Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Jarmo skrev (12 minutter siden):

Pluss litt småhakket rødløk og litt Boston agurk så er vi helt enige ;)

Foretrekker vanlig løk, og null gurka. 😃 (Rå småhakket, IKKE sprøstekt)

Endret av Duriello
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Karltorbj skrev (4 minutter siden):

Husker du den råe løken på pølsebuene, før i tiden?

Opphakket vanlig løk i Tonic water.

Er ikke helt sikker på det? Men kan hende. Pølsene med tilbehør var mye bedre i gamle dager..

• Liker 1
Skrevet (endret)
Jarmo skrev (7 minutter siden):

Er ikke helt sikker på det? Men kan hende. Pølsene med tilbehør var mye bedre i gamle dager..

Ei som har jobbet i pølsebua, som var på Randabergveien i Stavanger ga meg oppskriften.

De skrøt sånn av løken, ville ha oppskriften, skulle bare ha visst hvor enkel den var.

Tror det var mye den, det gikk på i den tiden, på de fleste pølsebuene, kjenner den igjen, liksom.

Endret av Karltorbj
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
:utakt skrev (På 30.3.2026 den 20.34):

Vi hadde ovnsbakt steinbit i dag. Det ble litt fiasko? Eller kanskje det skal være sånn, jeg har ikke spist steinbit før. Veldig lite smak i fiskekjøttet, vi burde krydret den mer. Masse bein overalt, og tykt fiskekjøtt man omtrent kunne skjære som biff. Ingen høydare. 90 kr for middag til to var ikke noen dårlig deal, da. 

Vi hadde hjemmelaget rotmos og en saus til.

Er du sikker på at det var steinbit, for steinbit er kjent for å ha lite bein. Steinbit er også kjent for å ha en nesten "kjøttaktig" konsistens. Blir den hard eller tørr så har du stekt den for lenge, eller brukt for høy varme.

Skrevet
Jalla21 skrev (3 minutter siden):

Er du sikker på at det var steinbit, for steinbit er kjent for å ha lite bein. Steinbit er også kjent for å ha en nesten "kjøttaktig" konsistens. Blir den hard eller tørr så har du stekt den for lenge, eller brukt for høy varme.

Stoler på at de i ferskvaredisken ikke lurte meg. Det var nok steinbit. Den var absolutt ikke tørr, men konsistensen ble litt rar? Kanskje den skulle hatt noen minutter lenger i ovnen, jeg vet ikke. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
Jalla21 skrev (29 minutter siden):

Synes den er litt oppskrytt jeg.

Synes også den er tam, har lite smak.

Rart med det, når det er sjeldent og lite av det, da blir det dyrt, flott og godt, gir status og luksusfølelse.

Akkurat som de forferdelige multene, krabbe kontra hummer freks. Fordelene med steinbit og hummer, er jo mindre jobbing, men ellers, er det jo ikke så bra.

Torsk og lyr er mye bedre fisk.

Endret av Karltorbj
Skrevet
:utakt skrev (13 timer siden):

Stoler på at de i ferskvaredisken ikke lurte meg. Det var nok steinbit. Den var absolutt ikke tørr, men konsistensen ble litt rar? Kanskje den skulle hatt noen minutter lenger i ovnen, jeg vet ikke. 

Konsistensen kan bli litt som reke og scampi. Litt "klumpete" når man tygger den. Ellers så har jeg tilberedt steinbit noen ganger og vet den kan være litt vanskelig å få til. Min beste suksess med den involverer mye smør, mye salt og pepper, rømme og finklipt gressløk til pynt.

• Liker 1
Skrevet

Deilig marmorert entrecôte i dag, med spinat dynket i salt og hvitløk. Kjøttet ble fisket ut av datodisken i dag morges, så billig ble det også🤩

20260408_152408.jpg

• Liker 1
  • Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...