Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2019


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, har noen lyst til prøveteste fysiske testene sammen?

Er nok lurt og kunne teste opptaket sammen med noen, og få noen til å pushe deg gjennom. For min del, og sikkert en del andres her inne tror jeg mange setter pris på en viss form for anonymitet. Anbefaler deg å alliere deg med en god venn eller treningspartner og kjør hele opptaket sammen. Jeg testet løpetesten sammen med en kollega for et par uker siden, for å sjekke hvor i løypa jeg lå, og var godt å få stresset ned et par hakk før det virkelig gjelder :)

Lenke til kommentar

Er nok lurt og kunne teste opptaket sammen med noen, og få noen til å pushe deg gjennom. For min del, og sikkert en del andres her inne tror jeg mange setter pris på en viss form for anonymitet. Anbefaler deg å alliere deg med en god venn eller treningspartner og kjør hele opptaket sammen. Jeg testet løpetesten sammen med en kollega for et par uker siden, for å sjekke hvor i løypa jeg lå, og var godt å få stresset ned et par hakk før det virkelig gjelder :)

Skjønner, takk for svar

Lenke til kommentar

Hei. Har et spørsmål angående svømmingen. Når man går over til å svømme den siste lengden på rygg, er det da tillatt å sparke ifra med føttene mens man holder i kanten med hendene og har magen mot kanten før man begynner å svømme på ryggen? Gjorde det ifjor og fikk ingen tilbakemelding på at det ikke var lov, men tenkte jeg bare skulle høre. På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har et par spørsmål jeg håper noen tar seg bryet med å besvare.

 

1) Blir alle søkere kalt inn til fysiske tester/intervju, såfremt PC-testene er bestått?

 

2) I hvilken grad vil fremmedspråk påvirke seleksjonen? Jeg snakker nemlig flytende russisk. Er dette relevant i det hele tatt?

 

Lykke til alle søkere!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har et par spørsmål jeg håper noen tar seg bryet med å besvare.

 

1) Blir alle søkere kalt inn til fysiske tester/intervju, såfremt PC-testene er bestått?

 

2) I hvilken grad vil fremmedspråk påvirke seleksjonen? Jeg snakker nemlig flytende russisk. Er dette relevant i det hele tatt?

 

Lykke til alle søkere!

 

De som har mulig å komme inn med snittet sitt (evt forbedre frem mot sommeren) blir kalt inn. Er det som er gitt iallefall. Fremmedspråk gir deg ingen fordeler for å komme inn på skolen. Er derimot svært positivt sett opp mot jobb senere :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har et par spørsmål jeg håper noen tar seg bryet med å besvare.

 

1) Blir alle søkere kalt inn til fysiske tester/intervju, såfremt PC-testene er bestått?

 

2) I hvilken grad vil fremmedspråk påvirke seleksjonen? Jeg snakker nemlig flytende russisk. Er dette relevant i det hele tatt?

 

Lykke til alle søkere!

 

Som han over meg sa så hjelper det ingenting at du er god i russisk mtp å komme inn på studiet, desverre!

 

Men det er et ganske solid pluss at du kan det mtp jobbsituasjon etter studie. Vet at personell som kan fremmedspråk, spesielt russisk, er høyt ettertraket ellers i arbeidslivet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Det å kunne russisk er nok dessverre ingen fordel mtp. jobbsituasjonen heller, med mindre man søker på en stilling der det spesifiseres at kunnskap i russisk er en fordel eller et krav. Men en fordel når man først er på jobb, det er det selvfølgelig!

Lenke til kommentar

Er det noen her som vet ca dato og kl man kan melde seg opp til de fysiske prøvene?

Starten av mai. Påmeldingen bruker og åpne 09:00. Anbefaler og ikke legge planer før hvertfall et par timer etter. I fjor åpnet påmeldingen 09:00, men pågrunn av feil så var det ikke mulig å melde seg opp før 12-13.

De sender e-post noen dager i forveien med info.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det positivt å kunne snakke et fremmedspråk. Kan selvfølgelig være drøssevis av arbeidsgivere som bryr seg katta om du kan russisk eller har vært i Forsvaret, men for mange så gjør det deg nok mer interessant og vil føre til lettere mulighet for jobbintervju.

