Gå til innhold

Så lett brekker nye iPad Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

iPhone 6 var liksom greit, fordi den putter folk i lomma og bruker som hva den er, ...

 

 

Anekdotisk: Jeg har fortsatt iPhone 6 Plus, den er altså ca. 4 år gammel nå. Den har jeg sittet på, hatt i trange lommer sammen med nøkler og lommebok, mistet på steingulv osv. Aldri hatt noe cover på den. Den har ikke bøyd seg, noen små skraper på baksiden er alt den feiler.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker hvordan apple fanboys febrilsk prøver å forsvare den dårlige byggekvaliteten

 

 

Tja, jeg liker hvordan alle tråder her i kategorien skal ende opp med at noen sier "fanboy" som om det utgjør noe argument...  :wee:

 

Jeg husker bendgate godt, fra da 6 Plus kom og jeg kjøpte min, og de første youtuberne fikk bøye-dilla. Så fikk folk den selv, den bøyde seg ikke selv under røff behandling, og så kom testene som viste at Samsung nye Galaxy 6S bøyde seg ved akkurat samme trykk. Og hele greia gikk over. Ingen snakket lenger om dårlig byggekvalitet, fra verken Apple eller Samsung, bare at i jakten på stadig større skjermer og tynnere telefoner blir slikt et nødvendig kompromiss og mursteinen et like uønsket som uoppnåelig ideal.

 

Jeg hadde en Nokia 3210 i sin tid. Solid? Ja visst. Skulle jeg ønske at dagen telefoner så slik ut? Nei. Jeg synes det er helt greit at mine Samsunger og iPhones og gule Nokia og hva jeg nå har hatt i årenes løp er blitt både tynnere og lettere og fått store fine skjermer. Samme gjelder iPad og andre brett. 

 

Og for ordens skyld: Jeg synes det er helt greit at folk på youtube bøyer sine egne telefoner og nettbrett om de har glede av det, tjener penger på det, eller føler de må advare verden. Og så får folk vurdere det opp mot sine preferanser.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Helt greit det, men skulle tro alle her inne «pælmer» iPadene sine veggimellom til daglig. Det er jo ingen som kjøper en iPad Pro for å så sitte å bøye på den i sofaen? Å konsumere media bøyer ikke iPad Pro vel?

 

Det er derfor jeg stilte spørsmålet i min første kommentar: «hvorfor skal man bøye en iPad Pro?» fordi jeg syns det er en tåpelig artikkel. iPhone 6 var liksom greit, fordi den putter folk i lomma og bruker som hva den er, men vi snakker om en nesten 13 tommer stor skjerm. Skjønner ikke hvorfor folk vil drive å herje med den. Og hvis så, ja da blir den ødelagt = din egen skyld

 

Det er vel ingen som tror at noen med vilje kommer til å bøye iPaden, men man kan være uheldig. Kanskje glemmer man iPaden i sofaen før man går og legger seg, og så neste morgen setter man seg ned søvning og så vips, ødelagt. Det er ikke nødvendigvis derimot sagt at en iPad er så mer sårbar enn andre tilsvarende enheter, men at det er et ikke-problem er jeg ikke enig i.

 

For å illustrere hvordan folk kan være veldig uheldige: Selv har jeg vært veldig uheldig (denne historien går nok under i-landsproblemer deluxe):

 

Et par måneder etter jeg kjøpte iPad Pro (i 2016-ish), mistet jeg min gamle iPad 2013 oppå iPad Pro, slik at skjermen på iPad Pro ble ødelagt (dette er selvsagt ikke Apple sin feil). Det ble dyrt å reparere, men etterpå har jeg vært veldig forsiktig og iPad Proen lever fortsatt :p

 

Hva kan vi lære fra denne historien? Aldri la iPader fra forskjellige generasjoner være i samme rom, den eldre iPaden vil gjøre alt for å forsvare reviret sitt!  :tease:

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Det er vel ingen som tror at noen med vilje kommer til å bøye iPaden, men man kan være uheldig. Kanskje glemmer man iPaden i sofaen før man går og legger seg, og så neste morgen setter man seg ned søvning og så vips, ødelagt. Det er ikke nødvendigvis derimot sagt at en iPad er så mer sårbar enn andre tilsvarende enheter, men at det er et ikke-problem er jeg ikke enig i.

