Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

54 minutes ago, JFM said:

Hvor billig bør et brukt 2080 Ti være for at man skal velge det framfor 3080?

Egentlig vil jeg si at det nå er gode tider for selgere av 2080Ti igjen. Med så dårlig tigjengelighet som vi vil ha fremover nå kan et brukt 2080Ti plutselig være mye mer interessant fremover. Det er nok ennå fler som vil prøve å kjøpe 3070 og tilgangen vil nok være like dårlig om ikke verre.

Sitter veldig mange med 10x0 eller 9x0 kort der ute som gjerne tar et 2080Ti til en god pris. Ingen vits med billigsalg når alternativene kommer til å være døgnfluer på lagerbeholdningen i lang tid.

Tror folk fortsatt helt fint får solgt 2080Ti kortene sine til 5K+ en stund fremover. Men jeg ville ikke ventet så veldig lenge med å legge de ut, det kommer også BF og det kan hende en del nettbutikker da vil prøve å kvitte seg med 20x0 stock.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
MrLuni skrev (50 minutter siden):

Har i7 7700k med rtx2080. Får 9000 i timespy.

På 3dmark så får folk 10200 med samme specs.

Hva kan jeg sjekke hva som bremser ytelsen?

Til 3dmark hatere: Jaaaaa vet, men det er en grei indikasjon på om maskina funker som den skal.

Tingen med 3DMark er at CPU score er ganske avhengig av hvor raskt minne du kjører, om CPU er overklokket, og om du har overklokket timingene. Cinebench R20 eller R15 er en bedre indikator på at ingenting er direkte galt der.

GPU score er også avhengig av overklokkede innstillinger.

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (6 timer siden):

Tingen med 3DMark er at CPU score er ganske avhengig av hvor raskt minne du kjører, om CPU er overklokket, og om du har overklokket timingene. Cinebench R20 eller R15 er en bedre indikator på at ingenting er direkte galt der.

GPU score er også avhengig av overklokkede innstillinger.

Han hadde hakket raskere ram, ellers klin likt.

Lenke til kommentar
MrLuni skrev (40 minutter siden):

Han hadde hakket raskere ram, ellers klin likt.

Disse to du snakker om?
https://www.3dmark.com/spy/1825747

https://www.3dmark.com/spy/13967865

Uansett, GPU-klokken din er i snitt på 1820 MHz, det er årsaken til at du får bare 10 000 GPU Score i stedet for 12 000 som et RTX 2080 kan klare på 2100 MHz

Videre vil minnetiminger ha mye å si på CPU score i 3DMark, du kan lett få et par hundre poeng ved å stramme inn tRRDS, tRRDL, tFAW, tWR, og tRFC uten å røre klokkefrekvensen på CPU.

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne
  • 2 uker senere...
14 minutes ago, JO0kk3 said:

Hva er det egentlig med folk på Finn.no som prøver selge 2070-kort for over 4000 kr? Edit: Det verste er et par til over 6000 😆 Blir det solgt?

For ikke lenge siden kjøpte jeg et Asus Strix 2070 Super for 3500,- som jeg 14 dager senere solgte for 4000,-.

Det var ikke min intensjon å tjene penger på det egentlig. Hadde jeg visst at 3080-leveransene skulle bli så treige hadde jeg heller beholdt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...