Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkverdig for 4K hdr fra Apple 4K You tube app har jeg selv brukt flere ganger.

Hdr channel har vært en favoritt med sylskarp 4k og hdr nå ser det bare rart ut.

Du har nok bare fått oppskalert signal, og ikke ekte 4K og/eller HDR.

 

Apple TV 4K støtter ikke 4K i YouTube-appen.

 

Merk: YouTube bruker VP9, den bransjeledende kodeken med åpen kildekode, til distribusjon og avspilling av 4K-videoer. Bruk av VP9 gir mindre bufring, raskere oppstart og høyere videokvalitet. Apple TV-modellen med 4K (femte generasjon) støtter ikke VP9 – derfor kan vi ikke gi deg 4K-oppløsning på denne enheten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du har nok bare fått oppskalert signal, og ikke ekte 4K og/eller HDR.

Apple TV 4K støtter ikke 4K i YouTube-appen.

Har vært støttet har fått hdr og 4K på Sony A1 før med Apple 4K You tube app.

Selv på Jacob n katies fantastiske 8k videoer men ikke nå.

 

Edit sletta Apple You tube appen og reinstalerte... nå fungerer 4K hdr igjen..

 

post-240853-0-92034400-1541543453_thumb.png

 

Synes det var rart for jeg har sett 2160 hdr fra hdr channel så mange ganger ...

Bra for liker godt jackobs n katies 8k videoer ser helt herlig ut.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Da har de enten fjernet støtten etter lansering av Apple TV 4K (noe jeg tviler på), eller så har du blandet bruk av den innebygde TV-appen, og Apple TV-appen.

 

Jeg tror det er mer sannsynlig at det sistnevnte har skjedd, siden de fleste appene, uavhengig av plattform, har identisk interface.

 

Uansett suger det at Apple TV 4K ikke støtter YouTube i 4K...

 

Edit: Merkelig. Ser det står HDR der, men ikke 4K da, samco..

Endret av Reeve
Lenke til kommentar

Da har de enten fjernet støtten etter lansering av Apple TV 4K (noe jeg tviler på), eller så har du blandet bruk av den innebygde TV-appen, og Apple TV-appen.Jeg tror det er mer sannsynlig at det sistnevnte har skjedd, siden de fleste appene, uavhengig av plattform, har identisk interface.Uansett suger det at Apple TV 4K ikke støtter YouTube i 4K...

Fungerer på min Sony A1 heldigvis igjen men bruker You tube 4k minimalt sjekker hdr channel nå og da.

 

Sonys egen You tube app støtter ikke hdr.

 

Står ikke 2160 med hdr10 i Sony s meny kun hdr tester Die Hard fra Apple tv nu en av få hdr 10 filmer jeg har kjøpt holder med mest til Dolby Vision på Apple tv.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Så du har altså sett 1080p HDR gjennom Youtube-appen på Apple TVen?

 

Det er fortsatt ikke 4K. HDR og 4K er to forskjellige ting.

 

Edit:

We also opened up YouTube on the Apple TV 4K. The Apple TV 4K doesn't support the streaming on native 4K videos from YouTube which uses VP9 compression but rather upscales them from 1080p to 4K HDR. YouTube is one of the easiest places to get unpaid 4K HDR content so this will upset a lot of A/V enthusiasts but a lot of mainstream users probably can't tell the difference or care that much when casually watching a free YouTube video.

https://gtrusted.com/how-to-get-4k-hdr-content-from-itunes-netflix-amazon-and-youtube-on-the-apple-tv-4k

 

Altså, YouTube på Apple TV tar inn 1080p-kilden, som IKKE er 4K eller HDR, og oppskalerer den til 4K og legger på HDR-effekt. Det blir det samme som å se en vanlig 1080p-film, som blir oppskalert og lagt på "HDR".

 

Velg heller å se YouTube på den innebygde appen. For meg er 4K sin langt høyere bitrate viktigere enn en post processing HDR lagt på en dårlig 1080p-stream fra Apple TVen.

Endret av Reeve
Lenke til kommentar

Så du har altså sett 1080p HDR gjennom Youtube-appen på Apple TVen?Det er fortsatt ikke 4K. HDR og 4K er to forskjellige ting.Edit:https://gtrusted.com/how-to-get-4k-hdr-content-from-itunes-netflix-amazon-and-youtube-on-the-apple-tv-4kAltså, YouTube på Apple TV tar inn 1080p-kilden, som IKKE er 4K eller HDR, og oppskalerer den til 4K og legger på HDR-effekt. Det blir det samme som å se en vanlig 1080p-film, som blir oppskalert og lagt på "HDR".Velg heller å se YouTube på den innebygde appen.

Er 2160 hdr fra Apple tv egen app igjen etter reinstalering av appen. Har vel Range og frame rate pluss 4K i settings.

 

Kate n Jacobs 8k video.

 

post-240853-0-39079000-1541544931_thumb.png

 

Tv viser 2160p fra YouTube sjekka nå HDR channel 2160pmed hdr så fungerer igjen.

Var vel bare en app Bugg.

