Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Complexity skrev (9 minutter siden):

Folk kjøper og commandern bare for å deaktivere hastighetsvarslingen eu har påkrevd bilene skal ha og som ikke kan deaktiveres permanent uten commander.

Hadde jeg hatt bil med denne varslingen hadde det vært verdt pengene alene.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutes ago, Nimrad said:

Hadde jeg hatt bil med denne varslingen hadde det vært verdt pengene alene.

De har nok gjort en del salg ene og alene på grunn av denne funksjonen ja 😛

Skrevet
Complexity skrev (9 minutter siden):

De har nok gjort en del salg ene og alene på grunn av denne funksjonen ja 😛

Det har vært flere opp gjennom som har kommet til Commander før det kom til Tesla som sådan.

Skrevet (endret)
Nimrad skrev (1 time siden):

edit: tror du kan laste ned S3XY-appen og prøve den ut i demo-modus, så da ser du funksjonaliteten.

Godt forslag! 👍 Men tror jeg ventet til jeg får Juniper'en. 🙂

Endret av Hanhijnn
  • Liker 1
Skrevet
Complexity skrev (48 minutter siden):

Etter noen år nå med S3XY buttons så er det dette jeg bruker knappene til:

Åpne hanskerommet 

Slå inn/ut speilene

Hilse på kjentfolk (1 blink med nødblink)

Holde folk unna bakfangern min (2 sekund med strobelys på bremselysa) 

Og Drift Pro modus da de gangene man får anledning til å benytte det.

Før brukte jeg knapper til å kjøre passasjersetet att å frem men det e jo kommet native på skjermen nå.

Bruker en telefon til å vise meg all nerdete info jeg vil følge med på, men mange bryr seg vel ikke om slikt så da er nok en mobil/skjerm unødvendig.

Folk kjøper og commandern bare for å deaktivere hastighetsvarslingen eu har påkrevd bilene skal ha og som ikke kan deaktiveres permanent uten commander.

Generelt meget kjekt produkt som stadig utvikles

Hehey, der var det endel meeeget kjekke momenter ja. Nærmer meg kjøp at Commander nå kjenner jeg. 👍😊

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 hours ago, Complexity said:

Etter noen år nå med S3XY buttons så er det dette jeg bruker knappene til:

Åpne hanskerommet 

Slå inn/ut speilene

Hilse på kjentfolk (1 blink med nødblink)

Holde folk unna bakfangern min (2 sekund med strobelys på bremselysa) 

Og Drift Pro modus da de gangene man får anledning til å benytte det.

Før brukte jeg knapper til å kjøre passasjersetet att å frem men det e jo kommet native på skjermen nå.

Bruker en telefon til å vise meg all nerdete info jeg vil følge med på, men mange bryr seg vel ikke om slikt så da er nok en mobil/skjerm unødvendig.

Generelt meget kjekt produkt som stadig utvikles

Får jeg driftmode med å kun kjøpe commander eller må jeg ha knapper?

kom på i dag at jeg vil ha en lettere måte å aktivere terrengmodus så vil kanskje ha en knapp

og autoaktivering av autopilot etter filskifte mener jeg at jeg leste om

Kanskje jeg endelig fant noe jeg ønsker meg til jul da

Endret av bzzlink
Skrevet
21 hours ago, Kahuna said:

Og hvor i teksten får vi høre direkte fra eieren hva som har skjedd?

image.png.28fccaa6df55b0b7b0a1587a91023631.png

Fjeld er navnet på Tesla-eieren som uttaler seg til journalisten. Dette sitatet er det nærmeste vi kommer Fjelds egne ord.

Legg merke til at Fjeld selv ikke bruker ordet 'fjernstyring'. Legg også merke til at han sier at han "satte seg i bilen og kom seg vekk fra området". Hvordan noen kan få det til å handle om Summon er meg en gåte.

• Liker 1
Skrevet (endret)
nebrewfoz skrev (31 minutter siden):

image.png.28fccaa6df55b0b7b0a1587a91023631.png

Fjeld er navnet på Tesla-eieren som uttaler seg til journalisten. Dette sitatet er det nærmeste vi kommer Fjelds egne ord.

Legg merke til at Fjeld selv ikke bruker ordet 'fjernstyring'. Legg også merke til at han sier at han "satte seg i bilen og kom seg vekk fra området". Hvordan noen kan få det til å handle om Summon er meg en gåte.

"Det var mye røyk, som i en actionfilm. Men jeg fikk flyttet bilen frem, via appen på telefonen, forteller Fjeld"

Her virker det som at han har flyttet bilen med Summon (ikke Smart Summon).

"Da han slapp inn under sperringene var det røyk i bilen.

Jeg slo på «biovåpen-modusen» i bilen og den ble fri for røyk på to sekunder, forteller Fjeld, som deretter satte seg i bilen og kom seg vekk fra området."

Dette kan tolkes som at han deretter fikk bilen fri for røyk innvendig, slik at han kunne sette seg inn i bilen og kjøre vekk fra området.

Påstår ikke at dette er korrekt fortolkning, men det er ihvertfall slik jeg oppfatter artikkelen. Men så kan det jo godt hende at journalisten har vridd og vendt på det som er sagt og gjort, for å få mer snert i fortellingen.

Endret av Snowleopard
Skriveleif, og tok med en setning til foran siste sitering!
Skrevet

Bioweapon defense mode fjerner røyk på 2 sekunder? Ganske utrolig. Er ikke dette bare et ekstra filter på bilen. Det er vel nok en ting man kan legge under "Shit tesla owners say". 

Skrevet
kremt skrev (6 minutter siden):

Bioweapon defense mode fjerner røyk på 2 sekunder? Ganske utrolig. Er ikke dette bare et ekstra filter på bilen. Det er vel nok en ting man kan legge under "Shit tesla owners say". 

Det er "bare" et hepa-filter av stor størrelse, kombinert med vifter som sørger for kjapp rensing av luften innvendig, samt stopp av partikler og visse gasser fra å trenge inn i første omgang.

Om det tok 2 eller 10 sekunder aner jeg ikke, her er det en viss fare for at tiden er oppfattet/beskrevet som endel raskere enn hva som skjedde i praksis.

Men du kan jo se demoen her, for å se hvordan det fungerer, og hvor rask den er!

Skrevet
kremt skrev (48 minutter siden):

Er jo ikke et stort volum som skal byttes ut. 2 sekunder er sikkert overdrevet.

Skrevet
Duriello skrev (12 minutter siden):

Fungerer det til å fjerne røyklukt dersom en kompis tenner seg en sigg i fylla tro? Om man er "designated driver".🤔

Om kompisen din står utenfor, så , ja! Litt usikker på hvor effektiv den er for å fjerne lukt om det røykes inni bilen! Men til en viss grad, vil jeg tro det!

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 hours ago, bzzlink said:

Får jeg driftmode med å kun kjøpe commander eller må jeg ha knapper?

kom på i dag at jeg vil ha en lettere måte å aktivere terrengmodus så vil kanskje ha en knapp

og autoaktivering av autopilot etter filskifte mener jeg at jeg leste om

Kanskje jeg endelig fant noe jeg ønsker meg til jul da

Alt kan aktiveres med app. Knappene er bare snarveier til funksjoner. Så du trenger kun commander om det er innanfor å flekke opp telefonen før du vil brenne gummi.

Endret av Complexity
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...