Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Snowleopard skrev (28 minutter siden):

Det er en AI-robot, altså kunstig. Det er ikke en han eller hun det er snakk om. Regner med man kan velge om det skal være etterligning av mann eller dame... 

No shit, Sherlock. 🤣

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jalla21 skrev (Akkurat nå):

No shit, Sherlock. 🤣

Når den tiltales som om den har menneskelige egenskaper, så må man jammen lure litt på om folk klarer å skille mellom kunstig (programvare) og det ekte...!😉

Skrevet
Snowleopard skrev (25 minutter siden):

Når den tiltales som om den har menneskelige egenskaper, så må man jammen lure litt på om folk klarer å skille mellom kunstig (programvare) og det ekte...!😉

Poenget var jo om DEN snakket norsk

Skrevet
Snowleopard skrev (1 time siden):

Det er en AI-robot, altså kunstig. Det er ikke en han eller hun det er snakk om. Regner med man kan velge om det skal være etterligning av mann eller dame... 

Men man kan velge norsk altså?
Jeg kan fint bruke engelsk, men dama gidder ikke da☺️

Skrevet
ozone skrev (10 minutter siden):

Men man kan velge norsk altså?
Jeg kan fint bruke engelsk, men dama gidder ikke da☺️

Slik jeg forstår fra elbilforum, og som bekreftes her, så snakker den norsk!

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Snowleopard skrev (1 time siden):

Slik jeg forstår fra elbilforum, og som bekreftes her, så snakker den norsk!

Stemmestyrt navigasjon er vel ikke spesielt i dag. Alle biler med carplay har vel den muligheten. Jeg bruker stemme/carplay til sms og navigasjon og har gjort det i mange år. Varme og lys stemme styrer jeg med bilens system. Forskjellen er et langt og et kort trykk på stemmekontrollen. 

Skrevet
12 hours ago, ozone said:

Fantastisk!🤩 jeg gleder meg😊🤞

EDIT: snakker han norsk altså?

Ja snakker norsk, men hører at det er direkteoversettelse på setningsoppbyggingen

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, Trestein said:

Stemmestyrt navigasjon er vel ikke spesielt i dag. Alle biler med carplay har vel den muligheten. Jeg bruker stemme/carplay til sms og navigasjon og har gjort det i mange år. Varme og lys stemme styrer jeg med bilens system. Forskjellen er et langt og et kort trykk på stemmekontrollen. 

Samme her, kort trykk gir innebygget assistent, og langt trykk gir Grok.

Det revolusjonerende for meg her er at man enkelt og presist kan redigere pågående navigasjon. Det har vært litt trafikkfarlig til nå, når man skal bytte ut et ladestopp med et annet for eksempel. Eller stokke om på stoppene man skal gjøre. 

Det har ikke vært mulig i min bil før.

Bruker CarPlay i den andre bilen, og det funker jo ikke i nærheten like godt.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...