Jump to content

ASmirnov

Medlemmer
  • Content Count

    61
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

53 :)

About ASmirnov

  • Rank
    Skribent, Gamer.no
  • Birthday 11/30/1991

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

905 profile views
  1. Ja, helt sant. Men det er derfor det er en litt skummel situasjon, fordi det er så mye på spill og CDPR har så mye mer å tape på en middelmådig lansering sammenlignet med andre AAA-studioer.
  2. Det er mye vi fremdeles ikke vet om Vampire: The Masquerade Bloodlines 2, men forgjengeren er utvilsomt et velskrevet spill. Særlig basert på 2004-standarden for spill. Det er campy, overdrevent og slutten gir, som jeg peker ut i teksten, ingen mening, men det er likevel veldig underholdende, morsomt, creepy og ofte autentisk nok til at jeg kan godta at folk snakker slik de gjør i spillet.
  3. Mange potensielle gullkorn, men fallhøyden er større enn på lenge. FEATURE: Dette er spillene Alexei gleder seg til i 2020
  4. Allikevel klarer du å svare kun Xbox fanboien i tråden Og den største fanboien er vel strengt tatt artikkel forfatter som ror usedvanlig langt for å unnskylde fraværet til Sony på E3.. Sant nok. Jeg har vanligvis ikke brukt å legge skjul på at jeg foretrekker PlayStation^^ Hovedsakelig fordi det var det jeg eide før jeg hadde kontroll over hvilke konsoller som ble valgt ut for meg. Artikkelen handler om Sony og PlayStation, men jeg er samtidig veldig imponert over både Microsoft og særlig Nintendo i år. Prøvde å peke det ut ved flere anledninger i teksten, men sikkert ikke tydelig nok siden alt ble skrevet fra Sonys perspektiv.
  5. Hverken vi eller Sony tapte noe særlig på at selskapet ikke dukket opp i år KOMMENTAR: Det spilte egentlig ingen rolle at Sony ikke ble med på E3 2019
  6. Vi lever i en verden der uferdig programvare blir lansert og patchet opp til et fullverdig produkt over tid.Fordelen med dette er at man får ting fortere ut døra med mindre kost og mindre risiko dersom produktet feiler tidlig. Når det er sagt har Epic Store har lagt frem roadmappet sitt der flere av featurene du påpeker vil bli tilgjengelig innen 6 måneder. Jeg synes det er synd at Gamer lager en artikkel som kaster bensin på bålet uten å påpeke hvor åpent Epic har vært med videre utvikling av produktet. Epic utforder PC-markedet som kanskje for lenge har vært dominert av Steam. Jeg er enig i visse deler av kritikken fra antiforbruker-siden av denne diskusjonen. Slik som at eksklusivitetsstrategien er den mest effektive strategien fra Epic Games sitt perspektiv, om de vil opparbeide seg en rask markedsandel i håp om å ta ut Steam. Artikkelen anerkjenner dette (selv om kunden blir irritert og plattformen begrenses av det), men det du nå sier angående butikkens infrastruktur er jeg ikke med på. Det er for lite, for sent. Alt for sent. Jeg er selvfølgelig fullt klar over at det finnes et såkalt roadmap der ute, men jeg kritiserer EGS på bakgrunn av hva det er nå, ikke hva det potensielt sett kan bli en gang i framtiden. Husk at det har gått fire måneder siden nyversjonen av butikken ble åpnet. Mange av disse funksjonene burde ha vært i orden (eller i det minste i nærheten av ferdigutviklet) før Epic begynte å kjøpe opp spill. Ikke ett år etter butikkens annonsering. Epic har selv valgt å gjøre ting på dette viset, men da er det også helt legitimt av oss å klage, protestere eller komme med konstruktiv kritikk til hvordan de driver sin virksomhet. Vi har retten til å gi klar beskjed, slik at lignende tiltak ikke forblir en del av selskapenes verktøykasse i framtiden. Jeg tror heller ikke at vi trenger å bekymre oss for at Epic Games havner i en økonomisk krise om de blir presset til å levere et velfungerende og fullverdig produkt fra dag en^^
