Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

800 liter er nok fantasi. Eller de måler helt opp til taket som ingen av de andre gjør. Banantest viser at plassen er ca som Enyaq blant annet. En av de største er byd tang, den er virkelig stor. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
nebrewfoz skrev (31 minutter siden):

Kan det tenkes at journalisten bruker begrepet "fjernstyring" om det Fjeld beskriver som:
- Jeg slo på "biovåpen-modusen" i bilen?

"Det var mye røyk, som i en actionfilm. Men jeg fikk flyttet bilen frem, via appen på telefonen, forteller Fjeld"

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Så, er det noen som klarer å flytte bilen med summon-funksjonen? Siste par gangene jeg har prøvd skjer det fint lite, funksjonen ser ut til å starte, speilene folder seg ut, også gir den opp. Uten feilmeldinger. HAdde det enda vært en feilmelding men nei. 

Jeg sto på egen gårdsplass, innen spytteavstand, appen klaget ikke på at jeg var for langt unna, eller at jeg gikk med rumpa bar..den bare kuttet ut før noe beveget seg. 

Skrevet
7 minutes ago, kremt said:

800 liter er nok fantasi. Eller de måler helt opp til taket som ingen av de andre gjør. Banantest viser at plassen er ca som Enyaq blant annet. En av de største er byd tang, den er virkelig stor. 

Det liter greiene er helt håpløst, alle har forskjellige målestandarder.

Den er litt større enn en Enyaq, men ikke så mye, litt lenger lasterom. 

Skrevet
kremt skrev (6 minutter siden):

Har faktisk underdrevet. 854liter er oppgitt. Den klarer bare 9 banankasser bak mens ID7 klarer 11 EQB 12. 9 klarer ID4 og mangen andre. BYD Tang må jo være gigantisk med 15 kasser!

Skrevet
Kahuna skrev (3 minutter siden):

Så, er det noen som klarer å flytte bilen med summon-funksjonen? Siste par gangene jeg har prøvd skjer det fint lite, funksjonen ser ut til å starte, speilene folder seg ut, også gir den opp. Uten feilmeldinger. HAdde det enda vært en feilmelding men nei. 

Jeg sto på egen gårdsplass, innen spytteavstand, appen klaget ikke på at jeg var for langt unna, eller at jeg gikk med rumpa bar..den bare kuttet ut før noe beveget seg. 

Og du holder knappen inne hele tiden? Såvidt jeg har sett på videoer og beskrivelser, så må man holde knappen, eller så stopper den.

Så må du vel og ha FSD eller EAP, ikke bare AP!

Skrevet
17 minutes ago, Trestein said:

Nei kollegaen min likte bare ikke betjening på model y og at det null interiørdetaljer , håpløst hengerfeste osv. Tror han gikk for en EQB. Den er vel også billigere. 

Det var jeg som var på jobbtur med en kollega og måtte ofre baksete for koffertene. Han prøvde ikke å få den ned i frunken

I dag får man vel mye mere plass om man kjøper en ID7 turing. Som sagt jeg har vert flere ganger inni en model y (Plassen i baksete var helt ok) men det var første gang jeg så hva den lastet. Med 800liter hadde jeg forventet et kjempelasterom

Ja er noen fine priser på utgående EQB nå. Var å kikket på den selv på et tidspunkt. Rekkevidden var for dårlig for min del.

Hengerfesteløsningen til Y er en skikkelig ettertanke, helt håpløs. Jeg har endt opp med å kjøre med det på, for makan til klunder og heft i forhold til et utsvingbart et.

Skrevet
Snowleopard skrev (2 minutter siden):

Og du holder knappen inne hele tiden?

Ja

Såvidt jeg har sett på videoer og beskrivelser, så må man holde knappen, eller så stopper den.

Nå starter den aldri da..det eneste som beveger seg er speilene

Så må du vel og ha FSD eller EAP, ikke bare AP!

Det har jeg og dette har faktisk funket før men det er lenge siden sist gang jeg brukte funksjonen.  Jeg hadde vel ikke fått valget om jeg ikke hadde FSD/AEP?

Skrevet
Kahuna skrev (1 minutt siden):

Ja

Nå starter den aldri da..det eneste som beveger seg er speilene

Det har jeg og dette har faktisk funket før men det er lenge siden sist gang jeg brukte funksjonen.  Jeg hadde vel ikke fått valget om jeg ikke hadde FSD/AEP?

Hehehe, hvem vet? Mange som prøvr på mange rare ting, som ikke skal fungere. Som han i en BMW i3 som prøvde seg på en 100kW-lader og trodde han skulle få ladet raskere enn de 50 kW brutto som bilen klarer...!

Og Tesla har ikke klart å løse det heller? Har de prøvd å dytte ut siste programvareversjon på nytt?

Skrevet
bzzlink skrev (2 minutter siden):

Ja er noen fine priser på utgående EQB nå. Var å kikket på den selv på et tidspunkt. Rekkevidden var for dårlig for min del.

Hengerfesteløsningen til Y er en skikkelig ettertanke, helt håpløs. Jeg har endt opp med å kjøre med det på, for makan til klunder og heft i forhold til et utsvingbart et.

Tror mangen erfarer at rekkevidde ikke er så inngranskauen viktig. Det er veldig mange andre aspekter med bil. Jeg prøvde en EQA nylig. Fin bil det også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...