Endret av Deschain
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg har to venner som søker utdanning med bakgrunn i realkompetanse. Begge har en del år i Forsvaret i baggasjen, noe som sikkert anses som litt relevant?

Blir søkere med slik utdanningsbakgrunn nedprioritert?

Forsvaret er meget relevant når man søker på bakgrunn av realkompetanse. På sidene til phs har de en liste med hva slags yrkesbakgrunn man kan benytte med tanke på realkompetanse. Jeg vet ikke hvordan søkere med realkompetanse prioriteres, og om det er en viss prosentandel de tar inn eller hva. Ta kontakt med opptakskontoret, tror de kan gi et mer presist svar :)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det positivt å kunne snakke et fremmedspråk. Kan selvfølgelig være drøssevis av arbeidsgivere som bryr seg katta om du kan russisk eller har vært i Forsvaret, men for mange så gjør det deg nok mer interessant og vil føre til lettere mulighet for jobbintervju.

Jeg mener også det er positivt og kunne fremmedspråk, men usikker på om det er noe som vektlegges på egnethetsvurderingen slik det ble spurt om.

Lenke til kommentar

Ser jeg glemte å siterte. Refererte til en lenger oppe som gikk på jobbmuligheter :) Nei på egnethet baserer det seg kun på tester under opptak. Erfaring fra Forsvaret kan jo naturligvis få dem til å danne seg et inntrykk av deg under intervjuet, men ellers intet.

 

(Ser at enheten min er lite samarbeidsvillig. Får ikke svart på folka innlegg)

Endret av Deschain
Lenke til kommentar

Ser jeg glemte å siterte. Refererte til en lenger oppe som gikk på jobbmuligheter :) Nei på egnethet baserer det seg kun på tester under opptak. Erfaring fra Forsvaret kan jo naturligvis få dem til å danne seg et inntrykk av deg under intervjuet, men ellers intet.

 

(Ser at enheten min er lite samarbeidsvillig. Får ikke svart på folka innlegg)

Ja absolutt enig angående jobbmuligheter. Mener det er et stort pluss og kunne flere språk uavhengig av hvilke det er.

Forsvaret vil nok være med å gi et inntrykk ja, jeg angrer selv på at jeg ikke har noen erfaring fra Forsvaret. Skal sies at selv uten førstegangstjeneste så ble jeg funnet egnet i fjor, så det er jo ikke noe krav, men er absolutt et pluss :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja absolutt enig angående jobbmuligheter. Mener det er et stort pluss og kunne flere språk uavhengig av hvilke det er.

Forsvaret vil nok være med å gi et inntrykk ja, jeg angrer selv på at jeg ikke har noen erfaring fra Forsvaret. Skal sies at selv uten førstegangstjeneste så ble jeg funnet egnet i fjor, så det er jo ikke noe krav, men er absolutt et pluss :)

 

Det er alltid et pluss å kunne flere språk, men med mindre man kan vise til at man har X antall studiepoeng og grad innen et språk, så vil det nok ikke bli vektlagt i en søknadsprosess til en politistilling. I det private næringslivet derimot finnes det nok flere steder det er relevant. Jeg ønsker bare ikke at noen skal bli skuffet når de finner ut at flerspråkligheten ikke ga dem noen fordel i søknadsprosessen.

 

Å ha vært i forsvaret er helt irrelevant for gjennomføring av politiutdanning i dag. Det er ikke noe krav, og øker ikke sjansen for å bli funnet egnet. Det er heller ikke slik at de som har bakgrunn fra forsvaret konsekvent får bedre resultater på PHS. Ikke at det er negativt å ha vært i forsvaret, men mitt tips er å ikke bli "den personen" som skal referere alt til hvordan hen lærte det i forsvaret. Hint: Folk blir fort lei av å høre det maset. Ikke føl at du stiller med noe handicap dersom du ikke har vært i forsvaret. Bekymret for at du ikke har tatt i et våpen før PHS? Meld deg inn i skytterlag/pistolklubb, og vips så blir du en langt bedre skytter enn de fleste rekker å bli iløpet av førstegangstjenesten uansett!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...