Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Iterion skrev (14 minutter siden):

Det er varmetråder i toppen bak, ja. Det ser slik ut når jeg forvarmer bilen :) Se bildet under. Men hvordan merka du det egentlig @bzzlink? Kjente du på trådene med henda liksom?  Screenshot_20240119_162637_Tesla.thumb.jpg.ab18249459b26314488cc6f0ee44dba0.jpg

 

En animasjon fra appen beviser vel ingenting.
Men et bilde av en nylig iset/dugget bakrute innefra bilen vil vise om så er tilfelle om trådene er varme eller ei. 

varmetr.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Syar-2003 said:

En animasjon fra appen beviser vel ingenting.
Men et bilde av en nylig iset/dugget bakrute innefra bilen vil vise om så er tilfelle om trådene er varme eller ei. 

varmetr.jpg

Jepp sånn som det bildet der ser der ut innenfra i min. Da er det sikkert DAB antenne resten👍

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (1 time siden):

Jepp sånn som det bildet der ser der ut innenfra i min. Da er det sikkert DAB antenne resten👍

På BMW så er det tråder for defrost, sammen med tråder for AM/FM radio + keyless entry i bakvinduet (dab i senere år)

Endret av Syar-2003
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (28 minutter siden):

En animasjon fra appen beviser vel ingenting.
Men et bilde av en nylig iset/dugget bakrute innefra bilen vil vise om så er tilfelle om trådene er varme eller ei. 

varmetr.jpg

Ja sant det, det er nok en fin måte for å se om trådene funker eller ikke 👍

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (17 timer siden):

Poenget var vel at varmetrådene ikke gikk til toppen av bakruta, men kun nederste del?

Jeg har lagt merke til dette på min egen TMY, tilsynelatende har bare 'halve' bakruta varmetråder. Det jeg også la merke til, er at det er den halvdelen som er synlig i bakspeilet. 

Så annet enn at det trigger OCDen min, så har det ingen praktisk betydning at øvre halvdel av ruta 'mangler' varmetråder. :) 

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (På 19.1.2024 den 4:58 PM):

Jepp sånn som det bildet der ser der ut innenfra i min. Da er det sikkert DAB antenne resten👍

Det stemmer. Du finner ikke en eneste Model Y med varmetråder lenger opp enn vist på bildene. Det er DAB-antenne de trådene ovenfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (På 20.1.2024 den 2:43 PM):

Jeg har lagt merke til dette på min egen TMY, tilsynelatende har bare 'halve' bakruta varmetråder. Det jeg også la merke til, er at det er den halvdelen som er synlig i bakspeilet. 

Ja, den halvdelen som er synlig har varmetråder mener du?

Lenke til kommentar

Forsøkte å bruke summon for å flytte en nedsnødd bil og resultatet var skuffende. Den koblet seg av og på kanskje 5 ganger til sammen(jeg sto nær nok til å ta på den). Ved ett av tilfellene flyttet den seg kanskje 2 cm. Til å være 'selvkjørende' var dette ganske slapt. Ingen medlinger om hvorfor det ikke virket heller.

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (Akkurat nå):

Forsøkte å bruke summon for å flytte en nedsnødd bil og resultatet var skuffende. Den koblet seg av og på kanskje 5 ganger til sammen(jeg sto nær nok til å ta på den). Ved ett av tilfellene flyttet den seg kanskje 2 cm. Til å være 'selvkjørende' var dette ganske slapt. Ingen medlinger om hvorfor det ikke virket heller.

Eh, bilen er nedsnødd, og da er vel og kameraene dekket til. Da vil den vel ikke klare å se noe, og det er forståelig at den ikke vil kjøre når den er "blind.

Sett på forvarming x antall minutter til snøen er smeltet og sklidd av fra bl.a. ruter og speil og kanskje kameraer og, så blir det nok andre boller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...