Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
On 9/6/2020 at 10:46 AM, Nizzen said:

De dårligste modellene blir elretur :p

Eller enda bedre - gi det bort til noen som vil sette pris på det :)

8 hours ago, Jarmo said:

HW-sykdom er en kostbar nødvendighet/hobby for folk med penger..^^

Vi mennesker kan bli avhengig av så mangt, også fungerer det som en stor distraksjon fra virkeligheten. For meg er virkeligheten ute i skogen, det er der jeg føler at jeg lever :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Nizzen said:

Det er trykkleif. Alt kan jo ikkje være riktig i "leaks". Det hadde vært for galt.

Tja, det jeg reagerer på er to ting, hvorav den ene kan være tyrkleif:

  1. Samme poengsum gir ulik prosent. Dette er sannsynligvis trykkfeilen.
  2. Samme ytelse for RTX 2070 Super som for RTX 2060 Super. Joda, det er kanskje ikke mer enn ca 15% ytelsesforskjell mellom disse kortene, men helt nøyaktig samme poengsum synes urealistisk.
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Aetius said:

Tja, det jeg reagerer på er to ting, hvorav den ene kan være tyrkleif:

  1. Samme poengsum gir ulik prosent. Dette er sannsynligvis trykkfeilen.
  2. Samme ytelse for RTX 2070 Super som for RTX 2060 Super. Joda, det er kanskje ikke mer enn ca 15% ytelsesforskjell mellom disse kortene, men helt nøyaktig samme poengsum synes urealistisk.

Det er mye penger i å fabrikkere leaks for å få masse sidevisninger, så om det er noen feil driter de nok i. Kan godt være helt fabrikerte leaks for alt de vi vet. Penger kommer inn i kassa til disse neddsidene, og andre nettsider som lager repotasjer av "leaks"
Jeg bryr meg katta om leaks stemmer, fordi jeg kommer ALDRI til å få "stock" resultater alikavel så lenge jeg synes tweaking og overklokking er gøy. Teste selv, så komme med en konklusjon er det beste for min del.

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
55 minutes ago, Cowboystrekk said:

Tror mange med 2080ti med 1080p og 1440p som vurderte å selge men hadde litt is i magen gjorde lurt i det. For de med 4k kan det se ut som en verdig investering med 3080 :)

Spørsmålet er hvor cpu bound testene i 1080 og 1440p egentlig er. Blir gøy å teste en cpu med skikkelig minne!

Desverre så ser det ut som det kjører makset ut av esken, så lite oc headroom i den 8nm noden mao

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (12 timer siden):

Spørsmålet er hvor cpu bound testene i 1080 og 1440p egentlig er. Blir gøy å teste en cpu med skikkelig minne!

Desverre så ser det ut som det kjører makset ut av esken, så lite oc headroom i den 8nm noden mao

Noen få tester jeg har sett viser at undervolt+overklokk kan bli en redning for OC da powerlimit er endel av problemet. Det ser ut som man fint kan redusere volt med 100-150mv med Afterburner.

Det er mindre CPU-flaskehals enn vi tror, 3080 er spesielt godt optimalisert for 4K. Techspot kom med ei forklaring:

We've looked deeper at the RTX 3080's performance at 1440p, so we want to comment on that. As far as we can tell, CPU bottlenecking alone is not the explanation. The reason comes down to Ampere's architecture and the change to the SM configuration that we mentioned in the introduction. The 2x FP32 design can only be fully utilized at 4K and beyond. This is because at 4K the portion of the render time per frame is heavier on FP32 shaders. At lower resolutions like 1440p, the vertice and triangle load is identical to what we see at 4K, but at the higher resolution pixel shaders and compute effect shaders are more intensive and take longer and therefore can fill the SMs FP32 ALUs better.

 

Endret av Cowboystrekk
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Cowboystrekk said:

Techspot kom med ei forklaring

Det var akkurat det samme som Tech Jesus Steve sa også, vet ikke hvem som sa det først jeg. Men hvor mange er det som spiller i 4K da...? De fleste som spiller online skytespill, spiller i 1080p, og her har CPU og RAM en del mer å si.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Mumriken said:

Ja, er ikke sikkert jeg får tak i 3090 så best å sikre seg 

Det hadde isåfall blitt lenge for deg å sitte med det AMD kortet hvis 3090 korta ikke kommer før i November ellerno. Hvis det stemmer at 3090 er bare 20% raskere enn 3080, så betaler man ganske mye for den extra ytelsen.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Betroz said:

Det hadde isåfall blitt lenge for deg å sitte med det AMD kortet hvis 3090 korta ikke kommer før i November ellerno. Hvis det stemmer at 3090 er bare 20% raskere enn 3080, så betaler man ganske mye for den extra ytelsen.

Ja, grøss.. Er drittlei nå ?
Bestiller hvertfall 3090 så tar jeg stilling til om jeg synest det er verdt det etterhvert

Lenke til kommentar
Betroz skrev (47 minutter siden):

Det var akkurat det samme som Tech Jesus Steve sa også, vet ikke hvem som sa det først jeg. Men hvor mange er det som spiller i 4K da...? De fleste som spiller online skytespill, spiller i 1080p, og her har CPU og RAM en del mer å si.

Jeg har inntrykk av at mange spiller f.eks bilspill, flight sim etc på 4K tven sin. Her kommer 3080 virkelig til sin rett. Mange spiller helt andre ting enn online skytespill. Flere av de mest populære spillene gjennom tidene er jo rene solospill, eks Witcher 3, Metro-serien etc. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...