Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Var ikke klar over det var to ulike brikker, men likevel så betyr det ikke at de ikke er av ulik kvalitetsgrad av den grunn.

 

 

 Se på hvor mange SKUer du finner av 100 mm^2 chiper vs 500 mm^2 chiper. Om du klarer å lage en 500 mm^2 brikke uten feil som gjør den ubrukelig så er den og i de aller fleste tilfeller rimelig bra.

Jeg så også over tallene enda en gang. 2080 står oppgitt med klart høyere frekvens enn 2080 Ti, så i den konfigurasjonen av 2080 så går mye strøm med til å pushe frekvensen et par hakk høyere. Så ved lik frekvens basert på publiserte tall vil de altså ha ulikt strømtrekk.

Det er det samme på 1080 og 1080Ti. 1080 har høyere frekvens enn 1080Ti. Jeg tipper 285W er feil for 2080, og jeg tipper den kommer til å ligge på ~180W.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det samme på 1080 og 1080Ti. 1080 har høyere frekvens enn 1080Ti. Jeg tipper 285W er feil for 2080, og jeg tipper den kommer til å ligge på ~180W.

Det er jo tross alt en konfigurasjon av 2080 kortet og ikke noen stock-tall. Så du har nok rett i at for standard 2080 så kommer TDP til å ligge en del lavere ja, og lavere enn 2080 Ti.

 

Disse tallene betyr gjerne at du kan overklokke 2080 en del og oppnå rimelig høye frekvenser uten at den blir ustabil?

Lenke til kommentar

Kanskje fordi ingen hovedkort bruker 4.0, og kanskje fordi 3.0 er nok båndbredde for skjermkorta enn så lenge? 

 

Akkurat samme grunn for at 1080ti ikkje har 512-bit minnebus, fordi 352bit er nok?

 

Eg trudde det var rett rundt hjørnet, men det er nok enterprise markedet som får ruge på det i 3 år før konsumermarkedet får lov til å leke med det. 2080 TI vil på ryktepapiret kunne bruke opp ein PCIe 3.0 16x buss.

Lenke til kommentar

Eg trudde det var rett rundt hjørnet, men det er nok enterprise markedet som får ruge på det i 3 år før konsumermarkedet får lov til å leke med det. 2080 TI vil på ryktepapiret kunne bruke opp ein PCIe 3.0 16x buss.

Var det ikke slik at de ville hoppe over PCIe 4. At det derfor ikke er komt til oss brukere enda, og at de heller skal gå rett på PCIe 5 i 2019/2020? 

 

xIzmgxRl.jpg

 

Endret av -=HellBound=-
Lenke til kommentar

Var det ikke slik at de ville hoppe over PCIe 4. At det derfor ikke er komt til oss brukere enda, og at de heller skal gå rett på PCIe 5 i 2019/2020? 

 

Kan jo tenkes at Intel kommer med støtte for PCI-E 5.0 i 2020 sammen med Ice Lake da. AMD skal jo også komme med ny plattform rundt den tiden.

Lenke til kommentar

Interessant :

 

I only just wrote about NVIDIA ditching the SLI connector in favor of NVLink, which could see VRAM doubling instead of being wasted on the other card. This would mean that two RTX 2080 Ti graphics cards in NVLink would have a truly insane 22GB of GDDR6 at its disposal. 

 

Stemmer det, så tror jeg 22GB VRAM med to slike kort blir nok :D

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...