Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2019


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Hvor har du tenkt til å ta fysisk test? Vet at i Oslo er bassenget 12,5m langt. Det betyr mye vending pga flere lengder. Hvis du ikke får til vending under vann så sparer du ekstremt mye energi på å bare snu deg ved kanten og sparke godt i fra!

75 av meteorene er valgfritt. Ca 6 lengder i 12,5m bassenget i Oslo. De 2 siste er på ryggen. Det er ganske avslappende og du kommer langt med gode tak og spark. Det er ikke lov å svømme ryggsvømming med hender bak hodet.

 

Tips til styrke tester/ pullups gutt: gå i T-skjorte. Fordi om du går i genser på den brettes opp til albue. Fordi de skal se at du har rette albuer.

 

Masse lykke til på tester! Har gjort dette før i Oslo, så om noen har spørsmål så spørr i vei.

 

BTW: hallen som har løpetesten i Oslo er det dårlig luft. Drikk vann og sørg for ar halsen din er våt før du løper.

Treningstips er 4x4. 12-13km i timen. Da kommer du 800-meter på Litt over 4 min. Det gir deg ca 2 min til å legge deg ned på mage og rygg. Totalt 36 ganger. 18 mage og 18 rygg. 120 dele på 36 er 3,3 sekunder. På mage bruker du 1-2 sekunder fra du er nede til du er oppe. Rygg ca 2-3. Merk! Det vil gå lenger tid ettersom du blir mer sliten.

Du kan også tenke akselerasjon fra du har lagt deg til hjørnett.

Jenter løper 700meter. Så dere trenger ikke like høy hastighet. Samt at dere har 2.40 på svømming og ikke 2.30.

Benk er som benk er. Sørg for å klare 1-2 over det som er forventet i og med ar du kanskje kan få en underkjent repetisjon. Da må du gjøre en til. Samme med pullups. Mengdetrening som er nevnt tidligere er det eneste som fungerer.

Ca 0-5 som stryker på fysisk opptak. Fysisk kan være stressende. Det er mange som ser på at du utfører testene. Har du konkurranseinnstinkt eller er ekstremt motivert så går dette bare bra :) tro på dere selv. Alle er litt stresset.

Dette var et veldig fint tips! Støttes! Endret av Deschain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det første gang på opptak? En faktor man tar med seg inn på opptaket er adrenalinet og man får noen uante krefter når det virkelig gjelder! Jeg vet selv at løpingen blir ren smerte, men testen er kort. Man har vondt i 5-6 minutter så er det over.

 

Va på opptak for 3 år siden faktisk, da mener jeg at jeg manglet vertfall 2 runder på løpingen. På selve testen brukte jeg kun noen få sekunder for mye.. så satser på uante krefter denne gangen også:D

Lenke til kommentar

Fungerer den enda ikke for deg? Da ville jeg ha prøvd å ta kontakt med PHS :) Jeg har allerede fått meldt meg opp til opptak.

Samme her, kom inn på siden noen minutter før kl. 10:00, så kunne jeg gå inn å melde meg opp akkurat kl. 10:00.

Lenke til kommentar

Jeg har også meldt meg opp, venta 10 min inne på linken og så på nedtellingen :) Når skal folk ha tester? Selv valgte jeg den siste uka da det passer best med eksamen også har jeg litt mer tid til å svømme hehe.. kunne ha hatt det før men da slipper jeg å stresse med det oppi eksamen :)

Lenke til kommentar

Jeg har også meldt meg opp, venta 10 min inne på linken og så på nedtellingen :) Når skal folk ha tester? Selv valgte jeg den siste uka da det passer best med eksamen også har jeg litt mer tid til å svømme hehe.. kunne ha hatt det før men da slipper jeg å stresse med det oppi eksamen :)

Valgte 11.Juni i Krsand av samme grunner som deg ? hvor skal du?

Endret av Politisøker
Lenke til kommentar

Ut i fra mine beregninger på plasser totalt tilsvarer det ca. 1325 plasser som folk kan melde seg opp til fordelt på alle 4 stedene ca 656 - 350 - 164 - 155. Ta beregning til feil margin på en del personer som allerede har fylt plassene jeg ikke fikk telt opp. Maks 1400-1500 personer. som har kommet inn til fysisk opptak av 4063 søkere totalt. hvorav 2789 som førstevalg. Tok bilder av alle stedene med en gang jeg kom inn for å så telle opp hvor mange ledige plasser. Hadde det vært 700 plasser, 400 plasser, 200 plasser og 200 plasser hadde total summen blitt 1500 plasser totalt. Så for de som lurer vet vi sånn ca. hvor mange som har kommet inn til fysisk. 

 

Ønsker alle masse masse lykke til. Kanskje vi ses i Oslo for de som skal ditt. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...