Gå til innhold

Endelig fri data abb. Chili mobil starter ballet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, jeg tror meningen er at man skal kunne ha vanlig bruk uten å tenke på hvor mye man bruker.

Hva du tror er vel ikke relevant.

 

På både denne tråden og generelt andre tråder hvor dette abonnementet er i fokus, så virker det som flertallet er "skuffet" over at man ikke kan bruke abonnementet i feks i MBB, delt internet ol.

Noe som vil si at folk egentlig vil ha dette abonnementet utover normal mobil bruk.

 

Har bare brukt 3% av mitt mobil abonnement denne måneden, så for min del er det igrunnen det samme. 

 

Men moro med alle disse som syter over at folk bruker datakvoten de har betalt for  :rofl:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men moro med alle disse som syter over at folk bruker datakvoten de har betalt for  :rofl:

De har betalt for "fri bruk". Datakvoten er bare der for å ha et tak. Dette taket er skyhøyt over hva man egentlig har bruk for.

 

Du henger deg opp i en datakvote som ikke egentlig er relevant. Abonnementet handler om å kunne bruke telefonen på vanlig måte uten å bekymre seg for å bruke for mye data. Da er 1 TB helt sinnssykt mye mer enn man noen gang vil trenge.

 

Dere må slutte å henge dere opp i 1 TB. Ignorer 1 TB. Det er ikke det abonnementet handler om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De har betalt for "fri bruk". 

Nettopp. Jeg bare påpeker at det står i vilkårene at taket er på 1000 GB (selvom man tydeligvis blir sperret om man bruker langt under halvparten i løpet av måneden, eller at man blir oppringt av ledere i Chili etter 8% bruk ol).

 

Når man går ut med "Fri Bruk" så forventer man at man kan bruke det som vil. Hvert fall 1000 GB som skal være "grensen", noe det åpenbart ikke er men likevel.

Lenke til kommentar

 

Da er 1 TB helt sinnssykt mye mer enn man noen gang vil trenge.

640K is more memory than anyone will ever need.

 

Hvis det kommer en tid ta 1 TB i måneden blir realistisk så vil også kapasiteten i nettet være tilsvarende oppgradert. I dag er det ingen som reelt sett trenger 1 TB fra mobilen sin.

Lenke til kommentar

Nettopp. Jeg bare påpeker at det står i vilkårene at taket er på 1000 GB (selvom man tydeligvis blir sperret om man bruker langt under halvparten i løpet av måneden, eller at man blir oppringt av ledere i Chili etter 8% bruk ol).

 

Når man går ut med "Fri Bruk" så forventer man at man kan bruke det som vil. Hvert fall 1000 GB som skal være "grensen", noe det åpenbart ikke er men likevel.

Nei, "fri" viser til datamengde, ikke at man kan misbruke tjenesten så mye man bare orker.

 

Igjen, glem 1 TB. Det er ikke poenget med abonnementet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Da er 1 TB helt sinnssykt mye mer enn man noen gang vil trenge.

 

 

640K is more memory than anyone will ever need.

Poenget hans er at skal man bruke opp hele kvoten, så er en pokka nødt til å arbeide hardt. Og har vi egentlig noen viktige grunner til å gjøre det? Sammenligner man med 640k så er man ute på viddene. Der måtte man skaffe mer minne på grunn av viktige saker som man skulle utvikle og ikke grunnet det å måtte slite for å konsumere for å bryte en grense.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, "fri" viser til datamengde, ikke at man kan misbruke tjenesten så mye man bare orker.

 

Igjen, glem 1 TB. Det er ikke poenget med abonnementet.

Nei, for deg så er ikke 1 TB poenget med abonnementet, men de fleste andre som ønsker dette abonnementet gjør det nettopp pga 1000 GB.

 

Det at man bruker telefonen som et mobilt bredbånd til feks laptop eller lignende, er jo normalt sett ikke misbruk.

Det er jo noe folk gjør til vanlig på andre abonnementet uten alle disse reglene i abonnementet.

 

Det at du vil glemme at det er 1000 GB på det abonnementet får jo du  stå for, Chili reklamerer jo selv med at det er 1000 GB, så hvorfor skal vi da glemme det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, for deg så er ikke 1 TB poenget med abonnementet, men de fleste andre som ønsker dette abonnementet gjør det nettopp pga 1000 GB.

