Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2019


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan ligger folk her inne an til fysisk opptak egentlig? :)

Og jentene her inne; hvordan øver dere til bom?

 

Tror jeg ligger ganske greit an, men så blir man jo litt nervøs når man tenker på opptak likevel :laugh:

Føler jeg ligger greit an i alle øvelser bortsett fra løp, den er noooe usikker pga en skade. Men regner med det skal gå! Blir selv veldig nervøs før opptaket uansett om jeg føler jeg ligger bra an, så der er du ikke alene!

 

Til bom øver jeg i smithmaskin. Hever smithstangen til passelig høyde, legger en benk foran og gjør øvelsen slik. Det er litt vanskeligere enn på opptaket da bommen på opptaket er større.

Lenke til kommentar

Føler jeg ligger greit an i alle øvelser bortsett fra løp, den er noooe usikker pga en skade. Men regner med det skal gå! Blir selv veldig nervøs før opptaket uansett om jeg føler jeg ligger bra an, så der er du ikke alene!

 

Til bom øver jeg i smithmaskin. Hever smithstangen til passelig høyde, legger en benk foran og gjør øvelsen slik. Det er litt vanskeligere enn på opptaket da bommen på opptaket er større.

 

Skjønner! Skader er ikke noe særlig  :hm:  Krysser fingrene for at du klarer det! :)

 

Okei akkurat sånn jeg gjør det også faktisk :)

Lenke til kommentar

Hvordan ligger folk her inne an til fysisk opptak egentlig? :)

Og jentene her inne; hvordan øver dere til bom?

 

Tror jeg ligger ganske greit an, men så blir man jo litt nervøs når man tenker på opptak likevel :laugh:

 

Er ikke jente, men jentene jeg var i forsvaret med fikk veldig god progresjon ved å kjøre reps med strikk til man ikke klarer mer. Det er for øvrig en god måte å trene på som gutt også :)

Lenke til kommentar

Er ikke jente, men jentene jeg var i forsvaret med fikk veldig god progresjon ved å kjøre reps med strikk til man ikke klarer mer. Det er for øvrig en god måte å trene på som gutt også :)

 

Tusen takk for svar! Har faktisk en sånn strikk og trent det noe hjemme :) Veldig god trening, ja :) 

Lenke til kommentar

Hvordan ligger folk her inne an til fysisk opptak egentlig? :)

Og jentene her inne; hvordan øver dere til bom?

 

Tror jeg ligger ganske greit an, men så blir man jo litt nervøs når man tenker på opptak likevel :laugh:

Skal ha god kontroll på det fysiske, så er ikke kjempestresset, men nervene kommer nok uansett på opptaket ? mer spent på intervjuet!

 

Nå er ikke jeg jente, men har noe treningserfaring, og en god måte og klare flere repetisjoner i øvelser med kroppsvekt er negative repetisjoner. Løft deg opp/start øvelsen på toppen og slipp deg sakte sakte ned. Dette belaster musklene ekstremt, så anbefaler å ikke kjøre dette hver dag.

Lenke til kommentar

Skal ha god kontroll på det fysiske, så er ikke kjempestresset, men nervene kommer nok uansett på opptaket mer spent på intervjuet!

 

Nå er ikke jeg jente, men har noe treningserfaring, og en god måte og klare flere repetisjoner i øvelser med kroppsvekt er negative repetisjoner. Løft deg opp/start øvelsen på toppen og slipp deg sakte sakte ned. Dette belaster musklene ekstremt, så anbefaler å ikke kjøre dette hver dag.

 

Det gjør de nok :laugh: Kan jeg spørre hvor gammel du er? Er det første gang du søker? :) 

 

Ja så lurt! Det er tungt ja :laugh: Gjort det en del med pushups og bare det kjennes! Tusen takk for gode tips :) 

Lenke til kommentar

Skal ha god kontroll på det fysiske, så er ikke kjempestresset, men nervene kommer nok uansett på opptaket mer spent på intervjuet!

 

Nå er ikke jeg jente, men har noe treningserfaring, og en god måte og klare flere repetisjoner i øvelser med kroppsvekt er negative repetisjoner. Løft deg opp/start øvelsen på toppen og slipp deg sakte sakte ned. Dette belaster musklene ekstremt, så anbefaler å ikke kjøre dette hver dag.

 

Haha, negative reps ja! De tærer på :tease: Kunne ikke bevege armene på ei uke.

Lenke til kommentar

Det gjør de nok :laugh: Kan jeg spørre hvor gammel du er? Er det første gang du søker? :)

 

Ja så lurt! Det er tungt ja :laugh: Gjort det en del med pushups og bare det kjennes! Tusen takk for gode tips :)

Jeg er 26, og har søkt tidligere :) i fjor røk jeg dessverre pågrunn av nedtrekket av studieplasser, så har troen på at 2 tilleggspoeng fra høyskole gir studieplass i år :)

Absolutt verdt og teste ut. Selv økt fra 11 til 19 hangups med fokus på negative repetisjoner :)

Lenke til kommentar

Jeg er 26, og har søkt tidligere :) i fjor røk jeg dessverre pågrunn av nedtrekket av studieplasser, så har troen på at 2 tilleggspoeng fra høyskole gir studieplass i år :)

Absolutt verdt og teste ut. Selv økt fra 11 til 19 hangups med fokus på negative repetisjoner :)

 

Huff så kjedelig da :hrm: Får krysse fingrene for at du kommer inn i år! :) 

 

Så moro! Bra jobba! :) 

Lenke til kommentar

Hvordan ligger folk her inne an til fysisk opptak egentlig? :)

Og jentene her inne; hvordan øver dere til bom?

