Gå til innhold

Så lett brekker nye iPad Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

For å teste hvor mye den tåler å bøye seg før den blir ødelagt.

Folk legger elektronikken sin på de rareste steder, fort (tunge) folk setter seg på padden som igjen ligger i en vinkel.

 

 

Jøss, forventer folk faktisk at elektronikk skal tåle at tunge folk setter seg den mens den ligger i en uheldig vinkel?

 

Du må i hvert fall velge hva du kjøper med ytterst stor forsiktighet, ikke noen tynne og lette enheter i hvert fall..

Lenke til kommentar

 

For å teste hvor mye den tåler å bøye seg før den blir ødelagt.

Folk legger elektronikken sin på de rareste steder, fort (tunge) folk setter seg på padden som igjen ligger i en vinkel.

 

 

Jøss, forventer folk faktisk at elektronikk skal tåle at tunge folk setter seg den mens den ligger i en uheldig vinkel?

 

Du må i hvert fall velge hva du kjøper med ytterst stor forsiktighet, ikke noen tynne og lette enheter i hvert fall..

Denne brekker nok også når barn ved et uhell setter seg på den. Litt farlig er det hvis batteriene punktere, Apple må styrke opp ipaden så den ikke brekker så lett..

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Folkens. Det er en iPad Pro 12.9 som er et verktøy til 11000,-. Hvorfor skal den ligge i sofaen eller gis til små barn? Det finnes en annen iPad til slikt, og den koster 3500,- og heter iPad 9.7 (2018)

Jeg lurer ofte på det samme, hvorfor barn skal ha rådyre Epleprodukter. En del familier har såpass god råd at et brett og telefon til minstemann til 20.000 ikke er noe problem. Mer trist er det når noen tar lån og blakker seg for dette til sine barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med en "test" som det her er jo hvor urealistisk den her. Her går man jo inn for å bøye den og det helt uten noen form for måling av hvor mye kraft som faktisk må til og når du bøyer på denne måten så legger du faktisk ned nokså mye kraft på et relativt lite området på produktet, kanskje ikke så alt for realistisk scenario i praksis.

 

Det ville jo vært langt mer interessant å sett hva som skjer om et barn setter seg på den når den ligger i sofaen, eventuelt hva som skjer om en litt større person setter seg på den, hva om du har den i senga og plutselig skulle rulle over den osv..?

 

Ingen vil jo bevisst gå inn for å bøye den på måten som gjøres i videoen. Jeg er temmelig sikker på at om jeg legger min bærbare maskin i sofaen og jeg setter med på den så vil skjermen/skjermpanelet fort ligge veldig tynt an. Jeg forventer ikke at den skal overleve det. Jeg er også temmelig sikker på at om jeg tar grep rundt den bærbare og presser sånn som det gjøres i videoen her med tomlene pressende mot lukket/toppen hvor skjermen er så vil det også tå temmelig dårlig. Vil nok ikke bøye seg og knekke som i videoen her, men skjermen vil nok fort bli ødelagt så resultatet blir jo forsåvidt mye det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Folkens. Det er en iPad Pro 12.9 som er et verktøy til 11000,-. Hvorfor skal den ligge i sofaen eller gis til små barn? Det finnes en annen iPad til slikt, og den koster 3500,- og heter iPad 9.7 (2018)

 

Tingen er at når du først har kjøpt den som verktøy, vil du gjerne bruke den til andre til også. Jeg kjøpte min iPad Pro 12" for å ta notater og skrible ned matte, men den blir flittig brukt som underholdningsverktøy også. Jeg kommer ikke til å kjøpe nok en iPad til å ha i sofakroken når jeg alt har en som fungerer tipp topp.

Lenke til kommentar

Så siden den er ekstra dyr så er det greit at den tåler ekstra lite?

 

 

Siden den er ekstra dyr så er det greit - for mange brukere - at den er ekstra lett og tynn og kraftig. De som synes det blir for spinkelt kan jo kjøpe et passende solid cover.

 

 

Tingen er at når du først har kjøpt den som verktøy, vil du gjerne bruke den til andre til også. Jeg kjøpte min iPad Pro 12" for å ta notater og skrible ned matte, men den blir flittig brukt som underholdningsverktøy også. Jeg kommer ikke til å kjøpe nok en iPad til å ha i sofakroken når jeg alt har en som fungerer tipp topp.

 

Sant nok. Jeg bruker min til alt mulig, og jeg trenger bare en.

 

Og det løser jeg ved å putte den i en solid omslag når den trenger det, men slipper å drasse rundt på det når jeg skal ha den i veska. Jeg har et ekstra solid omslag, det kan jeg sitte på uten å bekymre meg, og så har det tastatur og dermed enda flere bruksmuligheter for iPaden, for eksempel når jeg skal på hytta og ikke gidder slepe med en PC. Men når jeg foretrekker at den er lett og hendig kan jeg bare vippe den ut av omslaget og bruke den alene. Best of two worlds...

 

Min er forrige generasjon, så mer solid i utgangspunktet, men prinsippet er det samme. Slik kan folk velge selv etter behov: Lett og liten, eller mer solid, uten å måtte ha flere utgaver som er like på innsiden.

 

 Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tingen er at når du først har kjøpt den som verktøy, vil du gjerne bruke den til andre til også. Jeg kjøpte min iPad Pro 12" for å ta notater og skrible ned matte, men den blir flittig brukt som underholdningsverktøy også. Jeg kommer ikke til å kjøpe nok en iPad til å ha i sofakroken når jeg alt har en som fungerer tipp topp.

Helt greit det, men skulle tro alle her inne «pælmer» iPadene sine veggimellom til daglig. Det er jo ingen som kjøper en iPad Pro for å så sitte å bøye på den i sofaen? Å konsumere media bøyer ikke iPad Pro vel?

 

Det er derfor jeg stilte spørsmålet i min første kommentar: «hvorfor skal man bøye en iPad Pro?» fordi jeg syns det er en tåpelig artikkel. iPhone 6 var liksom greit, fordi den putter folk i lomma og bruker som hva den er, men vi snakker om en nesten 13 tommer stor skjerm. Skjønner ikke hvorfor folk vil drive å herje med den. Og hvis så, ja da blir den ødelagt = din egen skyld

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...