Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor ble det ikke vist en eneste fps counter egentlig?

Ble vist i et tech demo spill - Infiltrator, det kjørte i 78 fps i følge CEO Jensen, men det var cappa til 60 fps pga skjermen. Han nevnte at det spillet kjørte i 30ognoe med 1080ti, hvis jeg ikke husker feil.

Endret av cuberen
Lenke til kommentar

Kanskje fordi de suger til alt annet enn Ray Traycing :p

 

Jensen sa vel at shader ytelsen alene var 1.5 ganger høyere pga forbedringer i hardware mener jeg å huske. Samt at 2080Ti har 768 flere cuda cores enn 1080Ti. Så kortet må være raskere, selv i spill som ikke bruker RTX delen. Spørsmålet er hvor mye raskere.

Lenke til kommentar

Hvorfor ble det ikke vist en eneste fps counter egentlig?

 

Fordi det ikke er noen spill ute enda der RTX2080 klarer å slå GTX1080Ti, eller RTX2070 klarer å slå GTX1080. De spillene som kommer der de kan slå forrige generasjon, må så støtte RT og testes med det skrudd på.  :rofl:  Rett og slett PhysX om igjen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jensen sa vel at shader ytelsen alene var 1.5 ganger høyere pga forbedringer i hardware mener jeg å huske. Samt at 2080Ti har 768 flere cuda cores enn 1080Ti. Så kortet må være raskere, selv i spill som ikke bruker RTX delen. Spørsmålet er hvor mye raskere.

 

Ta å se demoene igjen du, se om du legger merke til hva som skjer med fps hver gang de skrudde på RTX. :p Og seriøst? Tror du Jensen hadde latt være å nevne at; "Åja, forresten er de nye kortene 70% raskere enn de gamle, i spill uten RT også"?

 

Dette vaset med "dobbelt så raskt som 1080Ti" er samme greia som simultaneous multi projection som var hva? 3 ganger raskere på Pascal enn i Maxwell? Har du merket noe som helst til det? :p

Lenke til kommentar

De som kjøpte 1080 Ti gjorde i hvert fall gode kjøp, det er sikkert. Framover må man vel ned på xx70 for å få kort som ikke koster mer. Da er man jo like langt, eller sannsynligvis kortere... Ser ikke helt hvordan de skal klare å dra med seg kundene fra generasjon til generasjon om ytelse/$ kanskje ikke går ned i det hele tatt, og særlig ikke om $ til og med øker mer enn ytelsen.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Presentasjonen er jo for å selge og hype opp ting. Dette blir nok justert med en gang folk begynner å få kloa i kortene og får testet litt. nVidia har jo veldig fokus på raytracing som dem mener er framtiden heller en å fokusere på klassisk ytelsesforbedring.

 

nVidia har valgt å fokusere hardt på raytracing og det er også det de selger og har hyper.

Ytelsesforbedringer på resten av kortet er jo greit nok sånn jeg tolker det, selv om raytracing er rosinen i pølsa.

Lenke til kommentar

Vel, nå var jo ikke raytracingen perfect akkurat, for å si det forsiktig. Føltes som om de delte ut realisme med ene hånden, og tok tilbake med andre. Men satser på at det sikkert er mulig å forbedre med tiden. Jeg syntes ikke skyggene med RT i Tomb Raider ble så mye bedre, men i det minste var det ikke glitcher i grafikken der, som i de andre demoene..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...