Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Sorry bruker lite tid på You tube men here You go siden du har litt problemer å stole på folk ;)

1080p You tube video fra Apple 4K tv ..

 

 

Gjesp .... håper det fyller ditt tomrom i livet.

 

Eneste jeg aldri har testa er hybrid log gamma hdr med Apple 4K tv finnes en vid på You tube.

Trist at du føler at enkelte her ikke stoler på deg. Jeg stoler i alle fall 100% på deg, jeg tror bare at du ofte går litt hardt ut uten å ha dekning for det. Det er jo lov, men da bør man være rask med å korrigere egne utspill når man får fakta på bordet :)

 

Som nevnt over her kan jeg ikke forstå at du har gjort det som var poenget.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, nå har du satt innstillingene på Apple TV til 1080p. Du misforstår.

La Apple TV stå i 4K, og sett på en gammel video på YouTube og prøv igjen.

Apple 4K boksen står på 4K med innstillingene jeg allerede har skrevet... tror du må finne deg en ny stalker kandidat for dette er bare for barnslig for min del ivertfall. Lykke til videre.

 

Bruker monster sertifiserte hdmi kabler om det har noen betydning.

Lenke til kommentar

Apple 4K boksen står på 4K med innstillingene jeg allerede har skrevet... tror du må finne deg en ny stalker kandidat for dette er bare for barnslig for min del ivertfall. Lykke til videre.

 

Bruker monster sertifiserte hdmi kabler om det har noen betydning.

Så vis det i en film da, at Apple TVen står i 4K, selv om YouTube spiller av dårlig video.

 

Grunnen til at dette er viktig er fordi både selskapet bak Apple TV (Apple), og selskapet bak YouTube (Google) bekrefter at det er umulig, at 4K på YouTube ikke støttes. Jeg var inne i Apple Store i går, og spurte der, kun for argumentasjonens skyld, og de bekreftet det samme.

 

YouTube på AppleTV støtter ikke 4K.

 

I tillegg har jeg vist hva jeg snakker om tidligere. Min AppleTV står i 4K, og her ser jeg en video som åpenbart ikke er 4K. Likevel viser infosiden på TVen 4K.

 

 

 

Du påstår likevel at det funker, men det er på et nivå der alle andre i tråden vet at du enten ikke forstår hva vi snakker om, eller at du bevisst lyver, fordi du ikke vil innrømme at du tar feil.

 

Så med mindre du viser et kontinuerlig videoklipp, der du filmer menyene i AppleTV, som viser at den er satt på 4K HDR, for å så spille av en dårlig video på YouTube, og viser hva infosider på TVen din viser, samt at du viser at du kan velge 4K på innstillingene i YouTube-appen (det du velger streamingkvalitet) så har ikke vi andre i tråden her et annet valg enn å se på deg som enten kunnskapsløs, at du åpenbart ikke har peiling på hva du snakker om, og at vi bør advare andre i tråden her mot å høre på dine «tips og råd», eller at du er en løgner.

 

post-103104-0-43411300-1542350725_thumb.jpeg

Endret av Reeve
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Njæ, så langt ville jeg ikke strukket det, av en eller annen grunn merket jeg det ikke på C7, men merker det av og til på Prime Video-innhold med panoreringer på C8. Kan vel skyldes flere ting, f.eks. at man blir mer oppmerksom når man "ser etter det", eller kanskje det bare er forskjellige innstillinger som er årsaken.

 

Edit: Endret TruMotion fra "Av" til "Livlig", det gjorde stor forskjell på panoreringer.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

LG 65" Super UHD 65SK8000 er blitt satt ned fra 19 990 til 11 990 hos komplett.no.  Er dette en TV som anbefales?  Kjøper ny firkantboks stort sett hvert tiende år, oppdaterer meg lite innimellom der og er derfor rimelig blank.  Bryr meg lite om hvor bra/dårlig bildekvaliteten er sett fra siden, ser stort sett på serier, men hender at PS4 blir benyttet i stor skala.  Lydkvalitet er helt underordnet.

 

Lenke til kommentar

OLED er flott og fint det. Men til gaming er det ikke optimalt. Har en 75XE90 fra sony og en 55 803 oled på kontoret som veggpryd, OLED er ikke på nivå med tanke på responstid i spill. Kan ikke si at opplevelsen ifht bilde er så ekstremt mye bedre heller. Sortnivå er hakket over ja, men er allikevel ekstremt fornøyd med XE90n i stual til all bruk.

Lenke til kommentar

Det at en av verdens største tv produsent, samsung, ikke satser på oled men videreutvikler lcd sier vel sitt. Lcd har fremdeles mye å by på og utvikler seg stadig. Bare se på hva lg og samsung gjør med teknologien.

 

Men såklart hvis du ikke greier å se om du spiller av youtube på 4k eller ikke så kan man like godt holde seg til en billig tv ala europris :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...