Gå til innhold

Så lett brekker nye iPad Pro


Anbefalte innlegg

Hvorfor skal man brekke en iPad Pro?

Det er riktig å dele fakta. Det er viktig tilbakemelding for å fremme forbedring. Folk burde belønne sannheter for å oppfordre til mer sannhet.

 

Feks. "IPhone bøyer seg"

A.en Iphone burde ikke bøye seg.

Enn:

B.en IPhone brukes feil.

 

Resultat neste IPhone er forsterket.

 

 

Feks. "IPhone tåler ikke vann".

Heller:

A.en Iphone burde tåle vann.

Enn:

B.en IPhone skal ikke tåle vann.

 

Resultat neste IPhone tåler vann.

 

 

Det er poengtert svakheter i rammen (materiale/legering/kvalitet? Struktur svekkelse pga design?). På grunn av bla denne videoen, kan det være neste versjon kommer med utbedret konstruktur.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Kjøper jeg en ipad så blir den brukt av både far og datter. Mange småbarns familier har sprengt ipad budsjettet mange ganger om man kjøper en ipad pro og det blir lite aktuelt å kjøpe enda en ipad til barnet.

 

Kan hende du driter penger, men det gjør ikke de fleste som har startet famile.

 

Hilsen Alene pappa.

Da har du jo misset poenget TOTALT. Dette er en iPad Pro til 11000,-

At du skal vinne poeng fordi du er alenepappa med et stramt budsjett er for meg ulogisk, fordi for meg så må da konklusjonen være at - du ikke kjøper en Pro, men en vanlig iPad? For samme pris så får du jo tre vanlige iPads til og med!

 

Så hvorfor skal du komme med argument om dårlig råd, når vi snakker om dette produktet? Blir som å klage i en artikkel om Ferrari at «Æsj, den mangler isofix. Og bakseter - drittbil»

 

(Forøvrig bra at du står på som alenepappa, ikke misforstå)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er riktig å dele fakta. Det er viktig tilbakemelding for å fremme forbedring. Folk burde belønne sannheter for å oppfordre til mer sannhet.

 

Feks. "IPhone bøyer seg"

A.en Iphone burde ikke bøye seg.

Enn:

B.en IPhone brukes feil.

 

Resultat neste IPhone er forsterket.

 

 

Feks. "IPhone tåler ikke vann".

Heller:

A.en Iphone burde tåle vann.

Enn:

B.en IPhone skal ikke tåle vann.

 

Resultat neste IPhone tåler vann.

 

 

Det er poengtert svakheter i rammen (materiale/legering/kvalitet? Struktur svekkelse pga design?). På grunn av bla denne videoen, kan det være neste versjon kommer med utbedret konstruktur.

Tja, ja. JerryRig gjør jo dette for views, slik som alle andre. Så det er underholdning å se produkter bli knust, særlig om de koster litt. Når det kommer til at produkter forbedres pga av dette, så tror jeg Apple (og alle andre) heller kikker på egne statistikker fremfor en med store armer som knuser en iPad i to biter.

 

Altså. Om mange iPader blir bøyd for folk som kjøper den, så vil Apple måtte svare for seg og eventuelt forbedre seg, slik de gjorde fra iPhone 6 til 6s. Men det er ikke dermed sagt at de trenger å gjøre i forhold til videoen til Jerry. Om Apple ikke får klager på bøyde enheter, så kommer de ikke til å gjøre noe med det heller

Lenke til kommentar

Da har du jo misset poenget TOTALT. Dette er en iPad Pro til 11000,-

At du skal vinne poeng fordi du er alenepappa med et stramt budsjett er for meg ulogisk, fordi for meg så må da konklusjonen være at - du ikke kjøper en Pro, men en vanlig iPad? For samme pris så får du jo tre vanlige iPads til og med!

 

Så hvorfor skal du komme med argument om dårlig råd, når vi snakker om dette produktet? Blir som å klage i en artikkel om Ferrari at «Æsj, den mangler isofix. Og bakseter - drittbil»

 

(Forøvrig bra at du står på som alenepappa, ikke misforstå)

All den tid Apple også prøver å dytte iPad PRO som et alternativ til spillkonsoll med sin sammenligning med Xbox One, synes jeg karen har et poeng. Apple skaper en forventning hos yngre om at iPad PRO klarer dette fordi den er "x" ganger raskere enn en vanlig iPad. Dvs. at en vanlig iPad ikke duger til spilling dersom det kommer spill rettet mot A12X. Hvem vil ha spillgrafikk a la Xbox 360 når du kan få tak i en Xbox One?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Xbox One kostet ikke 3x launchprisen av 360. En Xbox kan også deles av hele familien i sofaen - samtidig, og er forøvrig MYE bedre egnet til spill enn en iPad i mine øyne. Likevel - om jeg må følge ditt argument her, om jeg ikke har råd til Xbox One så kan jeg ikke kjøpe Xbox One og jeg må leve uten akkurat disse spillene som One får. Hvem skal jeg klage til? Staten?

