Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Ja ikke uenig i det. Med returen av blinklys så er det jo håp selv om Tesla/Elon har vært negativ til HUD i all tid så kan de åpenbart endre mening 😛

Jeg hadde ikke hatt noe i mot det iallefall. 

Men helst burde biler gå vekk i fra "pling plong" og bare ha stemme styring. Altså isteden for "pling plong" så sier bilen at du må være oppmerksom. Gjerne med ett kjent pling i starten for hurtig gjennkjenning. 

Gjennom en HUD så kan bilen vise rutevalget hele tiden. Da ser man jo fint om bilen trur rett angående rutevalg ihvertfall. Slipper man å vente for lenge før man må ta over i de tilfellene bilen forsøker å kjøre seg inn på sykkelveier, motgående kjørefelt osv. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Ja, er bare redd europa/Norge kødder det til å ikke tillater FSD kode for AP i Norge, slik at vi er stuck med den gamle AP koden som "ingen" fikser og er full av bøgs. 

Kan endringen bli så stor at EU / SVV krever ny typegodkjenning av bilene?

• Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (2 timer siden):

men så kjører du på helt annen software :) Dog skal AP over på FSD software på versjon 14 så vi kan jo håpe at det kommer her hjemme og at ikke vegvesenet eller noen andre setter en stoppe for forbedring.. 

Da må vel også Tesla oppgradere bilene for de av oss som sitter på slike historiske HW3-vrak

Skrevet
koots skrev (Akkurat nå):

Da må vel også Tesla oppgradere bilene for de av oss som sitter på slike historiske HW3-vrak

Tja tvilsomt for å kun gjøre AP funksjonalitet. Altså holde seg innenfor veibanen og holde avstand til bilen forran. Mer eller mindre. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
34 minutes ago, koots said:

Blir neppe prioritert først, men noe får vi vel.

Dog har jo vi den beste autopiloten nå tilsynelatende. Min HW3 bil fantombremser så og si aldri på autopilot lenger. Mens HW4 biler er helt grusomme til tider. Må jo ha foten klar på gasspedalen konstant om man har biler bak seg. Kjørte nylig langtur ned HW4 bil og den bråbremsa på rette strekninger med god veimerking helt uten grunn.. Så de må få pusha noe til HW4 biler raskt iallefall for er noe som ikke stemmer der.

Skal sies at HW4 bilen jeg kjørte mangler kamera i grillen som de nå har fått så kan være bedre/annen software på de bilene.

Endret av Complexity
Skrevet
Complexity skrev (22 minutter siden):

Dog har jo vi den beste autopiloten nå tilsynelatende. Min HW3 bil fantombremser så og si aldri på autopilot lenger. Mens HW4 biler er helt grusomme til tider.

Samme her. Ante ikke at det var så ille på de nyere HW4-bilene. Men jeg ser jo hva folk rapporterer og det er ganske ille.

Complexity skrev (23 minutter siden):

Skal sies at HW4 bilen jeg kjørte mangler kamera i grillen som de nå har fått så kan være bedre/annen software på de bilene.

Ja jeg lånte jo en Juniper en hele helg og kjørte mye med den, men den fantombremset ikke en eneste gang, så det MÅ være løsbart.

Skrevet

Noen som har sett en liste over noen store forskjeller som er gjort mellom gamle AP sw og FSD SW?

Da mener jeg noe sånt som at de prioriterer det kameraet ser høyere enn det kartet sier f.eks. 

Så om kartet sier at her er det 50 km/t grense og rundkjøring, men bilen ser en rett fin veg, så stoler den på det den ser, over det kartet sier?

Skrevet
bzzlink skrev (29 minutter siden):

Da mener jeg noe sånt som at de prioriterer det kameraet ser høyere enn det kartet sier f.eks. 

Så om kartet sier at her er det 50 km/t grense og rundkjøring, men bilen ser en rett fin veg, så stoler den på det den ser, over det kartet sier?

Ja utdaterte kartdata er et problem. Håper virkelig at det blir adressert i nye AP/FSD.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...