 

Husker Lg G6 65" oled tv med en opdatering fikk samme You tube feilen som løste seg med å fjerne og reinstall appen fra web os mista 2160 og hdr ustabile greier.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Selvfølgelig, fordi signalet blir oppskalert i boksen, før det blir sendt til TVen. 1080p 8-12mbit/s bitrate, mot 35-60mbit/s for 4K-innhold.

 

Du ser oppskalert innhold, og det er IKKE 4K. Det blir det samme som å se på et gammelt klipp i VHS-kvalitet på pcen din, som har 4K skjerm. Uansett hvor dritt videoen er, så er det strukket og skalert opp til å fylle pikslene på skjermen din.

 

Du har ikke verdens eneste, magiske Apple TV 4K, som støtter 4K YouTube...

 

Edit: Både Apple selv, og Google, som eier YouTube bekrefter at det ikke støttes. Alt du har vist er at TVen din mottar et 4K signal fra AppleTVen, som er irrelevant.

Endret av Reeve
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvfølgelig, fordi signalet blir oppskalert i boksen, før det blir sendt til TVen. 1080p 8-12mbit/s bitrate, mot 35-60mbit/s for 4K-innhold.

Du ser oppskalert innhold, og det er IKKE 4K. Det blir det samme som å se på et gammelt klipp i VHS-kvalitet på pcen din, som har 4K skjerm. Uansett hvor dritt videoen er, så er det strukket og skalert opp til å fylle pikslene på skjermen din.

Du har ikke verdens eneste, magiske Apple TV 4K, som støtter 4K YouTube...

Edit: Både Apple selv, og Google, som eier YouTube bekrefter at det ikke støttes. Alt du har vist er at TVen din mottar et 4K signal fra AppleTVen, som er irrelevant.

Har endel av hdr videoene native 4k på en USB stikke ser akkurat det samme ut som fra hdr channel.

Like skarpt og hdr har samme lystyrke og highlights Sony camp ser spesielt bra ut. Er nok ekte 2160 med hdr fra Apple appen. Sony bruker samme hdr dekoder som Apple tv fleste tvr har en innebygde chip men Sony og Apple har hdr i hdmi signalet ingen tv husker ikke helt i farten hva det populært blir kalt er en enkleler hdr dekoding som er software mot hardware ivertfall.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Nå er det vel også stor splid på om folk ser forskjeller på 1080p og 4K video også da, så det understrekes vel nok en gang her :p ?

Ser godt forskjellen fra PS 4 pro til en One X med Checkerbord mot native.

Er enkelt murolighet i bilde ingen plasma ant pixel dansing som PS4 pro har med sin chekerbord mot X native 2160p. Irriterte meg til de grader på Horizon zero dawn. Uff

Endret av samco
Lenke til kommentar

Ser godt forskjellen fra PS 4 pro til en One X med Checkerbord mot native.

Er enkelt murolighet i bilde ingen plasma ant pixel dansing som PS4 pro har med sin chekerbord mot X native 2160p. Irriterte meg til de grader på Horizon zero dawn. Uff

 

 

Spiller du på Apple TV? Jeg snakker om film og video. Er vel det dere snakker om oppi her og... 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

litt moro at bilde gærningen ikke ser forskjell på 1080 og 4k da. Jeg knegger godt i hvert fall :D

 

Mange som trenger en Specsavers time :D 4K fra Apple tv mot UHD er forskjellen størst på bakgrunner der Apple tv mister litt finere detaljer mot UHD bluray. Men er så enkelt med Apple 4K og kurante film priser at det ble et bedre alternativ for min del.

 

Mala ... har akkutt Sony PS4 chekerbord allergi er å misbruke en 4K tv med Sony tullet ser så elendig ut. Pluss konsollen Black crusher skygge detaljer på kalibrert game mode om man ikke bruker riktig instilling fra konsollen.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Ser godt forskjellen fra PS 4 pro til en One X med Checkerbord mot native.

Er enkelt murolighet i bilde ingen plasma ant pixel dansing som PS4 pro har med sin chekerbord mot X native 2160p. Irriterte meg til de grader på Horizon zero dawn. Uff

Vel, det viser kun at du ikke ser forskjell på 4k og 1080p på YouTube-innhold.

 

Ellers virker det som det er noe gale med YouTube akkurat nå. Jeg kan ikke velge høyere enn 720p, uavhengig av kanal, og device. Har forsøkt på desktop, laptop, Apple TV4K, den innebygde appen på TVen, og på iPhone X. I tillegg har jeg prøvd på flere forskjellige IP-adresser, og innlogget og utlogget av YouTube-brukeren min. Andre som opplever det samme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange som trenger en Specsavers time :D 4K fra Apple tv mot UHD er forskjellen størst på bakgrunner der Apple tv mister litt finere detaljer mot UHD bluray. Men er så enkelt med Apple 4K og kurante film priser at det ble et bedre alternativ for min del.

 

Mala ... har akkutt Sony PS4 chekerbord allergi er å misbruke en 4K tv med Sony tullet ser så elendig ut. Pluss konsollen Black crusher skygge detaljer på kalibrert game mode om man ikke bruker riktig instilling fra konsollen.

 

 

Jeg har fortsatt ikke nevnt ett kløyva ord om PS4 eller Xbox.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...