Gå til innhold

Samletråd for nye SINNSYKE PC/libs ting i Europa og vestlige samfunn


zeebra

Anbefalte innlegg

Man kan ikke resonnere med sinte, hvite, frustrerte og redde menn. De vet de har rett. Holdningene deres påvirker samfunnet negativt. Jeg er en del av samfunnet. Jeg sier hva jeg mener og hva jeg synes om dem.

Problemet er at du avskriver meningsmotstandere med personkarakteristikker du ikke vet om er korrekte, før du igjen bruker disse som argument for at de ikke har evne til å resonnere. Du bekrefter dermed ditt eget bilde, ved å avskrive andre med lite flatterende personkarakteristikker, og deres bilde, ved selv å fremstå som en person som ikke evner å argumentere men som synker til identitetsmarkører (som etnisitet og kjønn) for å definere bort motparten. 

 

Ut fra det du har bidratt med så langt vil det ikke være så veldig vanskelig å komme med en rekke tilsvarende karakteristikker av deg for å avskrive deg, men det vil antagelig ikke bidra til at noen av oss blir noe særlig smartere, tvert imot. Så heller enn å gå på andres etnisitet og kjønn, og være så opptatt av å projisere følelser på andre, bruk heller kreftene på å argumentere saklig i dertil egnet tråd. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at du avskriver meningsmotstandere med personkarakteristikker du ikke vet om er korrekte, før du igjen bruker disse som argument for at de ikke har evne til å resonnere. Du bekrefter dermed ditt eget bilde, ved å avskrive andre med lite flatterende personkarakteristikker, og deres bilde, ved selv å fremstå som en person som ikke evner å argumentere men som synker til identitetsmarkører (som etnisitet og kjønn) for å definere bort motparten.

 

Ut fra det du har bidratt med så langt vil det ikke være så veldig vanskelig å komme med en rekke tilsvarende karakteristikker av deg for å avskrive deg, men det vil antagelig ikke bidra til at noen av oss blir noe særlig smartere, tvert imot. Så heller enn å gå på andres etnisitet og kjønn, og være så opptatt av å projisere følelser på andre, bruk heller kreftene på å argumentere saklig i dertil egnet tråd.

For å bruke favorittargumentet til sinte hvite menn, ja, men de gjør det samme.

Hvis du ikke forstår greia i denne tråden på samme måte som meg, holdningene som fremmes og hvorfor de fremmes, samt har oversikt over hva brukerne har ytret i andre tråder igjennom årene, så forstår jeg godt at du ser det på denne måten. Det respekterer jeg.

Endret av Psykake
Lenke til kommentar

Donald er jo et produkt skapt i 30-årene, i USA, det er klart figuren har litt bagasje, det er mulig flere av dere ville vært uenige i påstandene som fremmes i fks. How to read Donald duck, imperialist ideology in the disney comic men det er en problematikk der, naturlig nok, alle skapelser preges av sitt miljø.
Om Donald skal fortsette å leve, og leses av unge, synes jeg ikke det er rart at de forandrer på bladet.

Det er jo ikke det samme som å sensurere Donald, ingen foreslår å brenne eldre Donald-utgivelser.
Samme med Pippi også, det er jo nettop det at det er barn som vil lese/bli lest dem, og at det muligens er litt tidlig å snakke om 'negerkonger' i barnehagen.
De gamle Pippi-utgivelsene finnes jo fremdeles, og man er ganske fri til å diskutere historisk og kulturell kontekst idag.

Også dette med barna; Ja, det er lett å skyve barn foran seg for å forbedre et svakt argument.
Men litteraturen de leser i sine formative år, behøver vel ikke inneholde en masse grums fra fortiden?
Jeg sier ikke det skal skjules for dem.
Men negerkonger og homogene 1940-talls byer, kan kanskje vente til konteksten gir mer mening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne tråden er ikke en diskusjonstråd. Det er en sirkelrunk med sinte hvite menn som bekrefter seg hverandre.

