Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

er det verdt å kjøpe 2080? eller hva nå enn det som kommer ut.

 

har egentlig har planer å kjøpe ny PC snart? (iløpet av året) eller burde jeg vente med å kjøpe grafikkort? bruker for tiden asus 970? 

 

har jo planer om å spille BF V og Fallout 76

 

Kommer an på dine krav til ytelse i spill det. RTX 2080 vil være vesentlig raskere enn ditt gamle GTX 970 kort i de spilla du nevnte. Opp til deg om det er verdt pengene eller ikke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PNY har lekket spesifikasjonene:

 

GeForce RTX 2080 Ti - 4352 CUDA cores and 11GB GDRR6 memory - 352-bit memory bus. The XLR8 OC model has a TDP of 285W (the card is tweaked of course). The base clock for would sit at roughly 1350 MHz with a boost around 1545 MHz.

GeForce RTX 2080 XLR8 - 2944 CUDA cores and 8GB GDDR6 memory. This model also listed at a 285W TDP, PNY mentioned in the datasheet a boost of 1710 MHz.

 

Kilde: https://www.guru3d.com/news-story/pny-geforce-rtx-2080-and-2080-ti-product-data-sheet-leaks-reveals-all.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

250W TDP på 1080Ti er vel i grunn høyt nok. 285W går ikke akkurat i riktig rettning. Så 7nm refreshen neste år (om det stemmer) burde kunne gjøre noe med dette.

Da blir det nok å beholde 1080Ti til 7nm 2080Ti eller 21-2580Ti kommer.

 

Men nå tilhører jeg den rasen som har sverget til "overkill" PSU i alle år og verdsetter og forkynner viktigheten av det. Så det er ikke strømlasten jeg er oppmerksom på men hvor mye varme jeg sitter igjen med i kabinettet

på nogenlunde stillegående luftkjøling.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da blir det nok å beholde 1080Ti til 7nm 2080Ti eller 21-2580Ti kommer.

 

Men nå tilhører jeg den rasen som har sverget til overkill PSU i alle år og verdsetter og forkynner viktigheten av det. Så det er ikke strømbruken jeg er oppmerksom på men hvor mye varme jeg sitter igjen med i kabinettet

på nogenlunde stillegående luftkjøling.

Så når 7nm kommer på disse kortene så er det ikke noe særlig ytelsesøkning, om det skal bli det så er det kun pga mindre varmegenerering og mulighet for høyere overklokking? Eller?

Lenke til kommentar

Nei. 2080 er TU104 og 2080Ti er TU102.

Var ikke klar over det var to ulike brikker, men likevel så betyr det ikke at de ikke er av ulik kvalitetsgrad av den grunn.

 

Se på hvor mange SKUer du finner av 100 mm^2 chiper vs 500 mm^2 chiper. Om du klarer å lage en 500 mm^2 brikke uten feil som gjør den ubrukelig så er den og i de aller fleste tilfeller rimelig bra. 

 

Jeg så også over tallene enda en gang. 2080 står oppgitt med klart høyere frekvens enn 2080 Ti, så i den konfigurasjonen av 2080 så går mye strøm med til å pushe frekvensen et par hakk høyere. Så ved lik frekvens basert på publiserte tall vil de altså ha ulikt strømtrekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...