Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

kremt skrev (17 timer siden):

En fotnote jeg så om den nye oppdateringen, ganske interessant. Potensielt vil dette forandre APs virkemåte temmelig mye. 

Eh, dette er ren spekulasjon fra en forumbruker. Hvorfor legger du ut et foruminnlegg og presenterer det som om det var noe offisielt eller fra en reell kilde, og så linker du ikke engang til originalkilden som er en fyr på et forum? Og flere andre i tråden påpeker at det ikke står det som påstås.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ozone skrev (På 13.12.2023 den 6:45 PM):

Jepp! Dette fikses lett med en oppdatering.
I verste fall bare disabler de all selvkjøring til problemet er fikset og rullet ut.
Men bare tenk på "gamle dager" når ting var hardkodet i hver bil; Da var det faktisk "tilbakekalling"!

Jeg bruker personlig autosteer veldig mye. Men jeg ser jo hva den plutselig kan finne på med litt snø og merkelig avkjøringer...
Så foreløbig er der ingen vei utenom å babysitte bilen. Men det er uansett mindre jobb enn å kjøre selv😇

Bruker knapt AP da jeg foretrekker å kjøre selv :) Opplevd en del rare ting også som jeg ikke helt liker, spesielt når det gjelder fantombremsing. Bruker det kun innimellom på motorvei om jeg skal på langtur. Håper for all del at de fleste ikke har punget ut for FSD i Norge da det er langt ifra klart. Ingen krise for meg uansett da en av grunnene til at jeg har bil er å kunne styre og kjøre bilen akkurat som jeg vil selv :) Moro å sladde nå om vinteren også med RWD 😁

Lenke til kommentar
Iterion skrev (7 minutter siden):

Bruker knapt AP da jeg foretrekker å kjøre selv :) Opplevd en del rare ting også som jeg ikke helt liker, spesielt når det gjelder fantombremsing. Bruker det kun innimellom på motorvei om jeg skal på langtur. Håper for all del at de fleste ikke har punget ut for FSD i Norge da det er langt ifra klart. Ingen krise for meg uansett da en av grunnene til at jeg har bil er å kunne styre og kjøre bilen akkurat som jeg vil selv :) Moro å sladde nå om vinteren også med RWD 😁

Min RWD nekter å spinne...😅
Å betale en formue for FSD håper jeg heller ingen har gjort, for bilen du kjøpte FSD til kan fort ligge på skraphaugen før det blir tillatt i Norge...
Autosteer holder for meg! Veldig greit på de lange strekkene der man kan få gjort unna litt spising og annet uten å sitte med flakkende blikk hele tiden😇

  • Liker 2
Lenke til kommentar
ozone skrev (10 minutter siden):

Min RWD nekter å spinne...😅
Å betale en formue for FSD håper jeg heller ingen har gjort, for bilen du kjøpte FSD til kan fort ligge på skraphaugen før det blir tillatt i Norge...
Autosteer holder for meg! Veldig greit på de lange strekkene der man kan få gjort unna litt spising og annet uten å sitte med flakkende blikk hele tiden😇

Aktiver "slip start" så skal du se bilen spinne ;) Det er så moro det, skal ikke mye til for å bevege ræva på RWD'en for å si det sånn 😝Artig å se forskjellen på chill og standard mode også nå om vinteren! Min erfaring er at bilen får mye bedre grep i chill mode, noe som sikkert har sine naturlige forklaringer hehe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iterion skrev (10 minutter siden):

Aktiver "slip start" så skal du se bilen spinne ;) Det er så moro det, skal ikke mye til for å bevege ræva på RWD'en for å si det sånn 😝Artig å se forskjellen på chill og standard mode også nå om vinteren! Min erfaring er at bilen får mye bedre grep i chill mode, noe som sikkert har sine naturlige forklaringer hehe. 

Slip slutter vell å virke over 30 kmt eller noe slikt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iterion skrev (2 minutter siden):

Nope den må slås av manuelt :)

Bommet kraftig på tallene her ser jeg, opp til 80 er den aktiv. Da kan en leke seg:p lenge siden jeg har brukt, da jeg har track mode:p

 

Sitat

Du kan aktivere Slip Start for at hjulene skal kunne spinne ved en begrenset hastighet. Slip Start kan kun aktiveres når Model S kjører i 48 km/t eller saktere. Slip Start deaktiveres automatisk når hastigheten er over 80 km/t.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (12 minutter siden):

Bommet kraftig på tallene her ser jeg, opp til 80 er den aktiv. Da kan en leke seg:p lenge siden jeg har brukt, da jeg har track mode:p

 

 

Da er den litt annerledes enn på model 3 ser jeg. På den kan den aktiveres i hvilken som helst hastighet, men blir mindre effektiv i høy hastighet. Veldig moro å teste ut er det ihvertfall :)

Endret av Iterion
Lenke til kommentar

Jeg har lurt litt på Slip Start; Det står jo i manualen at den kan brukes ved vanskelig vinterføre for å få bilen løs...
Men det høres jo ut som den i bunn og grunn bare kobler ut datamaskinens millisekundpresise styring av kraften for å nettopp unngå å spinne.
Jeg er veldig imponert over hva min bakhjulsdrevne bil får til på skikkelig glatt føre! Og jeg har har aldri hatt behov for å prøve Slip Start.
Er den til faktisk hjelp på glatten, eler er det bare en dårlig skjult råneknapp hehe?😇

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ozone skrev (1 minutt siden):

Jeg har lurt litt på Slip Start; Det står jo i manualen at den kan brukes ved vanskelig vinterføre for å få bilen løs...
Men det høres jo ut som den i bunn og grunn bare kobler ut datamaskinens millisekundpresise styring av kraften for å nettopp unngå å spinne.
Jeg er veldig imponert over hva min bakhjulsdrevne bil får til på skikkelig glatt føre! Og jeg har har aldri hatt behov for å prøve Slip Start.
Er den til faktisk hjelp på glatten, eler er det bare en dårlig skjult råneknapp hehe?😇

Ja Tesla er rå på vinterføre, aldri hatt problemer med å komme meg noen plass selv uten pigg. I år har det vært sykt dårlig brøyting i mitt område, og mye is. Null problem:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har brukt den en del @ozone. Brukte den blant annet i gjørma ved parkeringa på Stavern festivalen og der hjalp den meg en god del på å komme meg frem i gjørma. Den er livsfarlig å bruke på glatten! Bruker den kun til slædding eller for å komme meg ut av store mengder snø/gjørme. 

Endret av Iterion
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...