Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn


zeebra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forumet her er jo en lukket alternativ verden, men ute i den virkelige verden er realiteten en annen for eksponerte personer, og spesielt om det er noe SJW bestemmer seg på å fokusere på

 

Okay. Nå er nok ikke din virkelige verden akkurat den samme som min. Det virker som du vil tilbake til å diskutere det du kaller ytringsfrihet, men det du og et par andre gjør i denne tråden er jo nettopp å henge ut folk for å ha andre meninger enn deg selv på sosiale medier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okay. Nå er nok ikke din virkelige verden akkurat den samme som min.

Hvordan mener du man skal kunne modere SJW i et samfunn hvor de får stadig mere makt og stadig færre tør ta risikoen på å motsi dem?

 

Det virker som du vil tilbake til å diskutere det du kaller ytringsfrihet, men det du og et par andre gjør i denne tråden er jo nettopp å henge ut folk for å ha andre meninger enn deg selv på sosiale medier.

Det er veldig stor forskjell på det å ha forskjellige politiske meninger og diskutere dette saklig og det å forfølge og trakassere andre personer. Og ja, jeg må innrømme at jeg av og til har hengt ut noen av disse etter mange usakelige angrep fra deres side.

Lenke til kommentar

Litt OT her kanskje, men det er mulig at du ville trives bedre på kommentarfeltet hos VG. Her er en sak om en astronaut som skal være lenger ute i rommet enn noen kvinne har vært før, og alle kommentarene handler om at saken er meningsløs, siden menn har vært der enda lenger..

Veldig OT, du linker til en artikkel hvor det står "0 kommentarer" og du kommer med en helt misvisende og meningsløs karrikatur av meg.

 

Trist nok er dette en kvalitet jeg er vant til å se fra mange av debattantene her inne.

Lenke til kommentar

Det var rart. Jeg får opp de samme fire kommentarene som sto der i natt. Det er et eksempel på at folk ikke er redde for å komme med ytringer som ikke er politisk korrekte.

 

Og nå har det blitt et eksempel på at VG ikke tillater kommentarer som ikke er politisk korrekte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og nå har det blitt et eksempel på at VG ikke tillater kommentarer som ikke er politisk korrekte.

Utfordringen er jo at det ikke er helt lett å følge de logiske krumspringene rundt hva som er politisk korrekt og hva som ikke er det. Det korrekte skal være å si at kjønn bare er en "sosial konstruksjon" og professorer som våger påstå at det er fysiske forskjeller mellom menn og kvinner kan forvente seg offentlig korsfestelse. Den logiske følgen av dette burde være at man ikke skulle ha kjønnsdelte konkurranser i sport eller rekorder som gjelder per kjønn. Var ikke kommentarene i VG egentlig politisk korrekte?

Lenke til kommentar

Hva mener du? De ligger jo der fortsatt.

Jeg ser kommentarene nå, det var nok en softwarefeil på VG.

 

Jeg har sett en del nyhetsartikler hvor kommentarfeltet ser ut som det er åpent, men egentlig ikke. Trodde det var tilfellet her også.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

post-18989-0-09883900-1555596962_thumb.jpg

 

Jeg har tidligere omtalt at det er mange måte som de sensurere noen de like liker på sosiale medier uten å sperre kontoene eller helt slette innhold, man kan bare gjøre det mindre synlig. Shadowban er en slik måte, å kun gjøre innholdet synlig for en selv, for andre som har postet i tråden eller ens "venner" er andre måter som er vanskelig å oppdage for de fleste som utsettes for slik sensur.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Prakteksemplarer av sinte, hvite, redde, frustrerte og hvite menn.

Det er ikke måte på hvor meningsløse de kommentarene er, men kommentarfeltene til VG og Dagbladet er jo blitt saga for seg selv. Navere, junkier, alkoholikere, sinte hvite menn og psykisk syke, som alle skal mene noe om alt fordi livene deres er så tomme at det blir en form for sosial interaksjon.

 

Samme personene går igjen under så og si alle artikler.

Endret av Psykake
Lenke til kommentar

«Pepperkakemann» er ikke lenger korrekt, nå er det det kjønnsnøytrale «pepperkakeperson» som gjelder. Rent utseendemessig vil den ikke endre seg, det er bare selve ordet «mann» som er problematisk.

 

https://www.independent.co.uk/life-style/coop-gingerbread-gender-neutral-name-person-competition-a8864666.html

Det er en butikkkjede? Eller er det en nasjonalt innført sak som gjelder for alle som skal distribuere eller produsere pepperkakebakst?

 

Virker som at du formidler at det nå ikke lenger er korrekt å bruke peppekakemann, av noen, noensinne.

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En butikkjede. Alt du lurer på står i artikkelen.

«Pepperkakemann» er ikke lenger korrekt.

 

Litt av et statement i forhold til hva som står i artikkelen.

Mesterlig.

 

Mulig jeg henger meg opp i småting, men det er litt fellesnevner her. En enkelthendelse blir formidlet som at fra nå av er det dette som gjelder.

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prakteksemplarer av sinte, hvite, redde, frustrerte og hvite menn.

Det er ikke måte på hvor meningsløse de kommentarene er, men kommentarfeltene til VG og Dagbladet er jo blitt saga for seg selv. Navere, junkier, alkoholikere, sinte hvite menn og psykisk syke, som alle skal mene noe om alt fordi livene deres er så tomme at det blir en form for sosial interaksjon.

 

Samme personene går igjen under så og si alle artikler.

For å gi ett eksempel på sinte hvite "menn" jeg hører på på via youtube, og som en forklaring for "sinte hvite menn" råder jeg deg til å i det minste lytte på de ca første 12 minuttene av videoen.

 

 

Edit: wops glemte videoen

Endret av DjSlayer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

«Pepperkakemann» er ikke lenger korrekt, nå er det det kjønnsnøytrale «pepperkakeperson» som gjelder. Rent utseendemessig vil den ikke endre seg, det er bare selve ordet «mann» som er problematisk.

 

https://www.independent.co.uk/life-style/coop-gingerbread-gender-neutral-name-person-competition-a8864666.html

Dette tok jeg opp for 5 sider siden.

 

I en podcast som jeg følger med på har de med folk fra England og USA og de har lagt merke til forskjellen i hva som ikke lengere er politisk korrekt, her ligger USA klart forran. I England kaller de det "mexican wave" når man har en bølge av folk på stadion da de så det første gang på en større sportssending fra Mexico. I USA blir derimot en slik benevnelse regnet som rasistisk, der sier man bare "wave". Det er vanskelig å skjønne hvordan en dette kan sees som rasistisk.

 

I skolene i USA sier de også at de merker at det har blitt veldig ømtålelig å gi en beskrivelse av en gruppe mennesker selv om beskrivelsen er aldri så korrekt og nøytral. Om noen fx sier at de skal treffe sine "filipinske venner" så blir dette regnet som rasistisk selv om de alle er filipinere, man bør ikke si noe mer enn "venner".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...