Gå til innhold

Endelig fri data abb. Chili mobil starter ballet


Anbefalte innlegg

Og hvilke er så det?

-At det ikke fremgår klart nok at det er en begrensning til 1000GB. Vanligvis skal så store endringer ha samme fontstørrelse og være like synlig.

-Begrensningen til 12 GB i EU, men jeg har akkurat lært at EU ga mulighet for dette i tråden her.

-At det ikke fremgår klart nok at det er begrensninger på hvordan man kan bruke datatrafikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, men det er ikke poenget her. Poenget er at enkelte kverulerer noe jævlig over "de sier 1000 GB, så jeg skal faen meg bruke opp 1000GB også". Det er ikke 1000 GB som er det relevante her. Det er ikke det Chili fokuserer på. Chili fokuserer på "fri" fordi det er ment å være et "bekymringsfritt" abonnement der man ikke trenger å tenke på datakvote.

 

Du kan gjerne kritisere dem for å ha et tak på 1000 GB når de bruker ordet "fri", men det er ikke det som er tema for akkurat denne delen av diskusjonen.

Herregud kan du ikke be chilimobil gjøre som piximania be dem selge stressfriavtalene så ungår du problemer ved kundebehandler ha egent kundebehandler hvis du trenger hjelp lukter useriøsitet langt vei. Piximania hadde det som standard som man måtte velge bort useriøst.

 

Beskymringsfritt eller ikke, følger ikke chilmobil så veldig beskymringsfritt verken for konkurs eller support.

Telia er mindre beskymringsfritt for meg.

 

 

-Begrensningen til 12 GB i EU, men jeg har akkurat lært at EU ga mulighet for dette i tråden her.

Er enig er billigere med mobildata uten for norge. Så hvis de klarer 1 TB i norge hvorfor ikke klare samme i alle EU land. 0,20 kr mb det som er lattelig selv med telia oppgir priser 10 per MB

men vet man får tilbud i sms 30 kr for 300 mb.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvis jeg ønsker og se Game of Thrones på mobilen på HBO eller se en god HD film på netflix går GB'ene ganske fort vekk..

2,55 GB pr time i følge howtogeek.com. ser du 12 timer med film hver dag kan det jo være du kanskje klarer å makse kvota :)

 

1 TB i måneden på en mobil er mest sannsynlig veldig få som får til ved aktivt bruk..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2,55 GB pr time i følge howtogeek.com. ser du 12 timer med film hver dag kan det jo være du kanskje klarer å makse kvota :)

 

1 TB i måneden på en mobil er mest sannsynlig veldig få som får til ved aktivt bruk..

Daaamn, brukte 4,2 gb hos ice på 8 episoder, husker ikke hvor lange episodene er men gb'ene gikk fort :S

 

Skulle likt og ha 1 TB plan HVIS jeg faktisk gikk på skolen og buss var treg.. Tviler noen maxer 1 TB selv..

 

Bare det hadde vært lov og bruke den planen til andre ting, DET hadde vært gull!

Lenke til kommentar

Bare det hadde vært lov og bruke den planen til andre ting, DET hadde vært gull!

 

Det hadde vært gull, ja, for da hadde jo mange sluppet å måtte betale for bredbånd hjemme. Dessverre er ikke mobilnettet dimensjonert for å ta alt av datatrafikk, så den tjenesten er idag umulig å levere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

-At det ikke fremgår klart nok at det er en begrensning til 1000GB. Vanligvis skal så store endringer ha samme fontstørrelse og være like synlig.

-Begrensningen til 12 GB i EU, men jeg har akkurat lært at EU ga mulighet for dette i tråden her.

-At det ikke fremgår klart nok at det er begrensninger på hvordan man kan bruke datatrafikken.

Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Det står klart og tydelig på forsiden, ved knappen der du trykker "Kjøp": "Opptil 1000 GB"

 

Det samme gjelder siden med oversikt over abonnementer.

 

Og så må du godta abonnementsvilkårene som går enda mer i detalj.

 

Så det du skriver at ikke er synlig, er veldig synlig. Og detaljene ligger i vilkårene.

Lenke til kommentar

Hvis jeg ønsker og se Game of Thrones på mobilen på HBO eller se en god HD film på netflix går GB'ene ganske fort vekk..

Hvis du er så ekstremt filminteressert at du ser på film og serier i timesvis hver dag så vil jeg tro at du forakter små skjermer og velger å se det på enorm TV hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder utenlandspriser sliter jeg litt med å bli klok på dette. På sidene til Chili står det "Pris for databruk til utlandet - kontantkort". Der er "Sone 4" oppgitt til 19,9 kr pr. mb. Nederst på siden står det "For abonnementspriser i utlandet, klikk her". Der står det, blant annet Albania (som jeg regner med er i sone 4), 40,80 kr.. Er kontantkort billigere enn abonnement? 