 

For å illustrere hvordan folk kan være veldig uheldige: Selv har jeg vært veldig uheldig (denne historien går nok under i-landsproblemer deluxe):

 

Et par måneder etter jeg kjøpte iPad Pro (i 2016-ish), mistet jeg min gamle iPad 2013 oppå iPad Pro, slik at skjermen på iPad Pro ble ødelagt (dette er selvsagt ikke Apple sin feil). Det ble dyrt å reparere, men etterpå har jeg vært veldig forsiktig og iPad Proen lever fortsatt :p

 

Hva kan vi lære fra denne historien? Aldri la iPader fra forskjellige generasjoner være i samme rom, den eldre iPaden vil gjøre alt for å forsvare reviret sitt! :tease:

Uheldig kan man jo være med alt. Det er jo det man har forsikringer for. Derimot, uforsiktighet er det som skal til for å regelrett knekke en iPad - og dét mener jeg er brukerfeil mer enn noe annet. Dessuten, så går det jo an å putte den i et cover?

Lenke til kommentar

Selvsagt knekker ting når tykkelsen tilsvarer skjermdybden og konstruksjonen på skjermen til pre-unibody MacBook PRO. Min 15 tommer har fått skjermen bøyd flere ganger. Hvor skadelig hadde det vært for salget å lage iPad PRO 2mm tykkere og brukt evt innvendig honeycomb-struktur langs kantene? Blir enheten for tynn kan den også miste strukturell utforming grunnet varme.

Lenke til kommentar

Kanskje en bør lime på en plastglass eller kryssfiner plate på baksiden.

 

Hvorfor ikke, hvis man bryr seg mindre om tykkelse og vekt enn om soliditet. Men det er nok like greit - og penere - å kjøpe et etui.

 

Hvor skadelig hadde det vært for salget å lage iPad PRO 2mm tykkere og brukt evt innvendig honeycomb-struktur langs kantene? 

 

Godt spørsmål. Det er ikke sikkert at det hadde skadet. Men det er blitt et race det der, med at ting skal bli større og raskere, og samtidig tynnere og lettere. Sammenlign dagens TV'er med de første LCD'ene og se forskjellen. Og de skal jo som regel stå stille...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Skal vedde for at dersom du kjøper en skikkelig tynn 70 tommers TV, så glemmer du den på sofaen når du legger deg og setter deg på den dagen etter, så bøyer den seg også. Uansett så er det Apple sin skyld. Eller Obama...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Folkens. Det er en iPad Pro 12.9 som er et verktøy til 11000,-. Hvorfor skal den ligge i sofaen eller gis til små barn? Det finnes en annen iPad til slikt, og den koster 3500,- og heter iPad 9.7 (2018)

 

Er vel ikke bare barn som legger ifra seg en ipad på sofaen eller i sekken?

 

Er ikke vitsen med en tablet å lett kunne ha den med seg ut?

Lenke til kommentar

Det er vel ingen som tror at noen med vilje kommer til å bøye iPaden, men man kan være uheldig. Kanskje glemmer man iPaden i sofaen før man går og legger seg, og så neste morgen setter man seg ned søvning og så vips, ødelagt. Det er ikke nødvendigvis derimot sagt at en iPad er så mer sårbar enn andre tilsvarende enheter, men at det er et ikke-problem er jeg ikke enig i.

 

For å illustrere hvordan folk kan være veldig uheldige: Selv har jeg vært veldig uheldig (denne historien går nok under i-landsproblemer deluxe):

 

Et par måneder etter jeg kjøpte iPad Pro (i 2016-ish), mistet jeg min gamle iPad 2013 oppå iPad Pro, slik at skjermen på iPad Pro ble ødelagt (dette er selvsagt ikke Apple sin feil). Det ble dyrt å reparere, men etterpå har jeg vært veldig forsiktig og iPad Proen lever fortsatt :p

 

Hva kan vi lære fra denne historien? Aldri la iPader fra forskjellige generasjoner være i samme rom, den eldre iPaden vil gjøre alt for å forsvare reviret sitt!  :tease:

 

 

Poenget og problemet her er at jo at denne videoen på ingen som helst måte underbygger det du skisserer her? Det at en person på YouTube tar å bevisst bøyer en iPad Pro på denne måten er jo overhodet ikke representativt for hva som ville skje om noen skulle være så uheldige å sette seg på den.

