Idag er skjer offentlig diskusjon via aviser, tv-kanaler og sosiale medier. Om det er meninger som ikke slippes frem i disse så er de defakto sensurert.

 

Og selv i gågata som risikerer man jo å bli angrepet av antidemokratene på venstresiden om de mistenker at noen sier noe som de ikke er enige i.

Du har ikke svart på spørsmålene jeg hadde om linken så jeg regner med at det ikke var seriøst ment.

 

Du har lov og rett til å starte et mediehus som distribuerer dine meninger, men som du har fått forklart uttallige ganger kan du ikke kreve å få uttale deg i andre sine.

 

Hva er det egentlig du ville fortalt forbipasserende i gågata om du ikke var redd for "antidemokratene på venstresiden"?

 

Jeg bruker ikke det nettstedet selv, nei. Fant det først i dag. Ingen vil se at du har vært der, så du kommer nok ikke til å bli kalt nazist om du stikker innom. Jeg mente seriøst at du trolig vil finne likesinnede der, og tipset var ikke ment nedsettende eller som fleip på noen måte (faktisk).

Lenke til kommentar

Har sagt det til deg før. Du lever i en absurd fantasiverden, der alle mennesker er karikaturer, og alt er preget av oss mot dem. Hadde det ikke vært fint å prøve og bare være litt.. oppegående, eller noe sånn?

Da bør du fortelle medier som rapporterer om slike angrep at de også lever i en fantasiverden.

https://www.dagbladet.no/nyheter/demonstrerte-mot-innvandring---ble-angrepet/70497524

https://filternyheter.no/norske-venstreekstreme-bak-ni-angrep-pa-kort-tid-politiet-frykter-blodig-svar-fra-nynazister/

 

Jeg bruker ikke det nettstedet selv, nei. Fant det først i dag. Ingen vil se at du har vært der,

Om du var for ytringsfrihet, passet ikke den siten for deg da?

 

Og jeg har ikke sansen for ekkokammer, noe som enkelte prøver gjøre sosiale medier og flere tråder her på forumet til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

Om du faktisk mener dette så er du også mot at antidemokrater på venstresiden hindrer ytringsfriheten. Dette stemmer imidlertid ikke med det du selv har postet tidligere.

Hva mener du. Kilder?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...