Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nytt marginalt større batteri og 16V litium nmc batteriet er byttet ut med et 12.8V LFP. Ble gjort før 26 modellen, men da var det vel en blanding av begge deler. 

Skrevet
Hanhijnn skrev (4 minutter siden):

Vet ikke om det stemmer, men på en amerikansk Feisbukk-gruppe jeg er med i, så sier de at ALLE Juniper-modellene er 2026-modell, basert på VIN-nr.

jeg har ingen T i mitt VIN nummer :)

Skrevet
Hanhijnn skrev (3 minutter siden):

OK, da stemmer det ikke. Der ser man, kan ikke høre på amrikkene. 😄

Kan jo være at det stemmer, "over there", men ikke for våre breddegrader! Sånt må man alltids ta høyde for!

😉

• Liker 1
Skrevet
Nimrad skrev (13 timer siden):

IMG_1790.webp.9cecd5b2c0942ba08709386998708cdb.webp

enda et bilde hvor jeg synes standardmodellen(?) ser bedre ut

Personlig så syns jeg ikke noen av dem er noen designperler. Lysstripen mellom lyktene kunne jeg godt vært foruten. Den gir meg litt "vibe" av "Kina-bil" fra 2020. Får se det ann. Kanskje den blir foliert over. ;)

Men den indirekte lysstripen bak på Juniper syns jeg er unik og stilig.

• Liker 2
Skrevet
Hanhijnn skrev (1 time siden):

Den gir meg litt "vibe" av "Kina-bil" fra 2020.

Jeg synes Tesla generelt gir vibe av at aerodynamikk-ingeniører har designet den først før designerne kommer inn i etterkant og gjør noen touch.

• Liker 2
Skrevet
kremt skrev (26 minutter siden):

Standard ligner litt på Ioniq 6 forfra.

De er rimelig like i mørket. Trodde det var en kollega i ny model y bak meg i dag men det var en ioniq 6 . Omtrent likt lysbilde

Skrevet
Nimrad skrev (21 timer siden):

IMG_1790.webp.9cecd5b2c0942ba08709386998708cdb.webp

enda et bilde hvor jeg synes standardmodellen(?) ser bedre ut

Heeeeelt enig!
Jeg hadde allerede begynt å undersøke hvor jeg kan kutte strømmen til den stripen, hvis jeg jeg på et eller annet tidspunkt skulle komme til å oppgradere til Y fra min model 3...

Jeg nekter å bruke strøm på å kjøre rundt å ligne på kina el-bil!
Men nå blir det standard-modellen i så fall, som ser mye bedre ut enn en med stripe som bare er tatt strømmen på🫤

Skrevet

Jeg har begynt å se på gammel model 3

Noen som har erfaringe med varmepumpe vs ikke varmepumpe? Hvor mye har det egentlig å si? Jeg hadde ikke vp på min model 3, byttet til Y med VP, men de er ikke akkurat sammenlignbare direkte.

Jeg bør på østlandet, ganske kalde vintre, og jeg kjører mye 110 sone, lurer på om jeg vil merke noe særlig rekkevidde forskjell? mellom en med og en uten. Blir 2019 eller 2020 modeller jeg ser på da

Skrevet
bzzlink skrev (20 minutter siden):

Noen som har erfaringe med varmepumpe vs ikke varmepumpe? Hvor mye har det egentlig å si? Jeg hadde ikke vp på min model 3, byttet til Y med VP, men de er ikke akkurat sammenlignbare direkte.

Jeg bør på østlandet, ganske kalde vintre, og jeg kjører mye 110 sone, lurer på om jeg vil merke noe særlig rekkevidde forskjell? mellom en med og en uten. Blir 2019 eller 2020 modeller jeg ser på da

Det får veldig store utslag hvis du varmer opp bilen på korte turer er min erfaring. Jeg har ikke brukt akkurat Model 3, men har ikke varmepumpe på min bil nr2 og jeg pendler 10-15 min. Da blir forbruket veldig høyt når jeg skal varme opp bilen på korte turer.

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 hours ago, bzzlink said:

Jeg har begynt å se på gammel model 3

Ja det er stor forskjell. Ikke bare har biler med varmepumpe mye lavere forbruk (om vinteren), men de gir også en mye bedre og lunere varme. Må ha min tesla uten varmepumpe på rundt 23 grader for å holde det greit mens teslar jeg kjører med varmepumpe trenger bare å stå på 19-21 grader.

Jeg ville absolutt valgt en bil med varmepumpe. Men jeg bor nord i landet hvor vi har det meget kaldt og da.

1 hour ago, J-Å said:

Det har vært endel problemer med PTC varmeelementene på biler uten vp.

Ja de sprekker internt og må byttes. Skjer på alle Model 3 med PTC etter rundt 5 års bruk.

De nye som settes inn har nytt modellnummer så vi får se om noen år om alle ryker igjen. 
Koster ca 12k å bytte dem hos Tesla. Billigere om man bytter det selv men elementet går på 400V så mange er skeptiske.

Varmepumpene har dog og hatt en tendels til å havarere og det koster kansje mere.. Er mange forsjellige revisjoner av dem og så man kan vel google seg til hvilke som er mest stabile.

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...