 

Som igjen bringer meg tilbake til hva er egentlig poenget med denne videoen og "testen". Du oppnår jo et helt annet trykk når du bevisst tar den i hendene og presser for å bøye den som det gjøres i videoen her. Hvor mange andre enheter ville normalt overlevd noe slikt? Gjør du det på nesten en hvilken som helst bærbar maskin med tommelene pressende mot toppen hvor skjermen er så vil jo mest sannsynlig skjermen går til helvete. Det ville den trolig kunne gjort om du satt deg på den også men har ikke sett så fryktelig mange tester av dette.

 

 

Problemet her er vel at folk basert på denne videoen ser ut til å dra konklusjoner og sluttninger som det foreligger absolutt null grunnlag for. Den blir bøyd i videoen og folk mener altså at den bøyer seg bare du ser hardt nok på den? Henger jo ikke helt på greip.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ikke bare barn som legger ifra seg en ipad på sofaen eller i sekken?

 

Er ikke vitsen med en tablet å lett kunne ha den med seg ut?

Hvem er det som sier at den ikke kan taes med ut? Er du i det heletatt i målgruppen til en iPad Pro? Er det vanskelig å eie en tablet uten å bøye den? Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Skal vedde for at dersom du kjøper en skikkelig tynn 70 tommers TV, så glemmer du den på sofaen når du legger deg og setter deg på den dagen etter, så bøyer den seg også. Uansett så er det Apple sin skyld. Eller Obama...

Hovedforskjellen er at en 70" TV ikke er laget for å brukes i sofaen, på bussen, på toget, i bilen, på jobb, på skole og fraktes mellom alle disse stedene til alle døgnets tider.

Endret av rolandvg 99
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hovedforskjellen er at en 70" TV ikke er laget for å brukes i sofaen, på bussen, på toget, i bilen, på jobb, på skole og fraktes mellom alle disse stedene til alle døgnets tider.

 

Hovedpoenger er at man er passe tjukk i huet dersom man ikke passer litt på dyre ting. Hvis man ikke klarer å behandle dyre ting som dyre ting, da bør man kjøpe billigmerker som billig kan byttes ut hver gang man er så dum i skallen at man mister den i badekaret eller bruker den som dørstopp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Poenget og problemet her er at jo at denne videoen på ingen som helst måte underbygger det du skisserer her? Det at en person på YouTube tar å bevisst bøyer en iPad Pro på denne måten er jo overhodet ikke representativt for hva som ville skje om noen skulle være så uheldige å sette seg på den.

 

Som igjen bringer meg tilbake til hva er egentlig poenget med denne videoen og "testen". Du oppnår jo et helt annet trykk når du bevisst tar den i hendene og presser for å bøye den som det gjøres i videoen her. Hvor mange andre enheter ville normalt overlevd noe slikt? Gjør du det på nesten en hvilken som helst bærbar maskin med tommelene pressende mot toppen hvor skjermen er så vil jo mest sannsynlig skjermen går til helvete. Det ville den trolig kunne gjort om du satt deg på den også men har ikke sett så fryktelig mange tester av dette.

 

 

Problemet her er vel at folk basert på denne videoen ser ut til å dra konklusjoner og sluttninger som det foreligger absolutt null grunnlag for. Den blir bøyd i videoen og folk mener altså at den bøyer seg bare du ser hardt nok på den? Henger jo ikke helt på greip.

 

Videoen alene er ikke nok, men det gir en indikasjon. Nå er det ikke vanskelig å finne andre som har hatt slike opplevelser med iPad (pro og ikke-pro):

 

https://forums.macrumors.com/threads/ipad-pro-is-bent.1938331/

https://forums.macrumors.com/threads/fell-and-sat-on-my-ipad-mini-its-now-bent.1502100/

https://forums.imore.com/ipad-pro-12-9-inch/363124-just-come-home-find-ipad-bent-again.html

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...