 

Hvite sinte menn diskuterer ikke. De forklarer hvorfor de har rett. Forsøker, så godt det lar seg gjøre, å diskreditere fordi det blir brukt en logisk feilslutning, slik at det ikke lenger handler om budskapet, men argumentasjonsteknikken.

 

Alt er så innlysende og enkelt. Egentlig.

Sinte hvite menn er noen av de mest gjennomskuelige skapningene.

Robert:

Jeg mistenkte tidlig at det var en form for trolling da det er mye trolling i innleggene. Nå brukes det også veldig mye projisering (jeg er lykkelig men du er sint hvit mann ol.) og andre type personkarakteristikker, hersketeknikker etc. som jeg kjenner igjen fra andre debatanter som brukte "diskusjon i nettfora" som en hovedoppgave ift. hvordan folk oppfører seg på nett. Det benyttes også mye av de samme metodene som skrikende SJWere benytter, så worst case har vi med det å gjøre. Jeg har avskrevet det som en av disse og at det ikke er noe fornuft å få ut av debatt.

 

Det som er synd med slik, uavhenging om det er trolling, trening på retorikk/debatteknikk, sparring til andre formål senere etc, skoleoppgave, studie, kunstprosjekt er at de ødelegger forumet.

 

Men jeg synes også dette er et veldig godt eksempel på hvordan SJWere faktisk ødelegger det meste av viktig samfunnsdebtatt. Litt som blitzere og andre venstrevridde organisasjoner drev med fra 80-tallet. Man drukner det med samme type metodikk for å fjerne initiativet.

 

Men når man ser hvordan voksne godt trente politikere oppfører seg i TV debatt så er det kanskje ikke overaskende at man observerer slikt andre steder.

 

 

EDIT:

Det er heller ikke første gang jeg har sett folk bruke forumet som "sparringøvelse" til andre formål senere.

 

Har også observert hele tiden jeg har deltatt i tråden at det er mange anonyme/gjester, folk med skjult brukerid osv. som følger med ;). Så jeg tror ikke vi er så langt unna sannheten der Robert.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Problemet er at du avskriver meningsmotstandere med personkarakteristikker du ikke vet om er korrekte, før du igjen bruker disse som argument for at de ikke har evne til å resonnere. Du bekrefter dermed ditt eget bilde, ved å avskrive andre med lite flatterende personkarakteristikker, og deres bilde, ved selv å fremstå som en person som ikke evner å argumentere men som synker til identitetsmarkører (som etnisitet og kjønn) for å definere bort motparten. 

 

Ut fra det du har bidratt med så langt vil det ikke være så veldig vanskelig å komme med en rekke tilsvarende karakteristikker av deg for å avskrive deg, men det vil antagelig ikke bidra til at noen av oss blir noe særlig smartere, tvert imot. Så heller enn å gå på andres etnisitet og kjønn, og være så opptatt av å projisere følelser på andre, bruk heller kreftene på å argumentere saklig i dertil egnet tråd.

Kunne ikke sagt det bedre :) Beste svar i denne delen av tråden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er litt som i skolegården på ungdomskolen. Når en sier ifra til bøllene at det de driver med ikke er greit. Så får du sette SJW merkelappen på meg og kalle meg troll.

 

Du mestrer også rollen å skifte fra den faktiske bøllen til offeret veldig raskt og sømløst. Disse ser man fler og fler av i dag. Det skjer så fort folk stiller deg til veggs på bakgrunn av oppførselen din, ikke meningene dine.

 

Veldig lett å kjenne igjen.

 

Jeg ser også at mange som ikke viser identitet er de som trykker "liker" på innleggene dine. For det er kun de som er her når du får de i mange av tilfellene.

 

Som jeg har sagt et dusinvis ganger snart. Hadde du holdt deg for god til de tingene vi har tatt deg på ville du ikke blitt avslørt.

 

Greit tips til videre debatt? Folk gidder ikke sånt lenger, man har nådd et metningspunkt på slikt.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare så det et sagt så seg jeg ikke på deg som en bølle. Jeg ser på deg som en av de som står litt i bakgrunnen og bare holder kjeft når noen blir behandlet dårlig, og etterpå forsøker å smiske seg innpå bøllene for litt bekreftelse.