Lenke til kommentar

Hvis du er så ekstremt filminteressert at du ser på film og serier i timesvis hver dag så vil jeg tro at du forakter små skjermer og velger å se det på enorm TV hjemme.

Når jeg satt på bussen og ventet en time til skolen startet passet HBO (GoT) ganske bra. Forventer ikke helt og ha en 42 tommer for megselv på bussen. Har en 42 tommer hjemme som jeg bruker til Netflix/HBO ellers, små skjermer med øre plugger funker også  :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg satt på bussen og ventet en time til skolen startet passet HBO (GoT) ganske bra. Forventer ikke helt og ha en 42 tommer for megselv på bussen. Har en 42 tommer hjemme som jeg bruker til Netflix/HBO ellers, små skjermer med øre plugger funker også  :wee:

Det hadde også vært bruk som var helt innafor.

Lenke til kommentar

Så det du skriver at ikke er synlig, er veldig synlig. Og detaljene ligger i vilkårene.

For mobildata er det idag vanlig å dele aksessen mellom flere devicer og også å bruke flere sim-kort. Kan du vise hvor i annonsen at dette avvises står like klart som at der er "fri"? Og at man linker til avtalevillkår som man må klikke at man har godtatt regnes ikke som at man klart har informert om noe.

Lenke til kommentar

 

CHILI FRI DATA - DETALJER OM BRUK

Chili FRI DATA er et mobilabonnement. Det er i strid med våre vilkår og bruke dette abonnementet fast til delt internett/hotspot eller som erstatning av internettet du har i husstanden, om det er behovet ditt vil vi heller anbefale Mobilt Bredbånd. Du skal slippe å forholde deg til datagrenser, wifi og datapakker til personlig forbruk. Abonnementet selges i kategorien "mobilabonnement" og er ikke et Mobilt Bredbånd.

Men syns ikke det kommer tydlig frem nok, og ser ikke 1 TB datapakke grunn nok for å nekte å bruke det som erstattning som bredbånd.

 

De kunne like godt sagt "Mobilt bredbånd" få man kun 12 siffer nummer er ikke tillatt å ringe mye eller sende SMS\MMS fra dette vi anbefaler mobilannement for dette bruket. Ser virkelig ikke chilmobil folk ønsket alt i en pakke?

 

De kunne begrenset hastighet si maks hastighet 50\50 mbit på 1 TB pakken for å hindre misbruk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvem er sagt vi må betale 6000 kr? Ingen kunder har sagt man må ha 1 TB pakker for å bli kunde hos chilmobil.

Så er ikke der problemene er, er vel heller tilliten til chilmobil som levrandør som er problemet.

 

At de nekter å svare på spørsmål. Er ikke gøy å reise på ferie og mobilen er eneste måten å få internett.

For så og miste den muligheten også. Er bedre med talkmore eller telia i så fall. da. Dyrt men man får vertfall ikke avtalen kanselert.

 

Jeg syns det er bedre med 60\100 GB pakke hvis man da kan bruke det slik man vil selv også pc nedlasting uten avtalen blir terminert fordi det er feil bruk.

 

Det jeg lurer på om EU 12 GB pakken er istedenfor 1 TB her hjemme så er faktisk dårligere å bruke den uten for norge man får mindre data da. Eller om det er 1 TB + 12 GB så reiser man til sverige en gang i måneden kan man få 1012 GB totalt hvis man bruker den riktig?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Det jeg lurer på om EU 12 GB pakken er istedenfor 1 TB her hjemme så er faktisk dårligere å bruke den uten for norge man får mindre data da. Eller om det er 1 TB + 12 GB så reiser man til sverige en gang i måneden kan man få 1012 GB totalt hvis man bruker den riktig?

 

 

Det er vel det samme her som hos alle andre.  Det er ingen forskjell på bruk hjemme eller i EU med unntak av mengde.  Når Chili har 1 TB hjemme og 12 GB i EU så betyr det at "opptil 12 GB av disse kan brukes i EU".  Du har ikke 1 TB + 12 GB totalt, du har 1 TB totalt og 12 GB av disse kan benyttes i EU.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Chill og mobilt bredbånd, jeg tror flere (i alle fall jeg) hadde vært interessert i et 500 GB abonnement for 400-500 kroner dersom det kunne blitt benyttet som MBB.  

 

Det tror jeg også, siden det er en brøkdel av prisen man må betale andre steder. Bør nok ikke holde pusten mens du venter på dette..

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...