Gå til innhold

ANMELDELSE: Far Cry New Dawn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Far Cry har hatt endel bra titler, FC1 kunne vært blant de beste, men Crytek måtte beklageligvis ødelegge store deler av opplevelsen med den bisarre trangen de har til å putte monstre, aliens og annet dritt inn i spillene sine. Heldigvis ble dette konseptet droppet raskt, selv om FC2 var usedvanlig dårlig. FC3 troner nok på toppen av alle FC spill. Der introduserte de formelen som alle etterfølgende har brukt, med mer eller mindre hell.

Crytek lagde bare Far Cry og Far Cry Instincts

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ubisofts kreativitet er sporløst forsvunnet

 

Denne overskriften er 15 år for sent ute. Merkelig anmeldelse. Beskriver absolutt alle Ubisoft-spill, men får det til å høres ut som det er en overraskelse. Jaja, bedre sent enn aldri er det jo noe som heter.

Jada jeg forstår hva du mener, og det er nettopp det jeg starter anmeldelsen med: formelbasert spillutvikling.

 

Mitt poeng er derimot at spillere ha en tendens til å ignorere de gangene Ubisoft faktisk slår ut håret og lager noe kreativt eller høykonseptuelt. Tru det eller ei, men det forekommer faktisk i ny og ne. For eksempel vil jeg si at Ubisoft er flinkere på dette området enn hva Activision er.

 

Disse budsjettspillene innen Far Cry-serien slik som New Dawn, i tillegg til utvidelsespakkene, har ofte vært en arena for å teste ut crazy shit. Denne gangen tok de det dessverre litt mer med ro.

Lenke til kommentar

 

Men det er jo en spillserie som handler om .. aliens  :hmm:

Nei. Og er vel en grunn til at Crysis gikk i dass mens FC fortsatt lever...

Egentlig var det vel bare såvidt at FC overlevde. Det var ikke mye liv i serien mellom lanseringen av originalen i 2004 og lanseringen av FC3 helt på tampen av 2012. Hele greia døde nesten helt da FC2 ikke slo an. Crysis var derimot en ganske sterk serie i den samme perioden mellom 2008 og 2013, selv om Crysis 3 ikke ble tatt vel imot.

Lenke til kommentar

Egentlig var det vel bare såvidt at FC overlevde. Det var ikke mye liv i serien mellom lanseringen av originalen i 2004 og lanseringen av FC3 helt på tampen av 2012. Hele greia døde nesten helt da FC2 ikke slo an. Crysis var derimot en ganske sterk serie i den samme perioden mellom 2008 og 2013, selv om Crysis 3 ikke ble tatt vel imot.

Sant, og FC2 var en total fiasko. Men i det minste kjørte ikke Ubisoft den forferdelige monster/aliens fiaskoen til Crytek videre, og de endte dermed opp å bli mildt sagt mye større enn Crysis.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så det er pga monstere/aliens at Crysis ikke ble populært? Drit i det faktumet at nesten ingen kunne spille spillet når det kom ut? At det i grunn bare var en tech-demo for CryEngine? At storyen var drit-dårlig og veldig kort? 

.. for det finnes ingen andre spill, som er populære, som går ut på å skyte monstre?  :shrug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Velkommen etter Gamer. Ubisofts kreativitet har vært borte i flere år allerede.

Det er en veldig populær holdning, men den er ikke helt riktig. Ubisoft har sluppet noen spill som har vært litt nyskapende:

 

R6 Siege

For Honor

The Division

Anno Serien

 

I tillegg er de en av få som faktisk oppdaterer og fikser problemer med spillene sine. Siege og Divisjon økte spillerbasen fra den første tiden etter launch sammenlignet med et år etter launch.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er en veldig populær holdning, men den er ikke helt riktig. Ubisoft har sluppet noen spill som har vært litt nyskapende:

 

R6 Siege

For Honor

The Division

Anno Serien

 

I tillegg er de en av få som faktisk oppdaterer og fikser problemer med spillene sine. Siege og Divisjon økte spillerbasen fra den første tiden etter launch sammenlignet med et år etter launch.

Det som er litt kjipt er at DIvision2 som kommer ut straks, var i bunn og grunn nærmest identisk med første spillet, om man skulle dømme utifra betaen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er litt kjipt er at DIvision2 som kommer ut straks, var i bunn og grunn nærmest identisk med første spillet, om man skulle dømme utifra betaen.

Joda, det kom litt dårlig frem av mitt første innlegg, Ubisoft er på ingen måte et nyskapende og innovativt firma, men jeg føler at stempelet verst i klassen tilhører andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Storkoser meg med dette spillet, men det er en stor fordel å ha spilt Farcry 5 først, siden dette er en direkte oppfølger.

 

Antar at storyen og lokasjonene straks kan bli litt kjedeligere om man ikke husker dem og vet backstoryen. Mange referanser til hva som skjedde i 5ern.

 

Er og oppdrag som går ut på å finne lokasjoner basert på bilder fra 5ern. Blir straks enklere når man husker hvor det var.

 

Ikke heelt fortrolig med at fiender nå har health bar, og at noen tåler absurd mye om du ikke har riktig ammo men det gjør det jo litt anneledes en tidligere spill iallefall.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...