  7. Ja, enig. Det hadde vært kult å få til^^ Det er nok lettere for utviklerne å gjøre forhandlinger med Epic Games, ja. Jeg tror de er mer velvillig og entusiastisk fordi de er opptatt av å opparbeide seg en større markedsandel. Som det står i teksten, er de jo villig til å gjøre ting meget gunstig for utviklere/utgivere fra et økonomisk perspektiv. En annen ting er at det er mye lettere å oppnå synlighet på EGS sammenlignet med Steam, fordi det rett og slett er for mye pågang og for lite filtrering på Steam. Valve sin tilnærming handler i større grad om å la alle fra utviklere til utgivere til spillere bare fikse alt selv. Hadde jeg skrevet denne artikkelen fra perspektivet til utviklerne, så hadde det jo sikkert bare vært en masse skryt^^
  8. Gode poeng er relative. Jeg forsøker ikke nødvendigvis å fange noen ultimat sannhet, men jeg mener artikkelen gir en pekepinn på hva et visst segment av spillere er misfornøyd med opp i alt dette. Mange skryter over hvordan Cd Projekt Red gjør ting. Mange hater på hvordan EA gjør ting. Dette styret med EGS minner meg mye mer om hvordan EA hadde gått frem. De respekterer ikke forbrukeren noe særlig, anser oss for å hovedsakelig være ressurser i et større spill, og er villig til å gjøre ekstreme grep som ikke nødvendigvis tjener oss, for å oppnå deres egne økonomiske mål.
  9. Epic Games velger bort skalpellen til fordel for brekkjernet i sitt forsøk på å konkurrere med Steam. KOMMENTAR: En krampaktig, påtvunget og uelegant måte å drive butikk på
  10. Nei. Og er vel en grunn til at Crysis gikk i dass mens FC fortsatt lever... Egentlig var det vel bare såvidt at FC overlevde. Det var ikke mye liv i serien mellom lanseringen av originalen i 2004 og lanseringen av FC3 helt på tampen av 2012. Hele greia døde nesten helt da FC2 ikke slo an. Crysis var derimot en ganske sterk serie i den samme perioden mellom 2008 og 2013, selv om Crysis 3 ikke ble tatt vel imot.
  11. Denne overskriften er 15 år for sent ute. Merkelig anmeldelse. Beskriver absolutt alle Ubisoft-spill, men får det til å høres ut som det er en overraskelse. Jaja, bedre sent enn aldri er det jo noe som heter. Jada jeg forstår hva du mener, og det er nettopp det jeg starter anmeldelsen med: formelbasert spillutvikling. Mitt poeng er derimot at spillere ha en tendens til å ignorere de gangene Ubisoft faktisk slår ut håret og lager noe kreativt eller høykonseptuelt. Tru det eller ei, men det forekommer faktisk i ny og ne. For eksempel vil jeg si at Ubisoft er flinkere på dette området enn hva Activision er. Disse budsjettspillene innen Far Cry-serien slik som New Dawn, i tillegg til utvidelsespakkene, har ofte vært en arena for å teste ut crazy shit. Denne gangen tok de det dessverre litt mer med ro.
  12. Personlig mener jeg at både FC3 og FC4 er veldig gode spill, men at FC4 er bedre. Det er nesten det samme spillet, bare at oppfølgeren var mer perfeksjonert. Her var vingedraktemens mye mer tilgjengelig, muligheten til å avfyre våpen fra kjøretøy ble introdusert, samt fikk vi fly helikopter for aller første gang.
  13. Har også veldig gode minner fra det originale FC, men jeg så en stream av det spillet for ikke så lenge siden, og det kan selvfølgelig ikke måle seg med dagens spill. Estetikken og stemmeskuespillet. Skytingen og snikingen. Alt så veldig utdatert ut. Faktisk vil jeg si at Bioshock gjør mye av det samme som det første Far Cry prøver seg på, men i motsetning til FC så vil nok Bio forbli ganske tidløst.
  14. Far Cry New Dawn tilbyr en neonfarget postapokalypse som gir sterk fornemmelse av déjà vu. ANMELDELSE: Far Cry New Dawn
  15. Different strokes for different folks. Fallout 76 er ikke spesielt bra det heller, men Gøran hadde kanskje en litt bedre opplevelse med det spillet enn hva jeg hadde med Darksiders 3.
×
×
  • Create New...