Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2019


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror dere det blir på samme måte som i fjor med innkallingen? At man først får en infomail om hvor tid man kan melde seg opp til opptaket, eller blir det mulighet for å melde seg opp allerede når mailen kommer?

 

Husker i fjor så kunne man sitte klar på en nettside og vente på å melde seg opp.

 

I henhold til informasjonen på skolens nettsider, er det slik det foregår i år også, ja. Det er derfor jeg synes det er litt merkelig at vi trolig skriver 06. mai før den første mailen dukker opp. Så sent var det ikke forrige gang jeg søkte i 2017. 

Endret av CallValley
Lenke til kommentar

I henhold til informasjonen på skolens nettsider, er det slik det foregår i år også, ja. Det er derfor jeg synes det er litt merkelig at vi trolig skriver 06. mai før den første mailen dukker opp. Så sent var det ikke forrige gang jeg søkte i 2017.

Ja, det er litt merkelig. Slik jeg husker det fra i fjor fikk man mail i slutten av april og meldte seg opp allerede 1.mai. Spent på hvilken informasjon som kommer i mailen i år.
Lenke til kommentar

Ja, det er litt merkelig. Slik jeg husker det fra i fjor fikk man mail i slutten av april og meldte seg opp allerede 1.mai. Spent på hvilken informasjon som kommer i mailen i år.

Ifjor startet oppmeldingen onsdag 2 mai, og første opptaksuke var uken etter, siden opptakene ikke begynner før uke 20 i år tipper jeg det er derfor mailen ikke har kommet enda. Regner med at den kommer på mandag og at oppmeldingen starter onsdag eller noe :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er mulighetene for å gå phs samtidig som man har hund? Er skoledagene tilnærmet vanlig arbeidsdag. Når det kommer til leiropphold osv er ikke hunderase noe problem. Tenker hovedsakelig på skolehverdagene generelt.

 

Hei! Det er fler som har hund på mitt kull, dette har ikke vært et problem for de jeg kjenner. De lengste skoledagene varer fra 0815-1545, men det er ikke så ofte! Nå i eksamens perioden har noen av de hatt hunden med på skolen, og noen har valgt å levne hunden hjemme hos familien etter påsken da det er en hektisk periode! PHS skal endre hele studieplanen, så deres timeplan blir nok annerledes og forhåpentligvis får dere et mye mindre hektisk halvår enn vi har nå med 10 eksamener siste halvår   :)

Endret av Nord39
Lenke til kommentar

Hei! Det er fler som har hund på mitt kull, dette har ikke vært et problem for de jeg kjenner. De lengste skoledagene varer fra 0815-1545, men det er ikke så ofte! Nå i eksamens perioden har noen av de hatt hunden med på skolen, og noen har valgt å levne hunden hjemme hos familien etter påsken da det er en hektisk periode! PHS skal endre hele studieplanen, så deres timeplan blir nok annerledes og forhåpentligvis får dere et mye mindre hektisk halvår enn vi har nå med 10 eksamener siste halvår   :)

 

Takk for svar :) Kjenner at det frister å søke phs etter hvert, da det er det som alltid har vært planen. Ble værende litt lenger i forsvaret enn jeg hadde trodd, så da har man plutselig etablert seg med hus og hund.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...