 

Altså, jeg ser poenget ditt, men - for samme prisen kan han få 3stk vanlig iPad. Så hvorfor ikke gi én til seg selv, én til ungen, og den siste til ... hvem som helst - i stedet for å kjøpe en iPad Pro som blir sendt rundt på deling? Han blir ikke akkurat stilt for folkerettsdomstolen om han gjør det

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Xbox One kostet ikke 3x launchprisen av 360. En Xbox kan også deles av hele familien i sofaen - samtidig, og er forøvrig MYE bedre egnet til spill enn en iPad i mine øyne. Likevel - om jeg må følge ditt argument her, om jeg ikke har råd til Xbox One så kan jeg ikke kjøpe Xbox One og jeg må leve uten akkurat disse spillene som One får. Hvem skal jeg klage til? Staten?

 

Altså, jeg ser poenget ditt, men - for samme prisen kan han få 3stk vanlig iPad. Så hvorfor ikke gi én til seg selv, én til ungen, og den siste til ... hvem som helst - i stedet for å kjøpe en iPad Pro som blir sendt rundt på deling? Han blir ikke akkurat stilt for folkerettsdomstolen om han gjør det

Til mitt personlige bruk er iPad en elendig spillemaskin, og jeg ville aldri skaffet en til det. iPad PRO har en vesentlig ting vanlige iPad ikke har: en skjerm som er stor nok til å kunne bruke 2 apper samtidig og se på film sammen med flere.

 

Jentungen har en iPad og den brukes primært til YouTube, Netflix og andre video-/film-apper. Det er helt klart mer stas med film på min iPad PRO 12.9 enn på hennes iPad 9.7. Samtidig lar jeg ikke henne bruke min iPad og drasse den rundt der hun måtte ønske, fordi størrelsen og vekta gjør den mer sårbar for fall og brekkasje.

Lenke til kommentar

Få med at Jerry har litt krutt i armen. ikke alle hadde brukket den så lett

Men nesten ingenting annet han bøyer knekker jo, selv om han har "krutt i armene" og denne knekker jo med en gang. Er en liten sikkerhetsrisiko når man potensielt kan stikke hull på en "bombe" ved å bøye den så lett. Vanvittig mye energi i slike batterier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til mitt personlige bruk er iPad en elendig spillemaskin, og jeg ville aldri skaffet en til det. iPad PRO har en vesentlig ting vanlige iPad ikke har: en skjerm som er stor nok til å kunne bruke 2 apper samtidig og se på film sammen med flere.

 

Jentungen har en iPad og den brukes primært til YouTube, Netflix og andre video-/film-apper. Det er helt klart mer stas med film på min iPad PRO 12.9 enn på hennes iPad 9.7. Samtidig lar jeg ikke henne bruke min iPad og drasse den rundt der hun måtte ønske, fordi størrelsen og vekta gjør den mer sårbar for fall og brekkasje.

Om du har lyst på en Pro, så må du kjøpe den. Om den ikke tåler nok for ditt bruk må bli opp deg selv og vurdere, og du får gjøre deg opp en mening rundt om det er verdt pengene, eller om du kan beskytte den på en annen måte. For meg så blir det søke problemstillinger. «Jenteungen syns det er stas - så dårlig av Apple», det blir liksom så luksusproblem at jeg ikke helt veit hvordan jeg skal ta dette videre. Se om du finner noen Pro’er på bruktmarkedet kanskje? Du får gjøre som du vil :)

Lenke til kommentar

Om du har lyst på en Pro, så må du kjøpe den. Om den ikke tåler nok for ditt bruk må bli opp deg selv og vurdere, og du får gjøre deg opp en mening rundt om det er verdt pengene, eller om du kan beskytte den på en annen måte. For meg så blir det søke problemstillinger. «Jenteungen syns det er stas - så dårlig av Apple», det blir liksom så luksusproblem at jeg ikke helt veit hvordan jeg skal ta dette videre. Se om du finner noen Pro’er på bruktmarkedet kanskje? Du får gjøre som du vil :)

Vurderer å droppe iOS fullstendig til eget bruk, selv om jeg har investert tusenvis av kroner i apper og utstyr relatert til musikk og video. Ting tar for lang tid, og da spesielt filoverføringer av råmateriale og ferdige produkter. Ja, jeg får eksportert et prosjekt kjappere ut av appen, men ut av iPaden er det fremdeles store begrensninger i arbeidsflyten.