Rettelse: En håndfull dataentusiaster gjør det på grunn av 1000 GB. Abonnementet er ikke rettet mot dere. Abonnementet er rettet mot vanlige folk med vanlig bruk som ikke vil bekymre seg for å overstige datakvoten.

 

Markedsføringen fokuserer nettopp ikke på 1000 GB, men på "fri".

 

Det at man bruker telefonen som et mobilt bredbånd til feks laptop eller lignende, er jo normalt sett ikke misbruk.

Det er jo noe folk gjør til vanlig på andre abonnementet uten alle disse reglene i abonnementet.

Veldig få bruker telefonen til dette, og de som ønsker mobilt bredbånd må finne seg et annet abonnement. Dette abonnementet er rettet mot mobilbrukere, og vilkårene definerer bruksområde.

 

Det at du vil glemme at det er 1000 GB på det abonnementet får jo du  stå for, Chili reklamerer jo selv med at det er 1000 GB, så hvorfor skal vi da glemme det?

De reklamerer med "fri bruk". De må ta med 1000 GB for å være innenfor lovverket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rettelse: En håndfull dataentusiaster gjør det på grunn av 1000 GB. Abonnementet er ikke rettet mot dere. Abonnementet er rettet mot vanlige folk med vanlig bruk som ikke vil bekymre seg for å overstige datakvoten.

 

Markedsføringen fokuserer nettopp ikke på 1000 GB, men på "fri".

 

 

Veldig få bruker telefonen til dette, og de som ønsker mobilt bredbånd må finne seg et annet abonnement. Dette abonnementet er rettet mot mobilbrukere, og vilkårene definerer bruksområde.

 

 

De reklamerer med "fri bruk". De må ta med 1000 GB for å være innenfor lovverket.

Tja, hva med noen kilder for alle påstandene dine?

 

Spesielt den siste delen er regelrett løgn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen har jo bruk for 1000 GB datakvoter til vanlig bruk.

 

Er det ikke nettopp derfor man vil ha 1000 GB, sånn at man kan gjøre noe utover helt vanlig bruk?

Jo for den som ikke har fiberlinje\coax og for de som vil laste ned GTA5 til pc.

tar jo 70 GB bare det. Legger man på flere spill på steam ser du fort at 150 gb på 2 dager er fult mulig. Hvis man får 50 mbit eller høyere stabilt.

Lenke til kommentar

Jeg gikk ikke inn for å faktisk bruke opp alt, om jeg ville kunne jeg lastet ned 1TB første 24 timene, men jeg brukte alt på mobilen innenfor det jeg faktisk kunne funnet på å gjøre til vanlig.

 

ca 300GB siden midt på dagen tirsdag, merkverdig nok så har jeg bare brukt 10GB de siste 2 dagene, forstå det den som kan...

 

Edit: Brukte alt på mobilen uten andre enheter tilkoblet, kjørte speedtest ganske mange ganger ;)

 

Så dere får syntes hva dere vil, men den dagen dere får ny mobil og plutselig drar 50GB så kan de jo fort finne på å stenge ned aboet...

Hør med forbrukerrådet\ forbrukertilsynet om de bryter markedføringsloven?

Godt mulig de gjør det, men alikevel spørs det om de gjør særlig med det.

For tok kontakt med forbrukerrådet og de sa de vil kun høre fra de som har opplevet dette, ikke de som leser forum.

Jeg tror lite å få gjort med det. Men om ingen gjør det vil chilmobil bare fortsette med å gi feil informasjon.

Ser ikke hva som er forskjell på 1 TB måneden eller 50 GB per dag. Er det dyrere med overbruk 1 dag en mye i løp av en måned?

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1 TB Dataplan, men 30 gb pr dag (hvis ikke mer) er unormalt? Vet flere venner som bruker netflix/lignende strømming på mobilen i en 2560x1440 skjerm på mobilen, ser flere sesonger og data-planen går til hel****.. Tipper de bruker en GOD del mer enn 30-50 GB data når de sitter på bussen og ser FERDIG seriene. Må nesten spørre om vennene mine har chili mobil (1 TB) plan..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...