 

Bare det faktum at du henger deg opp i et grønt tall på et innlegg er komisk og forsterker kun poenget mitt.

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bare så det et sagt så seg jeg ikke på deg som en bølle. Jeg ser på deg som en av de som står litt i bakgrunnen og bare holder kjeft når noen blir behandlet dårlig, og etterpå forsøker å smiske seg innpå bøllene for litt bekreftelse.

 

Bare det faktum at du henger deg opp i et grønt tall på et innlegg er komisk og forsterker kun poenget mitt.

 

Igjen prøver du deg med personkarakteristikker du bommer totalt på.

 

...mens gjester ol. trykker "likes" ;). Det forundrer meg ikke om du har flere kontoer og liker dine egne innlegg?

 

Man trenger faktisk ikke være en SJWer el. for å forsvare og snakke for de svake i samfunnet, noe jeg har brukt store deler av mitt liv på å gjøre. SJWere bidrar dog lite konstruktivt til akkurat det.

 

Du har de "falske" som forsvarer/hjelper andre kun når det er synlig i media, ovenfor sjefer ol. (såkalte two-faced som gjør det for egen vinning). Så har du de som tør å gå på de virkelige bøllene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Igjen prøver du deg med personkarakteristikker du bommer totalt med mens gjester ol. trykker "likes" ;). Det forundrer meg ikke om du har flere kontoer og liker dine egne innlegg?

 

Man trenger faktisk ikke være en SJWer el. for å forsvare og snakke for de svake i samfunnet, noe jeg har brukt store deler av mitt liv på å gjøre. SJWere bidrar dog lite konstruktivt til akkurat det.

Det er mitt subjektive inntrykk av deg.

Hvis du velger å tro at jeg oppretter brukere for å like mine egne innlegg i denne tråden er det fint lite jeg får gjort for å motbevise det, men jeg må si jeg humret litt av at du har vurdert dette som reelt.

 

Og hvis jeg er såkalt falsk hjelper, hva får jeg ut av dette?

Det er så enkelt som jeg sa. Jeg observerer holdninger og meninger jeg synes er forkastelige og har sammenlignet det med hvordan bøller opererer i skolegården.

Da føler jeg at jeg må si noe.

 

Som nevnt tidligere er det vanskelig å resonnere med bøller. Derav det jeg skrev om mental bagasje. Det er mange faktorer som spiller inn på hvorfor bøllene oppfører seg som de gjør.

Derfor hadde det vært interessant å vite hva som har skjedd i fortiden som har gitt grobunn for disse holdningene.

 

En livserfaring jeg har tatt meg med er at bøller av mange ulike grunner ikke har det bra med seg selv. Og når man ikke har det bra kan man bygge opp en form for selvforakt.

Har man selvforakt tar man i bruk forsvarsmekanismer for å få fokus bort fra denne følelsen.

I skolegården vil det f.eks være å la det gå utover svakere individer, med andre ord typisk mobbing.

Nå er det ikke direkte mobbing som foregår i denne tråden, men det er samme mentalitet.

I følge "dem" er det ikke de som er problemet. Det er alle andre. Den andre siden. Den andre siden oppfører seg slik og slik, derfor er det greit at alle oppfører seg slik.

 

Legg til at jeg har observert f.eks Robertaas sine meninger i dusinvis av andre tråder og den røde tråden er oss mot dem.

DET er det jeg mener er ødeleggende for samfunnet.

 

Og det burde være naturlig for alle å sifra om at dette ikke er greit, uten å måtte miste fokus på budskapet fordi motparten elsker å påpeke feil i argumentasjonsteknikk og forsøker å ugyldiggjøre budkskapet på bakgrunn av dette.

 

 

Man skal ikke måtte behøve å diskutere og argumentere med en person som har slått en person. Man sier ifra at det ikke er greit. Hvis motparten ikke forstår dette uten å måtte ta en diskusjon, er det innlysende at personen mangler en elementær form for empati.

 

Mangler man empati for noe, er det ekstremt vanskelig å skifte synspunkt, for mangel på empati sitter meget dypt forankret i personligheten.

