Gå til innhold

Så lett brekker nye iPad Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Ok. Jeg melder meg ut av diskusjonen. For du tolker tydeligvis «mange» som DEG.

 

Les deg opp på hva "dere" betyr. (jeg sa ikke at du sa at jeg hjernedød hater, men du sa at "Dere gir dem 20 ganger mer dritt enn resten av verdens andre selskaper tilsammen." uten noen modikasjon om "mange av dere".

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Les deg opp på hva "dere" betyr. (jeg sa ikke at du sa at jeg hjernedød hater, men du sa at "Dere gir dem 20 ganger mer dritt enn resten av verdens andre selskaper tilsammen." uten noen modikasjon om "mange av dere".

Jadda, hvis du velger å ta alt ut av sammenheng og deretter tolke alt på verst mulige måte, så får du bare gjøre det. Men hvis jeg hadde ment å kalle deg noe slik, så hadde jeg skrevet DU.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Handler det kun om Apple-hat? Overhodet ikke. Det handler om et firma som er i ferd med å gjøre feil store firmaer har gjort før dem. Ønsker å ha Apple på banen jeg, men på forbrukerenes premisser ikke på Apples. Når forbrukerne synes prisene er for høye i forhold til opplevd kvalitet og hva en får er ikke det Apple-hat. Det er sunn fornuft.

 

Jeg aner ikke hva det handler om for den enkelte her. Det kan vel være så ymse.

 

Men jeg er tilhenger av et fritt marked, og da er et en forutsetning at forbrukerne bruker sin markedsmakt mot produsentene, og ikke bare omvendt. Så jeg synes absolutt at folk skal reagere på ting de synes er feil. Som i denne saken. Det er slik det skal være. Så får vi heller ta diskusjonen om dette er en alvorlig feil, eller om det er prisen vi betaler for stadig mer snertne dingser.

 

Dessverre er det jo slik at den største markedsmakten viser vi forbrukere med lommeboken, ikke med forumposter. Og om folk lar være kjøpe på grunn av en video eller to med rå muskelmakt spørs vel.

 

Men kritikk - og diskusjon - er alltid et gode. Og som jeg sa før, om noen youtubere tjener "klikk" eller penger på kritikken så er det greit også. Så lenge det er frivillig å klikke. Jeg lot det være, men ikke fordi jeg ikke synes at dette var en grei sak å poste.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det for mye å be om at man ikke kaller motstandere for "fullstedig hjernedøde hatere."? 

 

 

Egentlig burde det ikke være det. Men folk gjør det likevel. Den eneste måten å stoppe det på er å rapportere det, så kan forumets ledelse sette grensene.

 

Eller at man tar inn kjente logikkbrister som whataboutism?

 

 

Ja, dessverre er det nok det. Dette er et forum for menigmann og -kvinne, ikke for ex. phil.-studenter. Kanskje den dagen bristen får et norsk navn og blir pensum i grunnskolen... :)

 

Geir :) 

Lenke til kommentar

wow,folk er helt galne i denne tråden. i beuk er vel denne paden utrolig god og grei/enkel å bruke.men det gjør det ikke ok at den tåler mindre enn en glassflaske, apple kan bedre enn dette når det gjelder byggekvalitet.

hadde folk kjøpt en bil vis ramma hadde vridd seg vis en tok en litt for hard sving?

Lenke til kommentar

Så deltar du aktivt nå i en diskusjon der Google nekter sine kunder å få ny telefon selv om Pixel 3 telefonene de har kjøpt er defekte? Gjør du?

Nei, fordi jeg overhodet ikke trenger å forholde meg til en Google Pixel, men MÅ forholde meg til Apples produkter gjennom jobb. Du må slutte å ta kritikk mot et produkt som et personangrep.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så deltar du aktivt nå i en diskusjon der Google nekter sine kunder å få ny telefon selv om Pixel 3 telefonene de har kjøpt er defekte? Gjør du?