 

Grunnen til at jeg hiver meg på soliditetsdiskusjonen er at Apples nye filosofi om a melke mest mulig ut for minst mulig innsats synes å forsterke seg vesentlig. Form foran funksjon, restriksjoner fremfor frihet, minst mulig ressurser til R&D, svakere konstruksjoner m.m. Nei, de er ikke alene, men brukes ofte som et eksempel til etterfølgelse for resten av bransjen. Resultatet er at vi som forbrukere får dårligere produkter og tjenester. Nokia gikk nedenom og hjem fordi de tok sin markedsposisjon for gitt, og det er ingenting i veien for at det samme kan skje med Apple (igjen).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Ikke noe vits i å fortsette diskusjonen. Hadde det vært et annet merke enn Apple så hadde ingen brydd seg. Men siden det er Apple, så hopper alle Apple haterne ut av skapene sine under senga og fremprovoserer krangling.

 

Dere får bare ha det så gøy. Skjønt det må være trist å aldri ha noe positivt å snakke om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, ja. JerryRig gjør jo dette for views, slik som alle andre. Så det er underholdning å se produkter bli knust, særlig om de koster litt. Når det kommer til at produkter forbedres pga av dette, så tror jeg Apple (og alle andre) heller kikker på egne statistikker fremfor en med store armer som knuser en iPad i to biter.

 

Altså. Om mange iPader blir bøyd for folk som kjøper den, så vil Apple måtte svare for seg og eventuelt forbedre seg, slik de gjorde fra iPhone 6 til 6s. Men det er ikke dermed sagt at de trenger å gjøre i forhold til videoen til Jerry. Om Apple ikke får klager på bøyde enheter, så kommer de ikke til å gjøre noe med det heller

Jeg mente ikke å sette fokuset på hvorfor Jerry gjør dette, men mer bi-effekt.

 

Jo mer kunnskap om en svakhet blir eksponert, desto større blir problemet, som gir høyere sjangs for utbedring.

 

Grunnen til eksponering fører til at problemet blir større (selv om produktet er det samme), er fordi folk da står samlet og kan si at problemet er produsent, ikke forbruker.

 

Hvis slik kunnskap ikke kommer ut, eller blir hysjet ned/sensurert/taboo lagt/latterliggjort/ignorert/bortforklart (altså ikke blir konstatert), vil folk som blir utsatt for svakheten enten skylde på seg selv, eller stå sjanseløs alene mot produsenten om de velger å konfrontere svakheten.

Endret av keramikklampe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke noe vits i å fortsette diskusjonen. Hadde det vært et annet merke enn Apple så hadde ingen brydd seg. Men siden det er Apple, så hopper alle Apple haterne ut av skapene sine under senga og fremprovoserer krangling.

 

Dere får bare ha det så gøy. Skjønt det må være trist å aldri ha noe positivt å snakke om.

Handler det kun om Apple-hat? Overhodet ikke. Det handler om et firma som er i ferd med å gjøre feil store firmaer har gjort før dem. Ønsker å ha Apple på banen jeg, men på forbrukerenes premisser ikke på Apples. Når forbrukerne synes prisene er for høye i forhold til opplevd kvalitet og hva en får er ikke det Apple-hat. Det er sunn fornuft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Handler det kun om Apple-hat? Overhodet ikke. Det handler om et firma som er i ferd med å gjøre feil store firmaer har gjort før dem. Ønsker å ha Apple på banen jeg, men på forbrukerenes premisser ikke på Apples. Når forbrukerne synes prisene er for høye i forhold til opplevd kvalitet og hva en får er ikke det Apple-hat. Det er sunn fornuft.

 

Så deltar du aktivt nå i en diskusjon der Google nekter sine kunder å få ny telefon selv om Pixel 3 telefonene de har kjøpt er defekte? Gjør du?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Det jeg mener er at ingen andre selskaper får like mye pepper fra dere som Apple. Dere gir dem 20 ganger mer dritt enn resten av verdens andre selskaper tilsammen.

 

Og grådig mye av det er så lite gjennomtenkt at mange av dere fremstår som fullstedig hjernedøde hatere.

 

Jeg har ingenting imot at det rettes fokus på feil ved produkter eller forretningsmodell eller hva du vil, men hvorfor skal et selskap få all dritten, mens dere gir fullstendig blaffen i alle de andre selskapene som ofte gjør akkurat det samme?

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Det jeg mener er at ingen andre selskaper får like mye pepper fra dere som Apple. Dere gir dem 20 ganger mer dritt enn resten av verdens andre selskaper tilsammen.

 

Og grådig mye av det er så lite gjennomtenkt at mange av dere fremstår som fullstedig hjernedøde hatere.

 

Hvor mye pepper har jeg gitt Apple her?

 

Det er ikke bare whataboutism, det er også angrep på debattant og ikke utsagn. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvor mye pepper har jeg gitt Apple her?

 

Det er ikke bare whataboutism, det er også angrep på debattant og ikke utsagn.

 

du klarte å ta en generell uttalelse som et personlig angrep på deg eller?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

du klarte å ta en generell uttalelse som et personlig angrep på deg eller?

Det var du som brukte pronomet "dere" til en post jeg skrev.

 

Dessuten kan du holde deg for god til å insinuere at motstanderne er "fullstedig hjernedøde hatere.". Du sier det ikke direkte, men du sier det indirekte.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...