Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, AL123 said:

Intervjuet er åpenbart et PR-stunt for å demme opp all den negative kritikken som har kommet i det siste. Mye skryt og få kritiske spørsmål. 

Ja skinner igjennom at Tesla har diktert artikkelen.

Fortsatt imponerende ettermarkeds organisasjon de har bygget opp på relativt få år

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (17 timer siden):

Neida. Jeg monterte en bit sort elektrikertape foran kameraet og da klager den ikke mer. Easy fix ;)

Takk for tips, jeg skrudde av AP idag fordi den maset hver 5. sekund omtrent, helt utrolig. Litt kjipt at det må løses på denne måte da, ikke like pent med teip i taket på en ny bil akkurat 

Lenke til kommentar

Hva er det du driver med mens du kjører?

Kjører min TM3AWD-2019 svært mye på Autopilot: TACC nesten alltid, selvstyring såfremt det finnes midtlinje og veien ikke er for svingete. "Har" FSD. Ikke gjort noe med innvendig kamera. Kjører nesten bare 'chill'.

Min maser ikke ofte - egentlig kun når jeg har for lite moment på rattet eller prøver meg å få automatikken å holde ut gjennom en rundkjøring. (Det siste har jeg egentlig sluttet med - går ikke per dags dato)

Endret av trikola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, trikola said:

Hva er det du driver med mens du kjører?

Kjører min TM3AWD-2019 svært mye på Autopilot: TACC nesten alltid, selvstyring såfremt det finnes midtlinje og veien ikke er for svingete. "Har" FSD. Ikke gjort noe med innvendig kamera. Kjører nesten bare 'chill'.

Min maser ikke ofte - egentlig kun når jeg har for lite moment på rattet eller prøver meg å få automatikken å holde ut gjennom en rundkjøring. (Det siste har jeg egentlig sluttet med - går ikke per dags dato)

Det kom en endring her med siste oppdatering, som kom denne uken. NHSTA i USA krevde endringer i måten autopilot overvåket sjåføren.

Du vil nok merke endring når du laster inn den. Eller har du den allerede? Kanskje det er forskjell mellom årsmodellene her (men tror ikke det)

Lenke til kommentar

image.thumb.png.d18cb60cdd7eeff6809826a72762ae5f.png

bshagen skrev (9 minutter siden):

$5.18 inkl shipping. Så ikke så mye verre vel? 

2,19 USD får jeg, totalt 22,50 i NOK, + mva riktignok, men da har du 6 stk til fordeling på bilen(e) og PC'ene i huset. Og har du ikke behov for alle 6, kan du gi bort/selge til venner og bekjente. Kan fort dekke inn hele kostnaden ved å selge 2 stk til 20,- per stykk, og har da tjent på hele dealen. Ikke noe å bli rik på, men uansett.

👌😎

Endret av Snowleopard
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 21.12.2023 at 9:30 PM, Jens Kr. Kirkebø said:

Neida. Jeg monterte en bit sort elektrikertape foran kameraet og da klager den ikke mer. Easy fix ;)

Uten å være advokat vil jeg her antatt at å installere noe som med viten og vilje skal gjøre en sikkerhetsfunksjon ikke-funksjonell vil gi grunnlag til avkorting eller i det minste en mistanke som leder til en videre etterforskning til om det er grunnlag for å gi avkorting ved et eventuellt forsikringsoppgjør.

Meg bekjent var denne oppdateringen gjort p.g.a. utstrakt misbruk av førerautomasjon i disse bilene. Da er det problematisk at tiltaket er så triviellt å nulle ut. For meg tyder det på at det trengs en ny recall som skrur av førerautomasjon om førerovervåkningen ikke kan positivt detektere en fører med en oppførsel som er konsistent med å være oppmerksom, ikke bare varsle om den observerer ikke-oppmerksom oppførsel. D.v.s. at å tape over kameraet bør føre til at førerautomasjon ikke lengre blir tilgjengelig utenom nødintervensjoner.

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/tesla-update-software-autopilot-control-issue-2-mln-vehicles-nhtsa-2023-12-13/

4 hours ago, Jens Kr. Kirkebø said:

Kan være at det ikke er aktivert på de eldre modellene ennå. Prøv å se på skjermen i 3-4 sekunder mens du kjører på AP, da varsler den umiddelbart her.

Det må man absolutt ikke gjøre! Ihvertfall ikke på vei med andre trafikanter. Om du skal teste ut slik opptreden må det være på lukket bane under kontrollerte former. Førerautomasjonen er på ingen måte til erstatning for at føreren følger med til enhver tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...