 

Tror jeg ligger ganske greit an, men så blir man jo litt nervøs når man tenker på opptak likevel :laugh:

 

 

Jeg har god kontroll på øvelsene i vann samt styrketestene. Løpingen mangler jeg enda en runde på.. men håper det skal gå til slutten av mai! Jeg øver med vanlig pullups med strikk, i tillegg har jeg fått prøvd et par ganger i en gymsal! Er også redd for å bli nervøs på selve opptaket og prøver dermed å teste meg såpass ofte at jeg føler jeg har stålkontroll

Lenke til kommentar

Jeg har god kontroll på øvelsene i vann samt styrketestene. Løpingen mangler jeg enda en runde på.. men håper det skal gå til slutten av mai! Jeg øver med vanlig pullups med strikk, i tillegg har jeg fått prøvd et par ganger i en gymsal! Er også redd for å bli nervøs på selve opptaket og prøver dermed å teste meg såpass ofte at jeg føler jeg har stålkontroll

Er det første gang på opptak? En faktor man tar med seg inn på opptaket er adrenalinet og man får noen uante krefter når det virkelig gjelder! Jeg vet selv at løpingen blir ren smerte, men testen er kort. Man har vondt i 5-6 minutter så er det over.

Lenke til kommentar

Noen som vet om vi får tilsendt en ny link imorgen klokken 10? Så det var en link i eposten i går som ikke fungerer og lurer på om det er den man skal bruke. Da jeg søkte i fjor hadde det skjedd en feil med søknaden min så jeg måtte ringe de og de satt meg opp på en dato, så har aldri gjort dette før hehe :)

Lenke til kommentar

Har dere noen tips i forhold til 100 meteren? Det er det eneste jeg sliter med i forhold til svømmingen, og jeg føler jeg har prøvd alt. Crawl blir jeg dødssliten av, får såvidt til 2 lengder, og jeg får meg ikke så godt fram med vanlig bryst, sparkene mine er liksom så dårlige at jeg såvidt kommer framover når jeg sparker.. Er utrolig stressa, og har prøvd veldig lenge å få det til. Kanskje jeg bare må akseptere at det ikke går :') Men hadde likevel satt pris på tips eller erfaringer. 

Lenke til kommentar

Har dere noen tips i forhold til 100 meteren? Det er det eneste jeg sliter med i forhold til svømmingen, og jeg føler jeg har prøvd alt. Crawl blir jeg dødssliten av, får såvidt til 2 lengder, og jeg får meg ikke så godt fram med vanlig bryst, sparkene mine er liksom så dårlige at jeg såvidt kommer framover når jeg sparker.. Er utrolig stressa, og har prøvd veldig lenge å få det til. Kanskje jeg bare må akseptere at det ikke går :') Men hadde likevel satt pris på tips eller erfaringer.

Jeg slet også ned svømming før opptak. Det eneste som hjalp for meg var mengdetrening. Søk på breaststroke på youtube. Det er en teknikk jeg lærte, hbor en har hodet under vann i glidefasene på bryst. Jeg lærte teknikken greit og kom meg igjennom opptaket.

 

Du kan også spare mye tid på å innøve gode vendinger med fraspark.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hvor har du tenkt til å ta fysisk test? Vet at i Oslo er bassenget 12,5m langt. Det betyr mye vending pga flere lengder. Hvis du ikke får til vending under vann så sparer du ekstremt mye energi på å bare snu deg ved kanten og sparke godt i fra!

75 av meteorene er valgfritt. Ca 6 lengder i 12,5m bassenget i Oslo. De 2 siste er på ryggen. Det er ganske avslappende og du kommer langt med gode tak og spark. Det er ikke lov å svømme ryggsvømming med hender bak hodet.

 

Tips til styrke tester/ pullups gutt: gå i T-skjorte. Fordi om du går i genser på den brettes opp til albue. Fordi de skal se at du har rette albuer.

 

Masse lykke til på tester! Har gjort dette før i Oslo, så om noen har spørsmål så spørr i vei.

 

BTW: hallen som har løpetesten i Oslo er det dårlig luft. Drikk vann og sørg for ar halsen din er våt før du løper.

Treningstips er 4x4. 12-13km i timen. Da kommer du 800-meter på Litt over 4 min. Det gir deg ca 2 min til å legge deg ned på mage og rygg. Totalt 36 ganger. 18 mage og 18 rygg. 120 dele på 36 er 3,3 sekunder. På mage bruker du 1-2 sekunder fra du er nede til du er oppe. Rygg ca 2-3. Merk! Det vil gå lenger tid ettersom du blir mer sliten.

Du kan også tenke akselerasjon fra du har lagt deg til hjørnett.

Jenter løper 700meter. Så dere trenger ikke like høy hastighet. Samt at dere har 2.40 på svømming og ikke 2.30.

Benk er som benk er. Sørg for å klare 1-2 over det som er forventet i og med ar du kanskje kan få en underkjent repetisjon. Da må du gjøre en til. Samme med pullups. Mengdetrening som er nevnt tidligere er det eneste som fungerer.

Ca 0-5 som stryker på fysisk opptak. Fysisk kan være stressende. Det er mange som ser på at du utfører testene. Har du konkurranseinnstinkt eller er ekstremt motivert så går dette bare bra :) tro på dere selv. Alle er litt stresset.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...