Nei, fordi jeg overhodet ikke trenger å forholde meg til en Google Pixel, men MÅ forholde meg til Apples produkter gjennom jobb. Du må slutte å ta kritikk mot et produkt som et personangrep.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke noe vits i å fortsette diskusjonen. Hadde det vært et annet merke enn Apple så hadde ingen brydd seg. Men siden det er Apple, så hopper alle Apple haterne ut av skapene sine under senga og fremprovoserer krangling.

 

Dere får bare ha det så gøy. Skjønt det må være trist å aldri ha noe positivt å snakke om.

 

Grunnen er at alle andre produsenter sammenlignes med Apple. Apple stod gjerne for bedre desegn og solid konstruksjon, men i de senere årene har kvaliteten stupt, da grådigheten hos Apple har tatt av helt !

 

Synes derfor det er naturlig å sette ut store firmaer som Apple og Samsung ut når de lager noe ellendig for mange mange tusen kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har du jo misset poenget TOTALT. Dette er en iPad Pro til 11000,-

At du skal vinne poeng fordi du er alenepappa med et stramt budsjett er for meg ulogisk, fordi for meg så må da konklusjonen være at - du ikke kjøper en Pro, men en vanlig iPad? For samme pris så får du jo tre vanlige iPads til og med!

 

Så hvorfor skal du komme med argument om dårlig råd, når vi snakker om dette produktet? Blir som å klage i en artikkel om Ferrari at «Æsj, den mangler isofix. Og bakseter - drittbil»

 

(Forøvrig bra at du står på som alenepappa, ikke misforstå)

 

Kan hende du ser på at dette er en konkuranse med poeng og ligaer men det gjør ikke jeg. Jeg forklarte bare hvordan hverdagen er for mange småbarns familier siden det ble en diskusjon med barn og ipad generelt sett.

Lenke til kommentar

Alle Apple produkter er nå priset 2-3 ganger mer enn tilsvarende produkter. Skjønner ikke at de får solgt noe.

 

Og du deler selvfølgelig med glede linker til følgende:

 

-Et nettbrett som matcher iPad pro, men til ca. kr. 3-4000,-

-Et nettbrett som matcher "vanlig" Ipad, men til ca. kr. 1000 - 1500,-

-En Laptop som matcher Macbook Air, men til kr. 4-5000,-

-En Laptop som matcher Macbook Pro, men til kr. 6-7000,-

 

Jeg er ikke uenig at prissettingen til Apple begynner å bli drøy, men den evinnelige påstanden om tilsvarende produkter til halve prisen og lavere begynner å bli noe tynnslitt med årene...

Lenke til kommentar

Og du deler selvfølgelig med glede linker til følgende:

 

-Et nettbrett som matcher iPad pro, men til ca. kr. 3-4000,-

-Et nettbrett som matcher "vanlig" Ipad, men til ca. kr. 1000 - 1500,-

-En Laptop som matcher Macbook Air, men til kr. 4-5000,-

-En Laptop som matcher Macbook Pro, men til kr. 6-7000,-

 

Jeg er ikke uenig at prissettingen til Apple begynner å bli drøy, men den evinnelige påstanden om tilsvarende produkter til halve prisen og lavere begynner å bli noe tynnslitt med årene...

Er vel på telefoner dem er blitt værst.

Er jo f.eks 4000kr forsjell mellom iPhone XR 128GB og Oneplus 6T 128GB. Nesten dobbel pris det. Vil absolutt påstå at Oneplusen matcher XR og vel så det.

Lenke til kommentar

Er vel på telefoner dem er blitt værst.

Er jo f.eks 4000kr forsjell mellom iPhone XR 128GB og Oneplus 6T 128GB. Nesten dobbel pris det. Vil absolutt påstå at Oneplusen matcher XR og vel så det.

 

Jeg er ikke uenig, men når man skriver "alle Apple produkter" så hadde det vært litt ryddigere med noe som bekrefter påstanden. 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...