Man kan ikke argumentere med noen for at de skal utvikle empati. Man kan ikke bruke korrekt argumentasjonsteknikk for å få noen til å utvikle empati.

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var mitt subjektive inntrykk av hvordan du opptrer i tråden. Det var litt for sammenfallende med hvordan noen "triste debatanter" har opptredd tidligere og bare en del av alle tingene de har brukt for å forsøke å vekte argumentene sine.

 

Tro meg, "likes" har ingen betydning for meg. Jeg bruker ikke en gang Facebook av samme årsak. Men det var påfallende hvor tydelig mønsteret var hos deg og sammenfalt veldig med andre som har brukt den metodikken for å forsøke å gjøre argumentet/innlegget sitt tyngre.

 

Så fort jeg nevnte det nå så kom det faktisk ikke en like de første minuttene ;). Påfallende hehe.

 

PS.

Nå utelukker jeg på ingen måte at det finnes individer som liker det du holder på med. For all del, jeg lever i den virkelige verden og har brukt mye energi på den type bøller.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg er hvit. En mann. Absolutt ikke sint. Jeg er er meget positiv og er lykkelig med livet mitt.

Jeg avslørte deg tidlig i tråden.... og så din mangel på selvinnsikt.

 

Her var det mye å ta tak i.

 

Sinte: Jeg kan ikke se at du fremstår som mindre sint enn andre her og om du virkelig ønsker se en tråd med sinte folk så sjekk Trump-tråden hvor folk går opp i fistel om det meste Trump gjør.... og ikke gjør. Langt sintere og over 17.000 innlegg, hvor mange spydige innlegg har du kommet med der?

 

Hvite: Du grupperer folk etter hudfarge? Og du mener selv at du ikke tilhører denne gruppen? Jeg har forresten fortsatt tilgode å se noen med helt hvit hud, men enkelte synes visst likevel det er greit å stemple folk med dette.

 

Menn: Ja, dette er virkelig en nedsettende beskrivelse i manges øyne. Og du tilhører ikke denne gruppen?

 

Jeg er ganske så overbevist over at det faktisk var deg selv du beskrev her.

Det er litt som i skolegården på ungdomskolen. Når en sier ifra til bøllene at det de driver med ikke er greit.

I denne tråden er det faktisk du selv som har vært den sinte bøllen. Det var du som kom inn og kastet om deg med negative personkarakteristikker og ikke klarte komme med noe relatert til tema i det hele tatt.

 

Men det er jo greit for tråden at du personifiserer "SINNSYKE PC/libs ting".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Og det burde være naturlig for alle å sifra om at dette ikke er greit, uten å måtte miste fokus på budskapet fordi motparten elsker å påpeke feil i argumentasjonsteknikk og forsøker å ugyldiggjøre budkskapet på bakgrunn av dette

 

 

Vet du hva, jeg er faktisk 100% enig i det. Men det er ikke det du driver med, altså argumentasjonsteknikk, det er noe mye verre. Personkarakteristikk for å stigmatisere. Altså angriper kjernen til den du har meningsutvekslinger med (også kjent hersketeknikk).

 

Dropper du personkarakteristikk av dine motdebatanter så hadde dette aldri skjedd.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vet du hva, jeg er faktisk 100% enig i det. Men det er ikke det du driver med, altså argumentasjonsteknikk, det er noe mye verre. Personkarakteristikk for å stigmatisere. Altså angriper kjernen til den du har meningsutvekslinger med (også kjent hersketeknikk).

 

Dropper du personkarakteristikk av dine motdebatanter så hadde dette aldri skjedd.

Jeg kaller en spade for en spade. Jeg vet ikke hva alle er, men de må enten være redde, frustrerte, sinte eller alle de tingene, for å kunne gro disse holdningene. At jeg sier alle er hvite er jeg enig i er generaliserende, men holdningene i denne tråden går hånd i hånd med meninger ytret i andre tråder. Være seg støtte til Trump og innvandrerfiendlighet, for å nevne noen.

 

Jeg følte det var rimelig å anta at det er snakk om mennesker med hvit hudfarge.

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...