Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ozone skrev (På 16.11.2023 den 11:07 PM):

Wow! Det ville nok ikke Tesla sagt så raskt hvis ikke de vet noe vi ikke vet...
Kanskje ladeporten er utsatt for korrosjon fra saltsprut o.l. bak den der ganske flimsy ladeluken?
Har tenkt tanken selv, og har kjøpt sånt gummideksel som trykkes over og dekker begge kontaktene når jeg skal på langtur.

Vasket Min TMY i børsteløs automat etter første frosten. Det klarte visst på en eller annen måte komme vann inn i ladeåpeningn, slik at kabelen ikke låste seg riktig. Antakelig noe is der som sperret. Jeg fikk ladet uten at den var låst, men bilen klaget stort over dette før bilen startet.

Etter noen timer i et litt varmere p-hus så var problemet borte.

Kan ikke huske at jeg har hatt et slikt problem før. Da mener jeg ladeluken stort sett har holdt ting ute. Bør jeg be om service tro?

Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 minutt siden):

Vasket Min TMY i børsteløs automat etter første frosten. Det klarte visst på en eller annen måte komme vann inn i ladeåpeningn, slik at kabelen ikke låste seg riktig. Antakelig noe is der som sperret. Jeg fikk ladet uten at den var låst, men bilen klaget stort over dette før bilen startet.

Etter noen timer i et litt varmere p-hus så var problemet borte.

Kan ikke huske at jeg har hatt et slikt problem før. Da mener jeg ladeluken stort sett har holdt ting ute. Bør jeg be om service tro?

Tipper det holde med en dusj med kontaktspray for å drive ut rest av fuktighet, for å unngå at det byggger seg opp rust. Det smører litt også, som sikkert ikke er dumt.

Så bør du kanskje skaffe deg et slikt deksel som dekker DC-kontaktene når man lader med AC.

71t1e7Vb5yL._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (1 minutt siden):

Tipper det holde med en dusj med kontaktspray for å drive ut rest av fuktighet, for å unngå at det byggger seg opp rust. Det smører litt også, som sikkert ikke er dumt.

Så bør du kanskje skaffe deg et slikt deksel som dekker DC-kontaktene når man lader med AC.

71t1e7Vb5yL._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg

De der dekslene er ikke til å stole på. Kjøpte ett som var alt for lite og satt helt fast i lave temperaturer. Endte med at jeg måtte knuse det for å få ladet engang. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

De der dekslene er ikke til å stole på. Kjøpte ett som var alt for lite og satt helt fast i lave temperaturer. Endte med at jeg måtte knuse det for å få ladet engang. 

Er ikke kjent med slike problemer, bilen min har slike originalt til bilen, og festet slik at det ikke skal falle av. Også har den skikkelig "håndtak" for lett å ta det av. Men er vel ikke så god plass i ladeluka på Teslaer.

Hyundai-Kona-charging-connector-scaled.j

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (23 minutter siden):

Tipper det holde med en dusj med kontaktspray for å drive ut rest av fuktighet, for å unngå at det byggger seg opp rust. Det smører litt også, som sikkert ikke er dumt.

En sånn en?

https://www.clasohlson.com/no/CRC-elektronikkrens/p/34-6049-1

 

  

Kahuna skrev (3 timer siden):

I prinsippet så skal kamera med god 3d-software kunne navigere en bil med mye større nøyaktighet enn ultralydsensorer. I praksis virker det som Tesla nok en gang er alt for fremoverlente ved å bytte ut gammel teknologi før den nye er tilstrekkelig moden..

Lurer på når den nye blir moden, jeg.. Har jo kjørt med 2 som minimumsavstand på Autopilot i hva da, 2-3 år?

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (49 minutter siden):

Er ikke kjent med slike problemer, bilen min har slike originalt til bilen, og festet slik at det ikke skal falle av. Også har den skikkelig "håndtak" for lett å ta det av. Men er vel ikke så god plass i ladeluka på Teslaer.

Hyundai-Kona-charging-connector-scaled.j

Er nok bedre når det kommer i fra produsent som tar høyde for toleranser og temp forandringer.

Når en kjøper fra randoms som har kjøpt seg 3d printer så oppstår det slike problemer:p

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (32 minutter siden):

Hvilken modell har du?

Model 3 ‘19 var skikkelig knot. Mener å ha lest at det er bedre på nyere?

2021. Var skikkelig knot å få av dekslene på denne skal jeg si deg. Skruen som hørte til dekselet til filtrene var noe skikkelig dritt da den lå så sykt tungvint  til. Og hele dekselet var noe hærk å få av. Måtte ligge med halve kroppen inni bilen med kroppen opp ned så og si 🤣

Endret av Iterion
Lenke til kommentar
Iterion skrev (40 minutter siden):

2021. Var skikkelig knot å få av dekslene på denne skal jeg si deg. Skruen som hørte til dekselet til filtrene var noe skikkelig dritt da den lå så sykt tungvint  til. Og hele dekselet var noe hærk å få av. Måtte ligge med halve kroppen inni bilen med kroppen opp ned så og si 🤣

Jeg har 2023 MY. Ikke byttet filter enda, men installerte auto frunk. Det var veldig lett å få av dekselet på den til filterbyttte.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (11 minutter siden):

Jeg har 2023 MY. Ikke byttet filter enda, men installerte auto frunk. Det var veldig lett å få av dekselet på den til filterbyttte.

Filteret på model Y ligger vel ca samme sted som på min. Varierer nok litt på hvor skruene er plassert bare. Var én skrue(T20) for å få av selve dekselet under hanskerommet, og 2 i plastikk jeg fikk pirket av med verktøy. Så var det en 6mm mutter på dekselet til filteret hvor jeg brukte en skralle.  

Lenke til kommentar
Casey skrev (På 8.12.2023 den 9:50 PM):

Verken instrumentpanel eller HUD i det primære synsfeltet er bare helt håpløst, og i tillegg trafikkfarlig.

Gjelder det også alle de franske bilene som har (hatt) midtstilt instrumentpanel?

Rart ingen bemerket det når det gjelder DE bilene. Jeg har hatt flere av de, og det opplevdes ikke som noe problem da, og det oppleves fortsatt ikke som noe problem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Hanhijnn said:

Gjelder det også alle de franske bilene som har (hatt) midtstilt instrumentpanel?

Rart ingen bemerket det når det gjelder DE bilene. Jeg har hatt flere av de, og det opplevdes ikke som noe problem da, og det oppleves fortsatt ikke som noe problem.

Nissan har også kjørt midtstilt på endel modeller. (Primera bl.a,) tar ca. en halv dag å venne seg til. Null problem, og ikke noe mer oppmerksomhetskrevende enn å ha de midt i rattet. 

Ofte er det bedre.

I min Skoda Citigo så ser jeg ikke farten mellom 40 km/t - og 120km/t pga rattet er i veien f.eks. Jeg er 185cm som vel må sies å være ganske gjennomsnittlig også.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...