Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

La oss håpe at det der ikke stemmer... Er jo Titan pris det. Jeg synes da 8800 kr for mitt MSI 1080Ti kort den gangen var dyrt nok.

Samme her, tror jeg betalte rundt 8000+ for mitt Asus Strix kortet. kan ha vært rundt 8600,- husker ikke nøyaktig. Dyrt var det. Jeg kommer nok til å beholde min og droppe RTX kortene enn så lenge. !! Hvis jeg i hele tatt skal ha nytt så måtte jeg ha nytt PC også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting som overrasker meg dessverre.. Mangel på konkurranse (nå skal vel også Intel inn på desktop GPU-markedet straks, så la oss håpe de klarer å være konkurransedyktige..) gjør jo at NVIDIA mer eller mindre kan gjøre nøyaktig som de vil.

 

Har jo sett en temmelig tydelig trend de siste årene at de kommer med nye kort som gir økt ytelse men også men påfølgende økning i prisen. Tiden hvor nye generasjoner stortsett gav oss skjermkort til samme pris som foregående generasjon bare med bedre ytelse og ny teknologi ser ut til å være forbi, sikkert som et resultat av manglende konkurranse.

 

Normalt skulle man jo trodd og håpet at RTX 2080 Ti tar samme pris som GTX 1080 Ti og at RTX 2080 tar samme pris som GTX 1080 men det er nok utopi i all den tid AMD ikke klarer å konkurrere på annet enn mid-range.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Da tror jeg heller prisen på 899 dollar for 2080Ti stemmer mer, men det kan jo være for FE versonen. Asus Strix og de andre custom korta kan jo da fort havne på mer...

 

Er en sveitser på Reddit som hevder å kunne ihvertfall delvis bekrefte at 1200 USD/EUR er korrekt for 2080Ti. Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være så vanskelig å tro uansett. Det er jo bare Titan kortet som har blitt omdøpt til "Ti" siden ingen bedrifter ville vært interessert i et slikt "Titan" kort...

Lenke til kommentar

Det er garantert ment for å ta over markedet etter Titan. Ellers hadde de jo ikke lansert vanlig 2080 og TI samtidig. Det har jo strengt talt aldri hendt før så vidt jeg husker.

Titan har jo vært et entusiast-kort og ikke til proffmarkedet.

 

Forskjellen nå er vel at tredjeparter får lage sine egne kort og kjølere.

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

Hvis det blir  dyrt så skal jeg vurdere 1080TI i stedet for nye generasjonen. Ray-tracing kan man vente på neste generasjonen før det blir verdt det (1-2 år eller noe).

 

 

RT greiene minner meg litt om når PhysX kom for fullt. Bedre å vente litt.

 

Uansett hadde Elkjøp 1080Ti til 5995,- på åpningstilbud på lørenskog i dag. Håper mange fikk seg et kort der :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er en sveitser på Reddit som hevder å kunne ihvertfall delvis bekrefte at 1200 USD/EUR er korrekt for 2080Ti. Jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være så vanskelig å tro uansett. Det er jo bare Titan kortet som har blitt omdøpt til "Ti" siden ingen bedrifter ville vært interessert i et slikt "Titan" kort...

 

Det er garantert ment for å ta over markedet etter Titan. Ellers hadde de jo ikke lansert vanlig 2080 og TI samtidig. Det har jo strengt talt aldri hendt før så vidt jeg husker.

Titan har jo vært et entusiast-kort og ikke til proffmarkedet.

 

Forskjellen nå er vel at tredjeparter får lage sine egne kort og kjølere.

 

Hvis det blir  dyrt så skal jeg vurdere 1080TI i stedet for nye generasjonen. Ray-tracing kan man vente på neste generasjonen før det blir verdt det (1-2 år eller noe).

 

 

 

Dette er angitt som pris for AMP!-kortet, som visstnok skal ligge i den dyreste enden. Kan hende det kommer kort som er ekstra påkostet, som da koster ekstra.

 

"The highest end model from ZOTAC is called AMP! Edition."

https://videocardz.com/77505/zotac-geforce-rtx-2080-ti-amp-edition-to-cost-1199-usd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...