Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MultiGamerClub skrev (8 timer siden):

Ser flere og flere dumper kortene sine på brukt-markedet, er det egentlig verdt og plukke opp et 2080 slash ti kort for en billig penge? Har en bekjentes unge som har lyst på topp-grafikker så denne marked-dumpen passer egentlig veldig bra..

RTX 20xx kortene er jo fortsatt gode kort. Bruktprisen vil selvfølgelig presses ned av de nye kortene. Må vurdere prisen i forhold til RTX 3070 og eventuelle andre nye kort.

Lenke til kommentar
MultiGamerClub skrev (15 timer siden):

Ser flere og flere dumper kortene sine på brukt-markedet, er det egentlig verdt og plukke opp et 2080 slash ti kort for en billig penge? Har en bekjentes unge som har lyst på topp-grafikker så denne marked-dumpen passer egentlig veldig bra..

For 3500kr ja. 

Lenke til kommentar
MultiGamerClub skrev (16 timer siden):

Ser flere og flere dumper kortene sine på brukt-markedet, er det egentlig verdt og plukke opp et 2080 slash ti kort for en billig penge? Har en bekjentes unge som har lyst på topp-grafikker så denne marked-dumpen passer egentlig veldig bra..

2080Ti for 3500kr er nok en grei deal, ville ikke betalt mye mer hvert fall.

Bare pass på at du får med kvittering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Merko skrev (6 timer siden):

Du kan vel få erstattning samme / tilsvarende vare. mao 3070.

Rent lovmessig, så vil ikke 3070 være en erstatning. Dette fordi det er en annen tier og ikke minst, den matcher ikke 2080Ti på VRAM. Så man skal ALDRI godta noe sånt. 

Det samme gjelder overalt egentlig. La oss si du søler kaffe over laptopen din med i7 prosessor. Da kan du ikke få en laptop med i3 som ertatning på forsikringa (selv om f.eks. ytelsen til i3en nå plutselig skulle vise seg å være bedre en i7en pga forbedringer i arkitektur, klokkefrekvens økning osv). 

Så i mine øyne kan man ikke engang erstatte et 2080Ti med RTX 3080, da RTX 3080 "kun" har 10GB VRAM. Evt. må det bli 3090 eller pengene tilbake.

Lenke til kommentar

Tenkte litt på dette med bruktpriser, det må bli ganske små forskjeller mellom de forskjellige kortene:

2060: kr 2500

2060 Super: kr 3500

2070: kr 3500

2070 Super: kr 4000

2080: kr 4000

2080 Super: kr 5000

2080 Ti: kr 6000

(prisene har jeg bare funnet på for å illustrere poenget, ta de med en klype salt)

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Svein M said:

Tenkte litt på dette med bruktpriser, det må bli ganske små forskjeller mellom de forskjellige kortene:

2060: kr 3000

2060 Super: kr 3500

2070: kr 3500

2070 Super: kr 4000

2080: kr 4500

2080 Super: kr 5000

2080 Ti: kr 6000

De dårligste modellene blir elretur :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
OddZen skrev (10 minutter siden):

Har sagt farvel til mitt 2080ti MSI gaming trio kort. Solgte lokalt så han fikk en grei pris opp mot det jeg sikkert kunne fått. Knallbra kort, men nå er det videre til ny serie. Farvel! 5500.. 

HW-sykdom er en kostbar nødvendighet/hobby for folk med penger..^^

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Jarmo skrev (3 minutter siden):

HW-sykdom er en kostbar nødvendighet/hobby for folk med penger..^^

Jepp, vi er bortskjemt som bare det! Prøvde å stå imot og ikke lese på forumet og andre artikler når ny release kom, men jeg tapte sannelig mot hypen og grådigheten!

Endret av Jarmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...