Gå til innhold

ANMELDELSE: Far Cry New Dawn


Anbefalte innlegg

Om jeg vil skyte aliens har jeg AVP2 og duke nukem 3D.

Vil jeg skyte monstere har jeg Doom 1, 2, DOOM 2016, Shadow Warrior, Shadow Warrior 2013.

Trenger ikke mer.

 

Desuten viser forsking at monstere er utryddings truet, så dreper man de i for mange spill. Vil det til slutt ikke være noen igjen.

 

Men hva hvis andre personer enn deg selv, ønsker mer enn de spillene der? To kjappe eksempler er Metro-serien som jo er svært populær i dag, og jeg har lyst til å kaste en brannfakkel å si Half-Life? Det er jo monstre. Så har vi samtlige Zombie-spill, noen av de svært populære

 

Nei, det er ikke "monstre og aliens" som avgjør om spillet er bra eller populært, men det er selve innholdet som avgjør om et spill er verdt dine penger eller ikke. Det finnes skytespill uten monstre som er ræva også. Crysis hadde kanskje ikke helt de innholdet folk ønsket, og Crysis smeltet jo datamaskinene til folk. Jeg tror ikke i et eneste sekund at det ikke var populært bare pga *aliens*, men som en som har spilt alle spillene, så skjønner jeg at de aldri tok av pga storyen. For det er tynn suppe, han Prophet er ikke akkurat noen karakter du bryr deg noe særlig om for å si det sånn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hva hvis andre personer enn deg selv, ønsker mer enn de spillene der? To kjappe eksempler er Metro-serien som jo er svært populær i dag, og jeg har lyst til å kaste en brannfakkel å si Half-Life? Det er jo monstre. Så har vi samtlige Zombie-spill, noen av de svært populære

Nei, det er ikke "monstre og aliens" som avgjør om spillet er bra eller populært, men det er selve innholdet som avgjør om et spill er verdt dine penger eller ikke. Det finnes skytespill uten monstre som er ræva også. Crysis hadde kanskje ikke helt de innholdet folk ønsket, og Crysis smeltet jo datamaskinene til folk. Jeg tror ikke i et eneste sekund at det ikke var populært bare pga *aliens*, men som en som har spilt alle spillene, så skjønner jeg at de aldri tok av pga storyen. For det er tynn suppe, han Prophet er ikke akkurat noen karakter du bryr deg noe særlig om for å si det sånn

Jeg bestemmer hva folk liker, det har Putin bestemt.

Metro hadde hvert bedre om du bare drepte russere og ikke kjipe monstere.

half-lire hadde også hvert bedre uten romvesen.

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ubisofts kreativitet er sporløst forsvunnet

 

Denne overskriften er 15 år for sent ute. Merkelig anmeldelse. Beskriver absolutt alle Ubisoft-spill, men får det til å høres ut som det er en overraskelse. Jaja, bedre sent enn aldri er det jo noe som heter.

Folk sier jo det samme med Bioware hver eneste gang de slipper et nytt spill. Blir litt oppgitt av å høre på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har faktisk bare fullført ett Far Cry spill, og det var det første. Som dessverre ble ødelagt av noen grusomme skapninger etter hvert der. Skippet 2'ern, kom meg aldri igjennom 3'ern, testa 4'ern noen timer men det var vel i grunn dritt kjedelig.  Primal er det vel ikke vits i å nevne?

Handlet faktisk FC5 på tilbud, som jeg tenkte jeg skulle prøve meg på en gang :) Gir det mersmak, så er det ikke utenkelig at New Dawn blir handlet, og da har det nok fallt veldig i pris innen den tid uansett.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynner å komme ett stykki uti storyen nå.

Fikk nesten litt gåsehud av oppdraget rundt denne statuen. Mye historie til den i FC5.

Nevnes og mye navn og referanser fra FC5 som man ikke ville skjønt om man ikke har spilt det.

 

Er virkelig lagt opp som en oppfølger, så blir nok temmelig forvirrende for dem som ikke spilte 5.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynner å komme ett stykki uti storyen nå.

Fikk nesten litt gåsehud av oppdraget rundt denne statuen. Mye historie til den i FC5.

Nevnes og mye navn og referanser fra FC5 som man ikke ville skjønt om man ikke har spilt det.

 

Er virkelig lagt opp som en oppfølger, så blir nok temmelig forvirrende for dem som ikke spilte 5.

Jeg tror det funker greit uten FC5 først, spillmekanikken er jo bunnsolid og velprøvd, selv om den ikke er original lenger, men man får nok mye mer ut av det etter å ha spilt FC5 ja. Ganske spesielt å vandre rundt i en helt annen versjon av samme kartet som i FC5 og å kjøre forbi steder et par ganger før du plutselig kjenner dem igjen derfra.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Far Cry var gull. Far Cry 2 hadde åpenbare problemer, men mye nytt og spennende historie. FC3 og utover var møl for folk som trengte et MMO å grinde.

Far cry er flotte spill de gangene jeg ikke gidder å involvere meg kognitivt eller emosjonelt. Litt som å se en Michael Bay film som Transformers. Andre ganger vil jeg ha de dype historiene med komplekse karakter og bakgrunnsstoff.

Men det flotte både med film og spill som medium er at det er frivillig å la seg underholde av de.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nettopp blitt ferdig med New Dawn og alle side missions.

 

Likte spillet veldig godt av samme årsaker som anmelderen nevner. Men slutten var hinsides rar.

 

Hele veien har ikke religion noen særlig plass, og det som er av religion virker å bare være en tro og ingenting er overnaturlig. Akkurat slik det fungerer i den virkelige verden i forhold til religion.

 

Men på slutten så blir det jo helt vilt, Ethan forvandles til en bjørn i full fyr og flamme fordi han spiste et eple.

Og Joseph, som er en av de ondeste karakterene i historien av spill samt en terrorist som nuker et fylke i guds navn, blir portrettert som en god mann med masse selvinnsikt.

 

Hele greia var hinsides all fornuft, men frem til slutten likte jeg spillet veldig godt. Kunne hatt noe lenger tid på karakterbygging av tvillingene mens ellers moro og innlevelsesrikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...