Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe som vet om den nye FE RTX 2080 vifta blåser varmen ut bak? Altså er det ett blower kort? Vurderer å bestille rett fra nvidia

 

Ser ikke slik ut. Synd spør du meg. Likte designet på 1080 FE kortene godt.

 

Må nok ta til takke med noe ala dette. Ser dog helt jævlig ut :p

 

https://www.komplett.no/product/1090962/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-geforce-turbo-rtx-2080ti

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Ser ikke slik ut. Synd spør du meg. Likte design på 1080 FE kortene godt.

 

Må nok ta til takke med noe ala dette. Ser dog helt jævlig ut :p

 

https://www.komplett.no/product/1090962/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-geforce-turbo-rtx-2080ti

 

Ikke søren. Da venter jeg heller på AIO. Må nemlig være stillegående. Han skrøt fælt av hvor stillegående den nye kjøleren var. Hvis det ikke er en blower så er det jo litt bingo da.  

Lenke til kommentar

tja.. 1000 dollar kort gir en pris på ca 8500,- *1,25 =  10 625,- som basis absolutt minimum. I tillegg kommer frakt, ekstra distribusjon, personal kost og ikke minst 5 års reklamasjonsrett (det er IKKE gratis).. så er man fort over 12 500..

 

Så Ikke veldig overrasket over de prisene.

 

Og selvsagt kommer Nvidia til å være helt Nvidia nå som de kan dominere markedet alene.

Lenke til kommentar

Tast koden og lukk øya mens du trykker OK :p

Blir nok et TI her etterhvert, 9 eller 12 tusen spiller liksom ikke så stor rolle. 2 kort er uansett uaktuelt.

Det blir spennende å se ytelsen og støyen på stock kjøleren på TI, kan man overleve med dette eller må det på blokk?

Mange som klager på prisen men det er jo bare å ikke kjøpe. Hvis ingen kjøper må de sette ned, men det tror jeg ikke skjer. Nvidia har enorm etterspørsel og mining brukere tar store mengder kort uten å fundere på prisen. Elektronikk i dag er ikke dyrt, men det skjønner ikke de som aldri har vært med på kjøret på 90-tallet. Uansett så er ytelsen på toppkort alltid "høy" relativt sett i forhold til kroner/fps.

Lenke til kommentar

Bare å lukke øya :p Men selv om man har råd så er det grådig frustrerende at ytelsen er en føkkings hemmelighet. Jeg kan betale 10k, jeg kan til og med betale 15k, men da skal jeg pokker meg ha tilsvarende ytelse pr krone også. Når toppkortene de to siste årene har ligget på rundt 7k, så forventer jeg dobbel ytelsesøkning for 13k. 

Lenke til kommentar

Må si eg blei veldig overraska over dei høge prisane, men dollaren er eksepsjonell høg akkurat for tida og vil nok falle nærmare mot 8.00-7.50

Foreløpig venter eg, er alltid kort på lager seinare. Og for ein meir riktig pris også.

Det sa "alle" da 1080ti kom. Kjøpte for 7500kr dag 1, og prisen steg og steg etterpå.  :wee:

Lenke til kommentar

1080 Ti kom for seg selv. I denne omgang har vi 2080 og 2080 Ti på likt, så det bør bety at det er mindre sannsynlighet for at det er vanskelig å levere kort. Så håper at det å vente ikke er en dum avgjørelse. Jeg kjøpte både 1080 og 1080 Ti til flotte priser (selv om jeg venta litt). Håper på en mulighet til maks 10-11.000 for 2080 Ti evnt enda billigere med Power eller en annen overraskelse slik jeg fikk 1080 Ti. 

Lenke til kommentar

Jeg synes akkurat det er kortet med det beste utseendet.  Enkelt, stilrent, null fjortis-jalla.  Hvis det ikke er helt flymotor så er det akkurat det kortet jeg helst vil ha.

 

Hver sin smak, det. Jeg foretrekker utseende på nvidia sine FE blower kort :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

De sendes ikke ut før om 1mnd så skrur Komplett ned prisen i mellomtiden så BØR folk avbestille og bestille på nytt for å gi dem en lærepenge :p

 

Komplett prismatcher innenfor 60 dager åpent kjøp. Så blir produktet billigere i løpet av 60 dager så får du refundert mellomlegget om du ber om det.

Lenke til kommentar

Som sagt; 2080Ti gir litt mening siden det tross alt har 20% flere CUDA cores enn 1080Ti, og 13% flere enn Titan Xp, og dermed blir en ny performance king. Titan Xp koster jo faktisk også fremdeles (enn så lenge) $1200.

 

Men RTX2070 har faktisk færre CUDA cores enn GTX1080, og lavere boost frekvens fra fabrikk. Og med Tensor/RT cores, er det ikke gitt at RTX kan klokke like høyt som GTX1080 heller. Her blir det altså sannsynligvis snakk om å betale mer for et tregere kort enn forrige generasjons. Så jeg sliter litt med å skulle anbefale et 6000Kr+ RTX2070 til noen, over et GTX1080 som man i dag får for 5000Kr. Når eneste fordel, er at i noen spill, så vil man kunne se refleksjoner av ting som ikke er direkte synlig...

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo sykt mye tech i RTX-serien. Egentlig billig i forhold til hva du får og hvor mye R&D som er lagt ned i dette.

 

Det som virket mest imponerende er at de har fått til lik visuell ytelse som DGX ved hjelp av deep learning spillmodeller som er generert av DGX (cluster) om man skal tro Jensen. Her tror jeg de har brukt godt med nedskalering av statistiske modeller og smarte visuelle forenklinger ("uttrekk av essens" i nevralt nettverk), men resultatet er så nært raytrace-realistisk at det fungerer veldig bra.

 

Uansett er dette en milepæl i forbrukermarkedet om enn det er noen begrensninger når en blander klassisk og ny render-modell samtidig, og ikke kjører full raytracing hvor en kunne fått nærmere konstant ytelse uansett viewport, men dette er nok en for stor omveltning av mindset på utviklere, så det har nok valgt å ikke ta en Sony her.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...