Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2019


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som tenker seg til Bodø? Evt hvor dere planlegger å bo første året? :)

Et tips! Dersom du har bil, så gjerne bosett deg et stykke unna mørkved. Kollektivtilbudet kjenner jeg ikke til. Prisene på selve mørkved er ganske stive, dersom man inne finner en studentbolig eller et kollektiv. På Alstad er prisene også stive, men redusert fra mørkved. Ca 15-20min gange til skolen.

Lenke til kommentar

Et tips! Dersom du har bil, så gjerne bosett deg et stykke unna mørkved. Kollektivtilbudet kjenner jeg ikke til. Prisene på selve mørkved er ganske stive, dersom man inne finner en studentbolig eller et kollektiv. På Alstad er prisene også stive, men redusert fra mørkved. Ca 15-20min gange til skolen.

Hadde studentboligene på mørkved som et ganske greit alternativ. Er jo over 5 k for en hybel, men får dog eget kjøkken og bad, noe som er et ganske bra pluss for meg. Ser også for meg at det blir enklere å være sosial hvis man bor på studentboligene, i starten ihvertfall

Lenke til kommentar

Heisann! Prøver meg igjen i år med litt sterkere snitt. Søker med 51.3 i snitt og har Oslo på førstevalg og Stavern på andrevalg. Jeg lurer på om noen vet hvilken dato studiestart er? Tenker nemlig å dra på en ferie i slutten av juli/starten av august, men vil ikke risikere noe om jeg skulle være så heldig å klare det i år :)

Lenke til kommentar

Noen som vet om vi får tilsendt en ny link imorgen klokken 10? Så det var en link i eposten i går som ikke fungerer og lurer på om det er den man skal bruke. Da jeg søkte i fjor hadde det skjedd en feil med søknaden min så jeg måtte ringe de og de satt meg opp på en dato, så har aldri gjort dette før hehe :)

Lenke til kommentar

Heisann! Prøver meg igjen i år med litt sterkere snitt. Søker med 51.3 i snitt og har Oslo på førstevalg og Stavern på andrevalg. Jeg lurer på om noen vet hvilken dato studiestart er? Tenker nemlig å dra på en ferie i slutten av juli/starten av august, men vil ikke risikere noe om jeg skulle være så heldig å klare det i år :)

Lykke til, samme her! :-) når det gjelder oppstart så fant jeg en timeplan for B2 studenter fra i fjor hvor de startet opp 20 August, og det kan høres fornuftig ut at det er rundt den tiden ut i fra tidligere erfaringer med høyskoler i hvert fall. Vil gjette det enten starter i uke 33 eller 34, også er jeg ikke sikker på hvordan de gjør det med fadderuke :)

Endret av gullhår96
Lenke til kommentar

Ligger ann til 52 poeng og planlegger å søke Stavern neste år, med mindre skolen der legges ned. Da søker jeg Bodø. Jeg har hund og tenker å kjøpe egen leilighet, så tips om steder settes stor pris på! Hva sier magefølelsen deres om Stavern blir lagt ned eller ikke?

Lenke til kommentar

Ligger ann til 52 poeng og planlegger å søke Stavern neste år, med mindre skolen der legges ned. Da søker jeg Bodø. Jeg har hund og tenker å kjøpe egen leilighet, så tips om steder settes stor pris på! Hva sier magefølelsen deres om Stavern blir lagt ned eller ikke?

Er vel snakk om at det kommer et nedtrekk, men når dette skjer er jo helt umulig og si. I følge politikerne skulle det jo ikke være et nedtrekk i fjor, før de plutselig bestemte seg for å legge ned Kongsvinger 15.mai.

Om det kommer i år, neste år eller året etter blir vel mest spekulasjoner.

Lenke til kommentar

Ligger ann til 52 poeng og planlegger å søke Stavern neste år, med mindre skolen der legges ned. Da søker jeg Bodø. Jeg har hund og tenker å kjøpe egen leilighet, så tips om steder settes stor pris på! Hva sier magefølelsen deres om Stavern blir lagt ned eller ikke?

 

Hmm.. Magefølelsen ja :hmm: Jeg tror vel ikke at Stavern legges ned. I alle fall ikke på en god stund! Men hva vet jeg :laugh: Ville kanskje ikke kjøpt leilighet før jeg visste dette mer sikkert? :) Men det vet man jo sikkert mer om neste år, om du ikke søker før da. Får man jo håpe på :)

Endret av Cleo
Lenke til kommentar

Hadde nok valgt Oslo jeg også, men blir ikke aktuelt å gi fra meg bikkja, hehe. Har dere noen relevant fra tidligere? :)

Relevant og relevant men har pedagogikk, og det er jo noe man kan få bruk for i det meste :)

Når det gjelder nedleggelser av studieplasser har det hvertfall vært skrevet opp og ned i mente på politiforum i år at det er Stavern som er utsatt når den tid kommer hvertfall.

 

Personlig har jeg Oslo 1, Stavern 2 og Bodø 3 i år. Tror nok at det skal holde hardt og komme inn i Oslo, men krysser fingre og tær!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...